Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi så heldige at Thorning bliver dømt ude pga. hendes mand?

Side 19 ud af 23 (228 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da nogle væsentlige forskelle på de to sager. Helles mand er engelsk statsborger og har ikke forud for det nuværende job haft sin indtægt i Danmark. Det samme kan der ikke siges om Søren Hansen. Derudover er der sikkert også forskel på hvor lang tid de har opholdt sig i Danmark. Om der er endnu flere forskelle ved jeg ikke, men det er da mest sandsynligt.

Jeg tror du kan være ret sikker på at lige netop de to sager er behandlet ekstra omhyggeligt - Helles sag fordi der har været så ekstrem meget fokus på den, og Søren Hansens sag fordi det jo i hans tilfælde var en omhyggelig retssag der endte med at afgøre det,, såvidt jeg husker.

Med mindre du har nogle beviser for, at SKAT har vurderet ens forhold forskelligt, så synes jeg nok det er nogle lige voldsomme anklager du kommer med :)

Jeg synes da det er godt, hvis det viser sig at Helle og hendes mand har betalt den sat de skal efter gældende lovgivning. Men jeg synes dog stadig hele sagen efterlader hende med en lidt skadet troværdighed. For jeg synes stadig det er lidt underligt, at hun så konsekvent har fortalt to forskellige "historier" om, hvor meget hendes mand er hjemme i lige de situationer der har gavnet hende mest. Om det er den ene eller den anden historie der er sand ved jeg naturligvis ikke. Men øjensynligt har Socialdemokratiets medlemmer, der valgte hende som formand, troet på den første historie - altså at hun ikke var og er defacto alenemor til to, mens SKAT har valgt at tro på den anden historie om at Helles mand er væk det meste af tiden.

Jeg synes også det er udtryk for manglende omhu, når hun ikke på forhånd havde søgt ordentlig rådgivning - og måske fået en forhåndsgodkendelse fra SKAT, på deres forhold som jo er lidt specielle. Skattelovgivningen i de her sager ER utrolig kompliceret, og jeg forlanger ikke at Helle - eller vi andre, skal kende den. Men det er jo netop derfor jeg betaler kassen til revision hvert år. Det burde hun have gjort.

Jeg synes også sagen - i forlængelse af sagen om privatskoler, får hende til at fremstå på en grim arrogant måde - hun forlanger et af "undersåtterne", men gør så selv det modsatte. Det dur altså ikke, synes jeg.

Desværre synes jeg ikke der er mere troværdighed at hente i den anden side af Foletingssalen .. så det ser lidt trist ud

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Der er da nogle væsentlige forskelle på de to sager. Helles mand er engelsk statsborger og har ikke forud for det nuværende job haft sin indtægt i Danmark. Det samme kan der ikke siges om Søren Hansen. Derudover er der sikkert også forskel på hvor lang tid de har opholdt sig i Danmark. Om der er endnu flere forskelle ved jeg ikke, men det er da mest sandsynligt.

Jeg tror du kan være ret sikker på at lige netop de to sager er behandlet ekstra omhyggeligt - Helles sag fordi der har været så ekstrem meget fokus på den, og Søren Hansens sag fordi det jo i hans tilfælde var en omhyggelig retssag der endte med at afgøre det,, såvidt jeg husker.

En af de punkter, som var grunden til at Søren Hansen blev dømt, var jo at han var begyndt at se sin x-kone igen. Derfor blev det vurderet, at tilhørsforholdet til DK var størst pga kone og børn.
Tager man Steven, så minder ovenstående ret meget om Sørens sag... Eller er det kun mig, der ser lighederne?

Dernæst hælder de utroligt meget til 180 dages reglen... En regl som Steven heller ik holder sig under... Igen en stor lighed!

Mikkel deMib Svendsen:

Med mindre du har nogle beviser for, at SKAT har vurderet ens forhold forskelligt, så synes jeg nok det er nogle lige voldsomme anklager du kommer med :)

Jeg undre mig bare over udfaldet, når der er så mange ligheder... Det den ene dømmes for, det frifindes den anden for...

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synes da det er godt, hvis det viser sig at Helle og hendes mand har betalt den sat de skal efter gældende lovgivning. Men jeg synes dog stadig hele sagen efterlader hende med en lidt skadet troværdighed. For jeg synes stadig det er lidt underligt, at hun så konsekvent har fortalt to forskellige "historier" om, hvor meget hendes mand er hjemme i lige de situationer der har gavnet hende mest. Om det er den ene eller den anden historie der er sand ved jeg naturligvis ikke. Men øjensynligt har Socialdemokratiets medlemmer, der valgte hende som formand, troet på den første historie - altså at hun ikke var og er defacto alenemor til to, mens SKAT har valgt at tro på den anden historie om at Helles mand er væk det meste af tiden.

Jeg synes også det er udtryk for manglende omhu, når hun ikke på forhånd havde søgt ordentlig rådgivning - og måske fået en forhåndsgodkendelse fra SKAT, på deres forhold som jo er lidt specielle. Skattelovgivningen i de her sager ER utrolig kompliceret, og jeg forlanger ikke at Helle - eller vi andre, skal kende den. Men det er jo netop derfor jeg betaler kassen til revision hvert år. Det burde hun have gjort.

Jeg synes også sagen - i forlængelse af sagen om privatskoler, får hende til at fremstå på en grim arrogant måde - hun forlanger et af "undersåtterne", men gør så selv det modsatte. Det dur altså ikke, synes jeg.

Desværre synes jeg ikke der er mere troværdighed at hente i den anden side af Foletingssalen .. så det ser lidt trist ud

Enig jeg håber da os de betaler deres skat, men jeg synes stadigvæk, at sagens afgørelse virker underlig, når nu man har kørt Søren Hansens sag hele vejen igennem systemet for at få en dom. En dom som skulle bruges ved lignende sager i fremtiden...

Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:37

Pointen er at hvis skat havde givet rødt kort til Helle T, havde ramaskrigne bestemt taget til. Det gør de alligevel.

Som andre pointerer er de fleste politikerer bare ikke den ønskeværdige politiske idealpakke, som man gerne så. Desværre.

Fakta er dog at den overvejende store del af denne tråd hellere vil have fortsat blå magt end rød, og i dette tilfælde (synes jeg) afspores debatten ift. hvad den virkelig burde handle om. Netop hvad tjener virksomhederne bedst.

Her har blåt hold med blok politik da spillet max fallit over en længere periode.

Jeg tror og håber da et magtskifte vil ændre radikalt på dette.

Vores nuværende regering med ufatteligt mange skandaler, betyder åbenart så lidt, da man nu kan sætte en finger på rødt hold. Som jeg sagde græmmes jeg ved Helle´s "skattely", men dobbeltmorale er jo intet nyt på borgen. Var hun blevet dømt kunne tråden fint fortsætte i samme spor.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:54

Silacio:

Pointen er at hvis skat havde givet rødt kort til Helle T, havde ramaskrigne bestemt taget til. Det gør de alligevel.

Ja lovene gælder alle, med mindre de rammer de forkerte i toppen... Så kan undtagelser gøres...

Silacio:

Fakta er dog at den overvejende store del af denne tråd hellere vil have fortsat blå magt end rød, og i dette tilfælde (synes jeg) afspores debatten ift. hvad den virkelig burde handle om. Netop hvad tjener virksomhederne bedst.

Du er på et forum med iværksættere og selvstændige... Behøver jeg uddybe ydeligere ;D

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:11

Silacio:
Pointen er at hvis skat havde givet rødt kort til Helle T, havde ramaskrigne bestemt taget til. Det gør de alligevel

Ja UHA

Ved nærmere eftertanke er SKATS afgørelse ikke overraskende, Hvem af de siddende 68-ere i SKAT ville lægge hoved til ansvaret for Helles nederlag ved det kommende valg. Det ville jo være som at skyde sig selv i foden.

Derfor har SKAT ment at Helles oplysninger om optalte weekender til skat var de rigtige i modsætninger til de oplysninger hun gentagne gange har givet til justitsministeriet.

Men der er nu noget muggent ved det familiemæssige tilknytningsspørgsmål. Er Helle i virkeligheden enlig mor? Har Steven ( som det er alm for muslimer ) en kone nummer 2 i udlandet. Har Steven ikke en helårsbolig til rådighed i Danmark?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:27

Hej alle

Så kom der åbenbart en afgørelse omkring denne skattesag, idet det er udmeldingen fra deres revisor, Frode Holm. Ingen tvivl om at det er en foreløbig sejr og oprejsning for Helle Thorning og Steven Kinnock.

Jeg er imidlertid ikke i tvivl om, at afgørelsen er korrekt refereret, idet jeg tidligere har haft kontakt med Frode Holm, som er yderst kompetent i skatteret og udlandsophold.

Nu sidder vi så mange revisor, advokater og skatteeksperter, som afventer den officielle afgørelse fra SKAT, så det kan vurderes, hvilke konsekvenser denne afgørelse får for andre lignende tilfælde. Desværre tror jeg ikke, at afgørelsen bliver offentliggjort fra SKAT, idet SKAT nok skal finde en eller anden bestemmelse, hvorunder de kan undgå dette.

Af hensyn til den generelle opfattelse af gældende lov og skatteret bør afgørelsen følgelig offentliggøres. I modsat fald vil der opstå den generelle opfattelse, at afgørelsen er individuel og kun mulig grundet skatteydernes status - Eller sagt med andre ord: " Nogen er mere lige for loven end andre."

Det kan så undre, at SKAT ikke allerede er kommet med en udtalelse om sagen eller for den sags skyld en offentliggørelse.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:47

Det er en sørgelig sag.

1. Er Helle har begået fejl - med forskellige historier til SKAT og ministeriet. Det syntes jeg er fuldstændig til grin. Alle kan selvfølgelig lave fejl, men denne slags hos en statsminister kandidat. Føj siger jeg bare.

2. SKAT virker heller ikke særlig opsatte på at få styr på sagen, før det er en familien Danmark sag.  Og jeg tror simpelthen ikke på at de bliver behandlet på ligefod med andre danskere... Og SKAT har jo begået mange fejl tidligere og gør det også fremover.

3. I bund og grund har alle partier fejl, men Helle minder mig om en skolelæreren som alle hadede. Hendes øjne får det til at løbe mig koldt ned af ryggen. Og lige gyldigt hvad, så mener jeg mange af de ting der er kommet frem i år er med til at gøre billedet af hende rigtigt...biatch! Men lad os da få alle socialdemokratiske børn i privat skole Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:04

I sidste ende er det afgørende for S og Helle, hvordan dem der kunne finde på at stemme S opfatter sagen. Jeg har aldrig stemt på S og har ingen planer om det  - og jeg ved ikke om du gør, så min (og måske din) opfattelse af hendes troværdighed får ingen politisk betydning.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor må det være flovt for NoNoNo  FOLKEDOMSTOLEN    på Amino !!!!

I dømmer alle ud fra -  hvad I tror er rigtigt iflg. medierne.

Var det nu ikke en ide man "bøjer" sig for en "dom" ?? afgørelse

Skulle I/ville I hellere ikke "bøje" jer hvis sagen havde fået det modsatte udfald ??

Om man så tilhører det blå eller røde segment, eller noget helt andet eller tilhænger af Keynes nationaløkonomiske teorier eller noget helt tredie. Er vel helt ligegyldigt. ???

Udvis gensidigt respekt overfor hverandre. Herunder også Helles mand og i særdeleshed Helle som I skyder alle mulige motiver.

Som håndværker er jeg ikke utilfreds med om de "røde" vedligeholder folkeskole m.m.

Og de blå også vil spare her - kommer ikke min pengepung tilgode isoleret set.

Nå ja som selvstændigt skal jeg vel tilhøre de blå, hvem disse så er ??? Mon ikke uanset hvem laver de politik henover midten, der hvor jeg befinder mig, også som maler jeg kan godt lide nuancer, istedet for skråsikre løsninger, som alligevel ikke holder.

God weekend til alle - uanset farve forkærlig. Husk farve politik og børneopdragelse skal man være forsigtig med at diskuterer med "folk".

Bedste hilsener

Ib Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

http://www.raad-mal.dk

P.S. Idea Hvad synes I om min nye hjemmeside ? http://www.raad-mal.dk/  Som slet ikke er færdig.

Men som er ved og blive lavet af en god & meget hjælpsom amino se også her http://www.lindegaard-larsen.dk/

Side 19 ud af 23 (228 indlæg)