Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Penn and Teller

Side 7 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Det jeg så bare kan notere mig er at du enten ikke vil eller ikke kan levere nogle konkrete og objektive tal om succésraten i MLM

Åh jo - det vil jeg da såmænd gerne - men de to videoer var såmænd som en respons på dine 117 andre spørgsmål ;-)

Succésraten i MLM er blot lige så diffust som hvis jeg bad dig forklare mig succésraten for Amino-iværksættere. Det eneste konkrete tal - som er kendt - uanset selskab - er at 9 ud af 10 selskaber er out of business indenfor 2-3 år - og det tal kan bruges som indikator på at man ihvertfald ift. MLM, skal kigge på selskaber som er mindst 3 år gamle, og som har leveret resultater - det er dermed ikke ensbetydende med at man ikke skal tage chancer.

Den succésrate, det tal er gældende for langt de fleste brancher - og så kan man sige, at den nok ikke er så god til at måle %´er i enkeltmandsvirksomheder, som din egen Fama, da du i givet fald kan tage en avisrute i den periode du ikke tjener penge i din enkeltmandsvirksomhed, men for firmaer med ansatte - og for den sags skyld et MLM selskab der skal levere varen - er det begrænset hvor længe en avisrute kan finansiere manglende indtægter. Simple as that!

Succesrater i MLM ift. de partnere som er involveret i et givent selskab er at sammenligne med din status som enkeltmandsvirksomhed, idet rigtig mange jo har et arbejde eller anden type virksomhed, som kan understøtte indtægter i den tid man opbygger et netværk - eller fungere som supplement. Så igen, er succésraten igen lige så diffus, eftersom det er jo altid vil være hvilke ambitioner og hvilke mål man har. Af samme grund den ene video med Kiyosaki, omkring forklaringen på forskellige persontyper.

Men interessant er det så osse - når man eks. skal vælge et MLM selskab - at kigge på om der eks. ligger "Income Disclosure statements" - det er ikke en oversigt, hvormed du kan måle om du får succés eller ej ift. dine egne mål - men interessante tal for at få en pejling på hvad man KAN tjene ift. sine mål. Ganske få - alt for få - MLM selskaber har offentliggjort disse - og de er interessante, fordi man kan se hvad en bestemt gennemsnitlig rank henter hjem - ligesom disse statements osse viser laveste og højeste indtægter for disse ranks. Disse income disclosure statements er simpelthen konkrete - og intet er fejet under tæppet. Kender p.t. kun til to blandt de 20 største MLM selskaber som har disse liggende tilgængeligt på websites. Øvrige har enten ikke disse tal tilgængelige eller osse kan de kun hentes i back-office.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille kommentar til succesraten inden for network marketing. Jeg har gennem tiden hørt mange sige, at oddsene for at vinde i Lotto, er de samme som at få success in Network Marketing. En tåbelig sammenligning, da Lotto udelukkende bygger på odds, hvorimod Network Marketing bygger på en personlig indsats, så man kan slet ikke lave en sådan sammenligning. 

Hvad yderligere besværliggør at komme med statistik for succes i Network Marketing er, at forretningen tæller en hulens masse "Wholesale" kunder. Dette er altså folk, som udelukkende er gået med i forretningen, så de kan købe produkter til indkøbspris. Disse vil tælle med som "aktive" distributører, selvom de ikke har til hensigt at bygge nogen forretning, men blot ønsker at indtage produktet. 

Set med økonomiske øjne, så vil en Wholesale kunde altid fremstå som en ikke succesrig distributør, selvom vedkommende har stor succes med at forbruge produktet. 

En interessant statistik er at kigge på, hvor mange mennesker der opgiver, stort set alt hvad de går i gang med. Så programmet "by på skrump", og her har man dokumenteret, at kun 5% af alle mennesker, som opnår et stort vægttab, er i stand til at holde vægten ned efter 2 år. Altså har 95% tage alle kiloene på efter 2 år. 

Den sørgelige statistik gør sig gældende indenfor næsten alting. Folk holder op med at træne, spise sundt, elske kæresten, bygge deres mlm forretning etc. It is just the fact of life,- most people quit on almost everything!

Hilsen

Anders

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:
Hvad yderligere besværliggør at komme med statistik for succes i Network Marketing er, at forretningen tæller en hulens masse "Wholesale" kunder. Dette er altså folk, som udelukkende er gået med i forretningen, så de kan købe produkter til indkøbspris

En "Income Disclosure Statement" vil tage højde for denne faktor, idet en "wholesale customer" (eller "preferred customer") som registeret med eget ID-nummer vil fremgå som netop værende i denne kategori - typisk vil det ikke tælle som rank - omvendt vil det "niveau" være irrelevant at måle succés på - ganske som du er inde på.

Det stort set alle UDENFOR Network Marketing branchen - ja, faktisk bliver jeg nødt til at være fræk: osse mange i branchen - har svært ved at se logikken i, er den styrke der ligger netop i wholesale eller det jeg heller vil kalde en "preferred customer" er det faktum at de har deres eget ID nummer - altså et nummer som de handler i - enten online eller hvordan man nu bestiller produkter (telefon, mail...) SELV - og endnu mere kraftfuldt bliver det når et selskab kan tilbyde autoships, dvs. denne "kunde med eget ID" får automatiske leveringer hver måned, svarende til det forbrug som vedkommende har - og for nu lige at skrue op for charmen: Typisk LIDT mere end det der svarer til personligt forbrug, dermed vil denne "kunde" automatisk dele produktet med andre - og vupti - en kunde skaber mer-volume. 

Der hvor mange går galt i byen - er de forhandlere i et selskab som bruger al deres tid på at sælge, sælge, pleje kunder - og iøvrigt altid opfordrer kunderne til at købe til udsalgspris hos dem - FREMFOR at opfordre dem til at handle i eget ID - for det "smarte" er så, at ALLE med ID, jo i selskabets øjne regnes som forhandlere, partnere, distributører - så når der ryger emails ud, magasiner og alt muligt andet, så bliver selskabet, andre produkter, mulighederne, succéshistorierne EKSPONERET for disse kunder, på en helt anden og meget mere effektik remskive end den gennemsnitlige forhandler. Der hvor der så for alvor kommer kraft bag, er når forhandlere er gode til at omsætte selskabets tiltag til handlinger, som får kunden til at gøre lidt mere end bare være kunde.....! Dvs. måske får lidt mere hjem på autoship eller laver ekstrabestillinger, fordi en veninde eller en kollega altså osse lige må evaluere et givent produkt. Samtidig har enhver forhandler en uplinestruktur, som ligeledes kan påvirke eller være med til påvirke og bearbejdere din forhandlerflade til at skabe mere - eller konvertere "Preferred Customers" til forhandlere - som så via dette forhandlerskab kan tjene til at dække eget forbrug eller tjene de kr. 500 ekstra til cafébesøg eller de 5.000 ekstra til en tur til Tyrkiet.

Thats the freakin´ power of Network Marketing!

Du bygger din EGEN forretning, men du er ikke dig selv - det lyder federe på engelsk: You´re in business for yourself, but not BY yourself.

Network Marketing betaler den der deler - tænk hvis nu man fik en lille %-del hver evig eneste gang der blev foretaget et køb på DIN anbefaling. Gud ved hvor mange ting man gennem tiderne har anbefalet folk at købe, baseret på egne erfaringer: mobiler, tøj, mad, drikkevarer, biler - you freakin´ name it!

Enhver med økonomisk sans og så absolut et åbent sind forstår logikken i Network Marketing / MLM - de der så forstår det - men ikke helt - arbejder med affiliate ting - ja, faktisk er der rigtig mange som tjener kassen på affiliate, hvor de via smarte og lurendrejer tricks skaber trafik til deres websites - som så køber en varer. Oftest er det endda varer som de ikke SELV har erfaringer med... det er bare jagten på det freakin´ almighty dollar - så kan vi jo igen starte en lang diskussion om hvem der arbejder mest ærligt ;-)

For så vidt osse underordnet - men yes, most people quit on almost everything! Jeg har osse forsøgt at løbe mig en tur - det har jeg faktisk forsøgt siden jeg sluttede i militæret - der gik det pænt godt - men er ligesom gået helt ned af bakke - ja, helt UD af bakken siden ;-) 

En lille reminder til jer der fokusere på salg, salg, salg til kunder, kunder, kunder i MLM: Sorry to say, men jeres sponsor har lært jer det forkerte - og duplikere i denne adfærd videre - så gør I ikke jer selv en tjeneste: Det er i netværket friheden ligger - ikke på 14.000 veninde-aftener uden signups ;-) - Sandsynligheden for I sidder med et selskab som typisk operere er sådan, er most likely worldwide blevet overhalet i omsætning af selskaber som har forstået autoship konceptet... 

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:
Åh jo - det vil jeg da såmænd gerne - men de to videoer var såmænd som en respons på dine 117 andre spørgsmål ;-)

 

Jeg ved ikke rigtigt hvad det er for andre spørgsmål jeg har stillet.... Men det er jo så hvad det er :)

 

Lasse Burholt:
Succésraten i MLM er blot lige så diffust som hvis jeg bad dig forklare mig succésraten for Amino-iværksættere.

 

Det er da overhovedet ikke diffust.... Der er masser af statistik og tal til rådighed.... F.eks. beretter vækstfonden at overlevelsesraten over en 3-årig periode (efter 2005) har ligget på 55% generelt.... Af en lille sidebemærkning kan det noteres at overlevelsesraten for virksomheder, der har modtaget "Kom-igang-lån" har ligget på 85%.

Du nævner så en overlevelsesrate på 10% over en 3-årig periode..... Regnestykket ser mere og mere klart ud, jo mere klarhed du kan bringe til bordet. Så den eneste "diffusion" jeg kan se er den MLM'erne bidrager med.... Tal lyver ikke Lasse, det er derfor jeg så gerne vil have dem frem i lyset.

 

Lasse Burholt:
Det eneste konkrete tal - som er kendt - uanset selskab - er at 9 ud af 10 selskaber er out of business indenfor 2-3 år - og det tal kan bruges som indikator på at man ihvertfald ift. MLM, skal kigge på selskaber som er mindst 3 år gamle, og som har leveret resultater - det er dermed ikke ensbetydende med at man ikke skal tage chancer.

 

Naturligvis.... Stabilitet og resultater er et plus, upåagtet branche eller virksomhedsform. Men jeg synes nu nok man kan bruge det tal til lidt mere end du gør. At se på det som man da bare skal vælge et selskab, der har mere end 3 år på bagen er vist at male tingene lidt lyserøde.... Fakta er at tallet, klart og tydeligt, viser MLM har en succésrate, der ligger laaaaaaaaaaangt under gennemsnittet for nystartede virksomheder generelt. Hvordan kan du tolke det på anden måde end MLM er mere risikabelt end traditionelle virksomhedsformer?

 

Ja jeg fatter det simpelthen ikke.... 9 ud af 10 går på røven inden for 3 år.... Men alligevel sidder folk og påstår MLM er guds gave til iværksætterne..... Men okay, de rystede jo også på hovedet af Galileo, da han påstod jorden ikke var universets centrum - fanatisk tro kan jo være svært at rykke ved ;)

 

Lasse Burholt:
Den succésrate, det tal er gældende for langt de fleste brancher

 

Det er ganske enkelt ikke sandt, hvis vi kigger på statistikken.... Som sagt ligger vi og roder rundt omkring de 55%.... Altså 45% højere end der hvor MLM befinder sig...

 

Lasse Burholt:
Så igen, er succésraten igen lige så diffus, eftersom det er jo altid vil være hvilke ambitioner og hvilke mål man har. Af samme grund den ene video med Kiyosaki, omkring forklaringen på forskellige persontyper.

 

Det er jo noget forbandet sludder.... Hvis overlevelsesraten over en 3-årig periode ligger på 10% for MLM mens den generelt ligger på 55% er der kun to mulige forklaringer....

A) MLM er ganske enkelt en af de mest usikre måder at drive virksomhed på.

B) MLM tiltrækker flere fjolser end andre virksomhedsformer.

Ja der er vel også en mulighed C.... en kombination af A og B.

Jeg tror egentligt jeg hælder mest til mulighed C.... Men det synes jeg bestemt ikke taler til MLM's fordel... Det understøtter kun påstanden om at MLM et eller andet sted er baseret på udnyttelse af de lidt svagere individder blandt os....

 

Lasse Burholt:
Kender p.t. kun til to blandt de 20 største MLM selskaber som har disse liggende tilgængeligt på websites.

 

Og det fortæller dig intet om MLM? Du mener stadigvæk MLM er fantastisk selvom du kun kan finde 2 ud af de 20 største, der driver virksomhed efter dine standarter?

Diffusionen bliver kun større og større....

 

Men nu har vi da fået noget konkret på bordet.... 90% går på røv og albuer - held og lykke med at sælge det budskab.... Men det er vel heller ikke det MLM'erne gør..... Trist.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Og det fortæller dig intet om MLM? Du mener stadigvæk MLM er fantastisk selvom du kun kan finde 2 ud af de 20 største, der driver virksomhed efter dine standarter?

Mine standarder behøver jo ikke nødvendigvis være det alle andre finder væsentligt eller brugbart.

 

Fama:
F.eks. beretter vækstfonden at overlevelsesraten over en 3-årig periode (efter 2005) har ligget på 55% generelt.... Af en lille sidebemærkning kan det noteres at overlevelsesraten for virksomheder, der har modtaget "Kom-igang-lån" har ligget på 85%

Det er flot - og tallene kan jeg ikke argumentere imod - men tallene fortæller ikke om udviklingen udover de 3 år - ligesom det heller ikke fremgår om disse nystartede så rent faktisk laver penge - har overskud - og kan stå distancen on a rainy day. Så er det netop - når vi skal sammenligne med eks. "min" branche at de "Income Disclosure statements" jeg har nævnt er et interessant redskab, et målbart redskab - og ja, det er "min standard", og kan kun opfordre til at ledere i de mange selskab foreslår deres selskab at offentliggøre disse, da de er lige så indiskutable som de tale du har fra vækstfonden.

Man kan så omvendt sige at eftersom det jo er forbundet med ekstrem lille investering at involvere sig i MLM, så vil der osse være flere som har tilbøjelighed til at se om det er noget for dem - noget der kan skabe en værdi. At starte en konventionel forretning er alt andet end lige forbundet med langt større risici og helt andre investeringer - hvilket afholder mange fra at forfølge deres gode ideer.

Men som du allerede har set, Fama, så bliver vi aldrig nogensinde enige - og det skal vi heller ikke - jeg synes så tilgengæld vi får vendt nogle gode pointer på begge sider af "meningerne".

Fama:
Men nu har vi da fået noget konkret på bordet.... 90% går på røv og albuer - held og lykke med at sælge det budskab.... Men det er vel heller ikke det MLM'erne gør

Det er da ihvertfald et budskab som er kommet frem i denne tråd, eftersom jeg tidligere har "rådgivet" ift. valg af et MLM selskab eller koncept - som helt klart går på at kigge på selskaber som har mere end 2-3 år i felten MED resultater, eftersom statistik siger at overlevelse og evnen til at lave stor omsætning inden denne periode er væsentlig. Når vi sidder her i bette Danmark (og EU for den sags skyld) - og langt, langt de fleste selskaber ekspandere herover FRA USA, så er det råd endnu mere væsentligt. Der er slet ingen grund til at kigge på selskaber som endnu ikke er forbi den kritiske 2-3 års periode.

Selskaber der så har rod i EU, ja der må sund fornuft spille ind - og rådet er sådan set ikke anderledes - men gør det jo selvfølgelig sværere fordi det er ens "hjemmemarked" - det er smack down in the middle de starter. Men så er det de andre gyldne råd der skal på banen, som godt backbone produkt, dygtig og erfaren ledelse, en stor pengetank, markedspotentiale, branding, distributor support som tæller.

Lasse Burholt

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Fra  PlejeProdukter.dk Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en lang smøre at skulle igennem - interresant debat. (Jeg har formentligt misset et par sider.... )

Jeg er selv LR forhandler og tager opgaven seriøst - jeg har været forhandler i hmmm... 4 år.

Jeg har et par kommentarer til debatten.

Hvorfor er det at der altid kommer negative anmærkninger fra personer der ikke direkte har været involveret i et MLM firma ?

"Det er sjældent man hører negative kommentarer fra en der har representeret en seriøs virksomhed. Man hører selvfølgelig tit fra alle dem som brokker sig når de er "hoppet" med på en bølge af løgne / Hvor folk har lavet plat på MLM - Og det er meget forståeligt."

En af de største grunde til at der er så mange der "fejler" i MLM er efter min mening at de ikke prøver nok, ikke forstår opgaven eller ikke har en plan eller et mål.

Jeg mener dog også at MLM ikke er noget for alle og at mange nuværende forhandlere kan blive meget bedre til at formidle aftaler til de rette frem for til alle og enhver.

Der henvises mange forhandlere som kun har et ønske, nemlig at købe produkter til sig selv til indkøbspriser - Det er der ikke noget galt i og i sådanne tilfælde stopper udviklingen for netværket i mange tilfælde ved dette niveau.

Omsætningen for en MLM "ansat" består i at man har netværket med andre som genererer omsætning med jævne mellemrum. Yderligere findes der dog også profitten ved et almindeligt salg

Jeg ved at det er en gammel debat - men efter så meget læsning måtte jeg skrive lidt til tråden :-)

Jeg vender nok ikke tilbage til denne tråd foreløbigt - kan ikke se formålet med at forsvare ens lovlige og ellers interresante bi-erhverv - God man ikke har sådanne debatter om 8-16 jobs.

Med Venlig Hilsen | Kasper Hvid Voldstedlund | Plejeprodukter.dk | Aloe Vera Drik fra LR på Plejeprodukter.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg læste lidt fra de første sider, og så ligesom ingen grund til at læse ret mange andre sider, men læste da de sidste par stykker fra Lasse, Fama og nu dit.

Jeg mener der er flere grunde til folk fejler/opgiver. Jeg har selv startet flere firmaer, og hver gang var den første periode ekstrem hård. Der var altid faste udgifter og der skulle bruges masser af penge måned efter måned. Den første periode var altid uden nævneværdig løn og de fleste i traditionel opstart kender vel til røde tal.

En fejl jeg også syntes der er ofte, er drømmene som nogle firmaer "sælger", og det er ærgerligt at se hvordan nogle falder i, arbejder en begrænset periode for derefter at være negativ på hele NM konceptet.

Jeg tror heller ikke folk der starter i NM vælger at bruge samme mængde tid på deres selvstændige NM opstart som de ville bruge i traditionel virksomhed.

Men tråden her virker jo lidt som en tråd for de negative, hvor der tales om hvor skidt det er.  Gad vide hvordan tallene ser ud for folk der fejler/opgiver og de beløb der er "tabt" på investering kontra traditionel virksomheds opstart.

Godt at se andre NM'ere deltage herinde...

Mvh. Martin (Nu Skin)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

At mange giver op i Network Marketing skyldes til dels følgende:

"What is easy to do, is also easy not to do"

Har startet en del ApS´er og AS´er gennem tiden, hvor man investerer hhv. 125.000 og 500.000, og her har man alt andet lige en større tendens til at strække sig, da det modsatte har store konsekvenser. 

Startede min Network Marketing forretning for kr. 3.000, hvilket desværre skaber en "ahhh, skide være med det" kultur og indstilling. 

Indtil videre har de kr. 3.000 vist sig at være den bedste investering :-)

Hilsen

Anders

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:
Startede min Network Marketing forretning for kr. 3.000, hvilket desværre skaber en "ahhh, skide være med det" kultur og indstilling. 

Så det du egentlig siger er at vi skal tænke i meget mere front-end loading ;-)

Iøvrigt et kort, men meget præcist og skarpt indlæg fra dig som kommentar på hele snakken om "people quit on almost everything" - og det faktum at en opstart i et MLM selskab som oftest ikke involvere nogen særlig høj investering, så har vi jo allerede der svaret - som du osse indikere - på hvorfor failure rate i MLM er højere end i traditionel iværksætteri - men failure i traditionel iværksætteri medregner jo sikkert ikke de mange der supplere deres manglende omsætning i deres forretninger op med indtægter fra et arbejde osv. - kender endog rigtig mange som driver en lille forretning - af mange forskellige arter - hvor omsætningen er for lille til et eksistensgrundlag, og der suppleres op med indtægter fra "almindeligt arbejde".

 

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 7 ud af 10 (94 indlæg)