Åh jo - det vil jeg da såmænd gerne - men de to videoer var såmænd som en respons på dine 117 andre spørgsmål ;-) Succésraten i MLM er blot lige så diffust som hvis jeg bad dig forklare mig succésraten for Amino-iværksættere. Det eneste konkrete tal - som er kendt - uanset selskab - er at 9 ud af 10 selskaber er out of business indenfor 2-3 år - og det tal kan bruges som indikator på at man ihvertfald ift. MLM, skal kigge på selskaber som er mindst 3 år gamle, og som har leveret resultater - det er dermed ikke ensbetydende med at man ikke skal tage chancer. Den succésrate, det tal er gældende for langt de fleste brancher - og så kan man sige, at den nok ikke er så god til at måle %´er i enkeltmandsvirksomheder, som din egen Fama, da du i givet fald kan tage en avisrute i den periode du ikke tjener penge i din enkeltmandsvirksomhed, men for firmaer med ansatte - og for den sags skyld et MLM selskab der skal levere varen - er det begrænset hvor længe en avisrute kan finansiere manglende indtægter. Simple as that! Succesrater i MLM ift. de partnere som er involveret i et givent selskab er at sammenligne med din status som enkeltmandsvirksomhed, idet rigtig mange jo har et arbejde eller anden type virksomhed, som kan understøtte indtægter i den tid man opbygger et netværk - eller fungere som supplement. Så igen, er succésraten igen lige så diffus, eftersom det er jo altid vil være hvilke ambitioner og hvilke mål man har. Af samme grund den ene video med Kiyosaki, omkring forklaringen på forskellige persontyper. Men interessant er det så osse - når man eks. skal vælge et MLM selskab - at kigge på om der eks. ligger "Income Disclosure statements" - det er ikke en oversigt, hvormed du kan måle om du får succés eller ej ift. dine egne mål - men interessante tal for at få en pejling på hvad man KAN tjene ift. sine mål. Ganske få - alt for få - MLM selskaber har offentliggjort disse - og de er interessante, fordi man kan se hvad en bestemt gennemsnitlig rank henter hjem - ligesom disse statements osse viser laveste og højeste indtægter for disse ranks. Disse income disclosure statements er simpelthen konkrete - og intet er fejet under tæppet. Kender p.t. kun til to blandt de 20 største MLM selskaber som har disse liggende tilgængeligt på websites. Øvrige har enten ikke disse tal tilgængelige eller osse kan de kun hentes i back-office. |
En lille kommentar til succesraten inden for network marketing. Jeg har gennem tiden hørt mange sige, at oddsene for at vinde i Lotto, er de samme som at få success in Network Marketing. En tåbelig sammenligning, da Lotto udelukkende bygger på odds, hvorimod Network Marketing bygger på en personlig indsats, så man kan slet ikke lave en sådan sammenligning.
Hvad yderligere besværliggør at komme med statistik for succes i Network Marketing er, at forretningen tæller en hulens masse "Wholesale" kunder. Dette er altså folk, som udelukkende er gået med i forretningen, så de kan købe produkter til indkøbspris. Disse vil tælle med som "aktive" distributører, selvom de ikke har til hensigt at bygge nogen forretning, men blot ønsker at indtage produktet.
Set med økonomiske øjne, så vil en Wholesale kunde altid fremstå som en ikke succesrig distributør, selvom vedkommende har stor succes med at forbruge produktet.
En interessant statistik er at kigge på, hvor mange mennesker der opgiver, stort set alt hvad de går i gang med. Så programmet "by på skrump", og her har man dokumenteret, at kun 5% af alle mennesker, som opnår et stort vægttab, er i stand til at holde vægten ned efter 2 år. Altså har 95% tage alle kiloene på efter 2 år.
Den sørgelige statistik gør sig gældende indenfor næsten alting. Folk holder op med at træne, spise sundt, elske kæresten, bygge deres mlm forretning etc. It is just the fact of life,- most people quit on almost everything!
Hilsen
Anders