Hej alle sammen.
I indlægget nævnes msn som en ekstra kommunikationskanal - fordele/ulemper.
Det er helt klart vigtigt at have lagt en strategi for, hvilke kontaktkanaler, der som udgangspunkt skal anvendes ( differentieret serviceniveau/udbud afhængig af henvendelsens art og kundens engagement)
En dyr løsning, hvis den anvendes til løsning af komplicerede tekniske spørgsmål. God til simple forespørgsler og god som lead-generator.
God i kombination med telefonsupport ved at bruge chatklienten til at "pushe" relevante vejledninger/formularer frem til kundens browser.
Multitasking funktion ved flere simple forespørgsler ad gangen gør den effektiv og billig end telefonisk support ved simple forespørgsler.
Email support
Også god til nogenlunde det samme som ovenstående ved løsning af simple forespørgsler, giver lidt lange sagsbehandlingstider(dage) ved komplicerede tekniske spørgsmål

. Billigere end chat-løsning, men også mindre attraktiv for kunden end live chat.
Telefonsupport
Mest almindelige forekommende, anvendes stadig i høj grad dels på grund af nogle virksomheders dårlige performance i email support eller mangel på samme. God til spørgsmål af middelsvær grad, hvor visuelle hjælpefunktioner via internette ikke er nødvendig. Nem og et kendt kommunikationsværktøj for kunden.
MSNSom Kim selv nævner et kendt værktøj af kunderne. Jeg vil tilslutte mig argumentet om, at msn er et venne-værktøj eller til mere tætte kunderelationer, hvorfor jeg eksempelvis ikke vil være alt for glad for det, som ny kunde. Skulle valget stå mellem
live support eller msn messenger, ville jeg nok vælge det første fordi... Jeg er ikke interesseret i at tilknytte virksomheden til min private messenger eller skulle til at slette kontakten igen. Så der kan være lidt omkring de forberedelser/tanker, man skal gøre sig, inden man kan messenge med virksomheden. Med live chat, kan jeg nemt og enkelt med et klik komme i kontakt med virksomheden uden at skulle oplyse mit navn, email eller anden information. Jeg kan på den måde helt nøjagtig styre dialogen og hvornår den skal ende. Det er lidt sværere, når virksomheden er tilknyttet min kontaktliste på min private msn messenger.
Nå men...
Jo flere kommunikationskanaler jo lavere kan "cost per contact" blive, hvis man formår at udnytte ressourcerne optimalt i hver enkelt kommunikationskanal ved at styre/påvirke kundens kontaktadfærd til at anvende rette kanal.
McAfee praktisere faktisk differentieret serviceniveau/udbud afhængig af henvendelsens art.
Få lidt inspiration til jeres supportsider