Nu har jeg haft min webshop - www.herreure.dk - i et par måneder og så er det vel på tide med lidt feedback fra eksperterne her på Amino... Jeg har med vilje valgt en simpel og enkel stil uden for meget flash og bling bling således, at man får det man formentlig vil have, når man besøger min side, nemlig en shop der sælger herreure. Noget af det jeg godt kunne tænke mig at lave om, er menu-teksten (i venstre side). Jeg er træt af, at skriften i menu-teksten er magen til info-teksten i midten af billedet. Ifølge Scannet kan det kun ændres, hvis hele shoppen bygges op forfra i stylesheets... Det kan jeg ikke selv finde ud af, så det vil koste mig nogle penge, hvis det skal ændres. Er det muligt at se, hvor god min side er søgemaskinemæssigt? Jeg er tilmeldt Scannets søgemaskineoptimeringsprogram, men jeg ved ikke rigtig, hvad det giver mig. Jeg har ca. 200 hits pr. dag, og de er ikke unikke. Det vil sige, at en enkelt besøgende sagtens kan generere 10 hits, da det tæller, hver gang han går tilbage til forsiden. Ca 70 af hittene får jeg via Google adwords, hvor jeg er rigtig godt placeret på mine søgeord - ofte helt øverst. Jeg synes ikke, at jeg sælger nok i forhold til antallet af besøgene. Hvad mon det skyldes? Jeg har selv følgende bud: - folk forventer stadig, at varer købt over nettet, skal være væsentlig billigere end varer købt offline. Er det sådan? - mange besøgende oser bare rundt - uden på noget tidspunkt at have haft til hensigt at købe, men bare kigge? Da jeg har en standard Scannet-shop mener jeg, at shoppen er meget enkel at finde ud af mht. selve det at købe varerne (jf. Martins bog E-pusher). Det bør altså ikke være det, der afholder folk fra at købe. Kritik modtages med tak... Mvh Henrik Herreure.dk |
Dato: 30-11-2006 16:34:22
Forfatter:Herreure.dk- mange besøgende oser bare rundt - uden på noget tidspunkt at have haft til hensigt at købe, men bare kigge?
Måske fanger du dem for tidligt i købsprocessen? Hvis du annoncere på "ur" eller andre generelle termer, får du ikke ret mange købere i modsætning til hvis du lagde samtlige dine produktnavne ind som adwords. På den måde får du kun dem der er allersidst i købsprocessen, og bare mangler at finde det sted de ønsker at købe :)
(i modsætning til dem, der søger på "ur" og ikke engang har bestemt sig for hvilket det skal være)