Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænkelse af tredjemandsret i domænenavn (xlpeople.dk)

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

EDIT: Her var info om afsenderen af mailen, men trådstarter så helst jeg fjernede det igen. Hermed gjort.

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være at det e-mail han har modtaget er skrevet af en amatør. Og man kan diskutere folkene bag hjemmesiden og deres hensigt med den. Men jeg vil dog alligevel advare imod hvordan og i hvilken tone du besvarer e-mailen.

Det er altid vigtigt at behandle sådanne mails som seriøse, da alt korrespondance kan anvendes som dokumentation, hvis sagen i værste fald skulle komme for Klagenævnet for domænenavne .

Så prøv at bevare din proffesionelle overblik og bed dem om at bevise, på den ene eller anden måde, hvorledes din domæne navn krænker deres.

Og husk at fremhæve at din registrering af domænenavnet ikke på nogen måder har haft hensigt at krænker nogen.

•   at  betegnelsen  ”XL”  er  en  forkortelse og står for "Extra Large" og  anvendes  som  sådan  af  en  lang  række hjemmesider, hvorfor klageren ikke har eneret til at gøre brug af betegnelsen.
 
•   at  ”xlpeople.dk”  består  af  to  ord,  der  sammensat  klart  indikerer hvad hjemmesidens formål er.

•   at der ikke er lighed mellem "xlpeople.dk" og "XL-?".

Og for guds skyld, lad være med at tilbyde dem at sælge domænet, det vil med sikkerhed garantere at du mister domænet.

Held og lykke med siden.

Kommer snart...

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Det kan godt være at det e-mail han har modtaget er skrevet af en amatør. Og man kan diskutere folkene bag hjemmesiden og deres hensigt med den. Men jeg vil dog alligevel advare imod hvordan og i hvilken tone du besvarer e-mailen.

Det er altid vigtigt at behandle sådanne mails som seriøse, da alt korrespondance kan anvendes som dokumentation, hvis sagen i værste fald skulle komme for Klagenævnet for domænenavne .

Så prøv at bevare din proffesionelle overblik og bed dem om at bevise, på den ene eller anden måde, hvorledes din domæne navn krænker deres.

Og husk at fremhæve at din registrering af domænenavnet ikke på nogen måder har haft hensigt at krænker nogen.

•   at  betegnelsen  ”XL”  er  en  forkortelse og står for "Extra Large" og  anvendes  som  sådan  af  en  lang  række hjemmesider, hvorfor klageren ikke har eneret til at gøre brug af betegnelsen.
 
•   at  ”xlpeople.dk”  består  af  to  ord,  der  sammensat  klart  indikerer hvad hjemmesidens formål er.

•   at der ikke er lighed mellem "xlpeople.dk" og "XL-?".

Og for guds skyld, lad være med at tilbyde dem at sælge domænet, det vil med sikkerhed garantere at du mister domænet.

Held og lykke med siden.

Jeg er helt enig med dit indlæg, men det er min klare overbevisning at sagen aldrig vil komme så langt.

I samme lys kunne man overveje hvordan dating.dk, netdating.dk og netdate.dk kan leve side om side? (netdate.dk blev opkøbt af freeway.dk, I know, de samme der har dating.dk, men det er en anden side af historien.)

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Og for guds skyld, lad være med at tilbyde dem at sælge domænet, det vil med sikkerhed garantere at du mister domænet.

 

Det er jo kun tilfælde af de rent faktisk har ret til domænet. Du må gerne sælge et aktivt domæne - dvs. hvis Thorborg sendte en mail til mig og tilbød mig at købe Amino.dk ville han overhovedet ikke kunne risikere at miste domænet i en sag :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:
Jeg åbner lige op for lidt flammeri mod mig selv. Fire at will!

 

Ingen grund til at "flam'e"... Men jeg ville kraftigt overveje, at slette det indlæg igen - inden en moderator kommer forbi og gør det for dig. Upåagtet hvad gutten ellers render rundt og laver er jeg ret sikker på man ikke må hænge folk ud herinde :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

tænkstort:
Og for guds skyld, lad være med at tilbyde dem at sælge domænet, det vil med sikkerhed garantere at du mister domænet.

 

Det er jo kun tilfælde af de rent faktisk har ret til domænet. Du må gerne sælge et aktivt domæne - dvs. hvis Thorborg sendte en mail til mig og tilbød mig at købe Amino.dk ville han overhovedet ikke kunne risikere at miste domænet i en sag :)

Det har du selvfølgelig ret i. Men lige med hensyn til denne her tråd, hvor xlpeople.dk er blevet registreret for sådan cirka 1 uge siden, så tror jeg ikke man har gode kort på hånden, hvis man allerede nu tilbyder at sælge domænet. :) (ikke at han overhovedet har hentydet at han har det i sigte)

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Men lige med hensyn til denne her tråd, hvor xlpeople.dk er blevet registreret for sådan cirka 1 uge siden, så tror jeg ikke man har gode kort på hånden, hvis man allerede nu tilbyder at sælge domænet.

 

Ja det kan man jo så diskutere... Pointen var bare at selve det, at man udtrykker ønske om at sælge domænet ikke har nogen som helst betydning i sig selv. Det tror jeg egentligt også du ved, så det var ikke for at modsige dig - det var bare et uddybende supplement til dit gode svar :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:
Jeg åbner lige op for lidt flammeri mod mig selv. Fire at will!

 

Jeg må indrømme jeg helst er fri for det indlæg, da jeg ikke ønsker at nogen skal hænges ud og det bevæger sig også væk fra trådens egentlige emne.

Den adfærd der beskrives er kun påstand og selv om det kan være rigtigt og vedkommende måske ikke er fin i overkanten, behøver vi jo ikke bevæge os på samme niveau :-)

Når det er sagt var det nu alligevel interessant at læse :-)

 

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

navnet:

Jeg må indrømme jeg helst er fri for det indlæg, da jeg ikke ønsker at nogen skal hænges ud og det bevæger sig også væk fra trådens egentlige emne.

Den adfærd der beskrives er kun påstand og selv om det kan være rigtigt og vedkommende måske ikke er fin i overkanten, behøver vi jo ikke bevæge os på samme niveau :-)

Når det er sagt var det nu alligevel interessant at læse :-)

Done. :) Fortsat god lørdag!

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

navnet:

Jeg må indrømme jeg helst er fri for det indlæg, da jeg ikke ønsker at nogen skal hænges ud og det bevæger sig også væk fra trådens egentlige emne.

Den adfærd der beskrives er kun påstand og selv om det kan være rigtigt og vedkommende måske ikke er fin i overkanten, behøver vi jo ikke bevæge os på samme niveau :-)

Når det er sagt var det nu alligevel interessant at læse :-)

Den tror jeg de fleste havde forstået, i kraft af at du ikke fra starten udstillede siden/foretagenet - men jeg havde dog selv fundet frem til samme domæne - da det slet ikke er uvæsentligt i forhold til den email du har fået. 

I er i samme branche - ja, og du har sikkert gjort dig bemærket ved at byde på ordene i hans domænenavn via adwords - ja - men der er ingen tvivl for mig (uden at være advokat) om at der ikke er grundlag for at være bekymret. Alene kravet om den ene million, efterfulgt af en besked om at have en god weekend - er direkte latterlig. 

Hvis jeg var dig, ville jeg pænt afvente en evt. kontakt fra en rigtig advokat - som jeg ikke tror kommer. 

-Karsten

 

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)