Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at skaffe investorer?

Side 11 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Prøv også Yahoo/Bing/MSN

Hej Nicolaj

Har du gode erfaringer med Yahoo og Microsoft? Og har du evt. nogle fif?

Jeg bruger google adwords, og har gjort det igennem flere år, hvilket kører fint. Men de gange jeg har forsøgt med henholdsvis yahoo og microsoft adcenter, så har jeg ikke kunnet skabe kliks til fornuftige priser. Men måske er der noget jeg overser?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:11

Nicolaj Thomasen:

Prøv også Yahoo/Bing/MSN, det hele køres fra samme konto: http://advertising.yahoo.com/smallbusiness

Det er muligvis kun 5% der bruger de søgemaskiner, men de er værd at tage med. Nu kan jeg se at I i forvejen er nummer 1 organisk på Yahoo med "Karl-a strømpebukser", men det er ikke sikkert I er det på alle varianter af søgesætningen. Der er ingen konkurrence på de ord overhovedet, så I kan nøjes med at byde 0.05€ pr. klik og være de eneste på annoncepladserne.

Hvis du googler lidt, så finder du sikkert også en gratis kode til Yahoo.

Hold da op, har aldrig tænkt over det med vores søgeplaceringer på Yahoo før. Fedt Big Smile

Prøver lige at sætte noget Adwords i gang, og så vil jeg forsøge mig med Yahoo Smile

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:40

Hey Morten

jeg har selv stået i en linende situation , hvor jeg var 100% sikker på at en investor var den rigtige vej.

desværer kræver den slages en del af dig og dit nætværk og rigtig meget arbejde forat dels finde den rette og dels finde en der vil med i projektet.

og som mange af de andre tager det en del tid, som du pt ikke har.

Din problem stilling ser ikke håbløs ud. hvis man kigger på at det ikke er volsomt mange penge der er tale om.
jeg går ud fra at dette er et side projekt, til et fultids job ?
Betaler du dig selv løn fra dette firma ? vil du kunne klarer dig uden ?

har du evt nogle vare du har høj avance på eller vare som du ved er hot som du ville kunne "tåle" at tage et lille tab på for at væksle dem om til kapital ? (altså lave et brand udsalg på varen)

ville du have råd til at lave en annonce kampange for din business for at optimerer kendskaben/ optimerer omsætning. (dette er sikkert billigerer end at få en investor) og bare et gæt hvis du laver forarbejdet rigtigt (laver en model for hvilke vare der skal laves tilbud på, mens kampangen kører så der er størst mulig chance for at folk køber og du laver kapital så er der også en chance for at banken vil bagge en sødan satsning. men det kræver tid og ben arbejde men dog ikke så meget som investor jagten)

og så er der nogen medier der er værd at kigge på priserne varierer. og her er det min opfattelse at det ikke gør noget at være kreativ(ret mig endelig hvis jeg er helt forkert på den)

der er nogen medier hvor der gøres mere ud af netværk end andre eks. DSB´s UD og SE(ligger gratis i toget)
Banner(der er sikkert nogen her der kan hjælpe dig med hvor og hvordan du få det bedste ud af dem)
lokal avisen(ville det evt være muligt at lave et presse spin på din situation på en elelr anden måde)

alt i alt handler det vel om at du bare skal tjæne de +100k inden du skal bruge dem.
og ja s.flg skal man altid spille med åbne kort. snak med dine kommende kreditorer og hør hvilke muligheder de ser der er. så længe du er åben og du har en plan for hvordan du vil afbetale dit køb må det vel være en win / win situation for alle.

/jacob
ps. held og lykke med salget, håber det lykkes !!!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:59

Jacob Ipsen:

Hey Morten

jeg har selv stået i en linende situation , hvor jeg var 100% sikker på at en investor var den rigtige vej.

desværer kræver den slages en del af dig og dit nætværk og rigtig meget arbejde forat dels finde den rette og dels finde en der vil med i projektet.

og som mange af de andre tager det en del tid, som du pt ikke har.

Din problem stilling ser ikke håbløs ud. hvis man kigger på at det ikke er volsomt mange penge der er tale om.
jeg går ud fra at dette er et side projekt, til et fultids job ?
Betaler du dig selv løn fra dette firma ? vil du kunne klarer dig uden ?

har du evt nogle vare du har høj avance på eller vare som du ved er hot som du ville kunne "tåle" at tage et lille tab på for at væksle dem om til kapital ? (altså lave et brand udsalg på varen)

ville du have råd til at lave en annonce kampange for din business for at optimerer kendskaben/ optimerer omsætning. (dette er sikkert billigerer end at få en investor) og bare et gæt hvis du laver forarbejdet rigtigt (laver en model for hvilke vare der skal laves tilbud på, mens kampangen kører så der er størst mulig chance for at folk køber og du laver kapital så er der også en chance for at banken vil bagge en sødan satsning. men det kræver tid og ben arbejde men dog ikke så meget som investor jagten)

og så er der nogen medier der er værd at kigge på priserne varierer. og her er det min opfattelse at det ikke gør noget at være kreativ(ret mig endelig hvis jeg er helt forkert på den)

der er nogen medier hvor der gøres mere ud af netværk end andre eks. DSB´s UD og SE(ligger gratis i toget)
Banner(der er sikkert nogen her der kan hjælpe dig med hvor og hvordan du få det bedste ud af dem)
lokal avisen(ville det evt være muligt at lave et presse spin på din situation på en elelr anden måde)

alt i alt handler det vel om at du bare skal tjæne de +100k inden du skal bruge dem.
og ja s.flg skal man altid spille med åbne kort. snak med dine kommende kreditorer og hør hvilke muligheder de ser der er. så længe du er åben og du har en plan for hvordan du vil afbetale dit køb må det vel være en win / win situation for alle.

/jacob
ps. held og lykke med salget, håber det lykkes !!!

Hej Jacob

Tak for rådene :)

Vi har faktisk ikke råd til noget som helst. Jeg udbetaler ikke løn til mig selv fra mit firma, det venter jeg med til det kører med overskud eller til jeg kan se at der er plads i firmaets økonomi til at kunne gøre det.

Alle vores varer har nogenlunde samme avance, så der er ikke nogen som vi kan tillade os at sælge ekstra billigt i forhold til andre. Men nu er det jo udsalgstid til august, så der ryger der forhåbentligt en masse varer afsted. Jeg er egentligt lige nu ligeglad med om vi taber penge på salget, vi skal bare have noget kapital ind i firmaet.

Jeg sidder lige nu og roder med noget Adwords på specifikke produktet, og det betaler jeg ud af egen lomme. Så håber jeg at det giver noget effekt.

Jeg har opgivet ideen om investorer, den sidste chance jeg har tilbage på den front, er min svigerfar som også er erhvervsdrivende og i en længere årrække har handlet med værdipapirer i det små. Spørgsmålet er jo bare om han er interesseret. Nu er hans datter jo også med i det her, så det må jo give et lille plus. Under alle omstændigheder kender han jo i forvejen risikoen ved investeringer. Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten,

Den store investor kan ikke længere bruges - der er for mange som spørger om hjælp. Der skal mange små til istedet.

Hvorfor ikke spørge folk her om hjælp? Eller gå til Facebook venner?

Lov folk et udbytte, hvis det går godt - lidt lige som aktier, og vær ærlig at pengene måske er tabt, hvis det ikke går som forventet.

Jeg er gerne med på et par tusinde :-)

God vind.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hva med at gøre det til et Amino projekt?

Udlod 50 anparter, hvor hver har en værdi af 1% af firmaets aktie kapital... Du sælger disse anparter på Amino, og får dermed en masse små ejere ind, som måske kan se noget sjovt i din ide.

Desuden skaffer du mindst de 50.000 kr fra banken efterfølgende, som dækker din ejerandel på 50%. Så har du pengene, og der kunne jo gå sport i det ;D

Desuden er 1.000 kr noget mange kan undværre... Det er 2 byture, så det er ik et voldsomt beløb. Du kan måske få en masse nybegyndere med på vognen, og så kan du holde nogle "firma arrangementer", som hjælper disse investorer videre med deres egne projekter...

Ja mulighederne er mange, spørgsmålet er blot, hvordan du vil føre dem ud i livet ;D

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Det er 2 byture, så det er ik et voldsomt beløb

i 1986 Stick out tongue

Køb ren argan olie her

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 15:09

ja iden er helt sikkert god. på den måde får man også skaffet et alternetivt netværk som alle er ambasadøre for dit projekt :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:10

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:
Det er 2 byture, så det er ik et voldsomt beløb

i 1986 Stick out tongue

EDIT: To vilde byture i Tyskland... ;D

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:16

Fashion-Seller:

Hva med at gøre det til et Amino projekt?

Udlod 50 anparter, hvor hver har en værdi af 1% af firmaets aktie kapital... Du sælger disse anparter på Amino, og får dermed en masse små ejere ind, som måske kan se noget sjovt i din ide.

Desuden skaffer du mindst de 50.000 kr fra banken efterfølgende, som dækker din ejerandel på 50%. Så har du pengene, og der kunne jo gå sport i det ;D

Desuden er 1.000 kr noget mange kan undværre... Det er 2 byture, så det er ik et voldsomt beløb. Du kan måske få en masse nybegyndere med på vognen, og så kan du holde nogle "firma arrangementer", som hjælper disse investorer videre med deres egne projekter...

Ja mulighederne er mange, spørgsmålet er blot, hvordan du vil føre dem ud i livet ;D

Glimrende idé hvis setuppet laves med etablering af selskab med kyndig assistance, koster vel 10K at få det på plads med forskellige anpartsklasser og ordentlige vedtaægter m.v. Smile

Køb ren argan olie her

Side 11 ud af 12 (118 indlæg)