Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Herreure.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
 Nu har jeg haft min webshop - www.herreure.dk  - i et par måneder og så er det vel på tide med lidt feedback fra eksperterne her på Amino...

Jeg har med vilje valgt en simpel og enkel stil uden for meget flash og bling bling således, at man får det man formentlig vil have, når man besøger min side, nemlig en shop der sælger herreure.

Noget af det jeg godt kunne tænke mig at lave om, er menu-teksten (i venstre side). Jeg er træt af, at skriften i menu-teksten er magen til info-teksten i midten af billedet. Ifølge Scannet kan det kun ændres, hvis hele shoppen bygges op forfra i stylesheets... Det kan jeg ikke selv finde ud af, så det vil koste mig nogle penge, hvis det skal ændres.

Er det muligt at se, hvor god min side er søgemaskinemæssigt? Jeg er tilmeldt Scannets søgemaskineoptimeringsprogram, men jeg ved ikke rigtig, hvad det giver mig.

Jeg har ca. 200 hits pr. dag, og de er ikke unikke. Det vil sige, at en enkelt besøgende sagtens kan generere 10 hits, da det tæller, hver gang han går tilbage til forsiden. Ca 70 af hittene får jeg via Google adwords, hvor jeg er rigtig godt placeret på mine søgeord - ofte helt øverst.

Jeg synes ikke, at jeg sælger nok i forhold til antallet af besøgene. Hvad mon det skyldes? Jeg har selv følgende bud:

- folk forventer stadig, at varer købt over nettet, skal være væsentlig billigere end varer købt offline. Er det sådan?

- mange besøgende oser bare rundt - uden på noget tidspunkt at have haft til hensigt at købe, men bare kigge?

Da jeg har en standard Scannet-shop mener jeg, at shoppen er meget enkel at finde ud af mht. selve det at købe varerne (jf. Martins bog E-pusher). Det bør altså ikke være det, der afholder folk fra at købe.

Kritik modtages med tak...

Mvh

Henrik

Herreure.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Dato: 30-11-2006 16:34:22
Forfatter:Herreure.dk
- mange besøgende oser bare rundt - uden på noget tidspunkt at have haft til hensigt at købe, men bare kigge?

Måske fanger du dem for tidligt i købsprocessen? Hvis du annoncere på "ur" eller andre generelle termer, får du ikke ret mange købere i modsætning til hvis du lagde samtlige dine produktnavne ind som adwords. På den måde får du kun dem der er allersidst i købsprocessen, og bare mangler at finde det sted de ønsker at købe :)
(i modsætning til dem, der søger på "ur" og ikke engang har bestemt sig for hvilket det skal være)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Her får du lige lidt af de tanker jeg gjorde mig, da jeg besøgte siden.

1. Du har gratis levering på urene, men det kan jeg rent faktisk ikke se, når jeg besøger din shop - med mindre jeg går ind og læser under det "skjulte" menupunkt.

2. Banneret er "grumset" i bogstaverne - baggrunden på banneret er super, men teksten virker lidt "wordart" agtig i mine øjne.

3. Når jeg ser opbygningen af forsiden tænker jeg "amatør"-side pga. forskellig faktorer:
- jeg kan ikke lide teksten øverst på forsiden - den er "klemt" inde og er præsenteret på en yderst kedelig facon.
- Linjerne på forsiden er ikke gennemgående - linjerne ved urene som præsenteres i midten bliver brudt af linjerne ved urene til højre (håber du forstår)..
- Menuen virker lidt kedelig og signalerer bestemt ikke eksklusivitet i mine øjne (hvilket jeg prioriterer når jeg ser på ure).
4. Der er intet der indikerer at jeg kan finde flere menupunkter under "info/betingelser" - derfor ser det også ud til at butikken ikke vil skilte med sine kontaktinformationer, profil mv. (ved godt at kontaktinfo står i bunden af forsiden - men der er langt derned).

5. Der er slet ingen tekst til urene på forsiden - jeg siger ikke at der skal stå en roman, men f.eks. "sølv, guld, digitaldisplay, garantiperiode mv." er ting som jeg ville sætte pris på at vide.

6. Der står heller ikke noget om garanti og reparationsgaranti når jeg klikker ind på et enkelt ur. Hvis jeg skal give 7.000 kr. for et armbåndsur vil jeg også være sikker på at jeg kan få det repareret mod garantien eller lign.

Nå  - det var mine 50 cent for denne omgang - håber de kunne bruges.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:42
Jeg ved ikke om du allerede har læst Martin Thorborg''s E-pusher: http://www.thorborg.dk/e-pusher.htm - ellers svare den på mange af de spørgsmål du stiller.

Din hjemmeside fungere fint, du bruger dog rigtig meget plads i toppen på ingenting, meget spildplads. Kan se der er nogen produkter der skifter, men få så pris og link med, så er pladsen da ikke helt spildt. Du har utroligt meget på forsiden, måske du skulle fokuserer på færre produkter.

Men ja folk forventer lidt mere når de handler på nettet - hvis ikke billigere, men så noget andet specielt. Kan se du tilbyder folk at købe flere ure prøve dem og sende dem retur de ikke kan lide - super service, slå noget mere på det. Dog det med at folk selv skal betale returfragt er vist ikke helt lovligt.

Og mange bruger det også bare som inspiration, vores konventering er også meget lav.

En ide er måske at du kan tilbyde at justere uret så det passer folk, hvor de måler deres håndled og du tilpasser det. Ellers få skrevet en masse og vedligeholdelse, garanti osv. Tror det er det sprængende punkt for mange der shopper online.

Held og lykke med det, spændende med én ur-handler mere på Amino.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 19:35
Nu sad jeg lige og kiggede på et Casio ur, og eftersom du ikke nogen steder skriver Casio´s "rigtige" model-navn på dit ur, så blev jeg helt i tvivl, om det nu også var det ur som jeg søgte, og så smuttede jeg igen.

Er dit "Casio: Dynamic, sort" det samme som "WVQ-550DE-1AVER" ? Kan ikke så godt bruge dit varenr til noget.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Skrevet kl. 21:05
Tak for alle svarene...!! jeg skal have kigget lidt nærmere på det I har skrevet, men allerede nu ved jeg f.eks., at jeg vil ændre mine Casio varenumre til de officielle produktnumre, og at jeg vil ændre mine søgeord i Google Adwords, så de bliver mindre generelle - væk med "ure" og ind med "Casio G-shock" f.eks.

Nu er det jo en standard Scannet-shop jeg har, og det begrænser mig desværre en del - f.eks. kan jeg ikke engang lave fed skrift i min menu i venstre side - det vil kræve, at jeg laver hele shoppen om i stylesheets, hvilket jeg ikke selv kan finde ud af...

Hvis nogen herinde er eksperter i re-design af Scannet-shops f.eks. vha stylesheets hører jeg meget gerne fra dig, hvis du mener, at du kan lave forbedringer af siden.

Mvh

Henrik

Herreure.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Skrevet kl. 21:11
@Allan

Ja, det ur du spørger til er det jeg har på siden. Du har ret i, at jeg bør anvende Casios produktnumre og ikke katalognumrene, som jeg bruger nu - det bliver ændret...

Mvh

Henrik

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 21:41
Kan du så give en god aminopris på det ur?

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:20
Hej Henrik.

Jeg synes også at det er ærgeligt, at du ikke lokker med andre ure, når
jeg kigger på ét.  Du burde "lokke" med flere ure i samme stil,
som det brugeren har klikket på.

Når jeg kigger på ure til min kæreste (der er storforbruger og
pyntedukke), kigger jeg på stilen - ikke på hverken prisen eller
mærket.

Dertil kommer, at du ikke har de ure, du viser i din flash-menu. Det er
ret ærgeligt. Jeg ledte forgæves efter det orange Nixon-ur i din
kategori (jeg måtte trykke næsen flad mod skærmen og læse, at det var
et Nixon og derefter kigge i denne kategori).

Jeg kunne også godt tænke mig flere - og større billeder. 
Eksempelvis på dette:
http://www.herreure.dk//product.asp?product=16&sub=0&page=1  
er det ret svært at se, hvordan uret egentlig ser ud, fordi der er så
meget genskær i det eneste billede du har liggende.  Jeg vil også
gerne se urene fra siden.

Det var mine 2 cents. Ikke meget mere værd, men alligevel! :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:50
Dato: 30-11-2006 21:04:56 Forfatter: Herreure.dk
Tak for alle svarene...!! jeg skal have kigget lidt nærmere på det I har skrevet, men allerede nu ved jeg f.eks., at jeg vil ændre mine Casio varenumre til de officielle produktnumre, og at jeg vil ændre mine søgeord i Google Adwords, så de bliver mindre generelle - væk med ''ure'' og ind med ''Casio G-shock'' f.eks.

Nu er det jo en standard Scannet-shop jeg har, og det begrænser mig desværre en del - f.eks. kan jeg ikke engang lave fed skrift i min menu i venstre side - det vil kræve, at jeg laver hele shoppen om i stylesheets, hvilket jeg ikke selv kan finde ud af...

Hvis nogen herinde er eksperter i re-design af Scannet-shops f.eks. vha stylesheets hører jeg meget gerne fra dig, hvis du mener, at du kan lave forbedringer af siden.

Mvh

Henrik

Herreure.dk

Nu skriver du flere gange, at du "ikke engang kan lave fed skrift i menuen uden at bygge shoppen om i style-sheets". Du kan sagtens aktivere style-sheets i din shop UDEN at vælge en prædefineret skabelon. Derefter går du ind i den del af style-sheet, der styrer din venstremenu. Nu kan du så styre ALT vedr. font, fed, mouseover etc. Og du ændrer jo ikke resten af din shop, når bare du ikke aktiverer et af de prædefinerede style-sheets.

Skal der for alvor trylles, skal du selvfølgelig have fagfolk på sagen. Det skal jeg også, hvis jeg skal have bygget mig en carport - den slags har man tømrere til :-)

Du får ikke meget ud af søgemaskineoptimeringsdelen på din shop - for du har jo ikke udfyldt felterne med sidetitel, sidebeskrivelse og keywords på hvert produkt og hver produktgruppe. Jeg vil anbefale dig at læse punktet "Søgeoptimering" i din shops administration (forneden under "Butiksadministration"). Hvis du ikke bruger modulet, får du heller ikke noget ud af det. Modulet sikrer dig en unik sidetitel (som du selv styrer uafhængigt af produktnavnet) på hvert eneste produkt, en unik page description og unikke keywords. Men de skal altså udfyldes :-) 

Se resultat nr. 4 - http://www.comacoshop.dk/group.asp?group=1&sub=1. Læg mærke til, at her er sidetitel og description udnyttet korrekt.

Til sammenligning en gruppeside fra din shop: http://www.herreure.dk//group.asp?group=8 Her er sidetitlen bare "Casio ure". Den burde være f.eks. "Køb Casio ure online - spar penge på Casio ure her".

Eller sagt på en anden måde: Hvis du køber en motorsav og bruger den som en manuel sav, får du ikke så meget ud af, det er en motorsav :-) Du HAR købt motoren - så start den og se det virke! God fornøjelse.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)