Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænkelse af tredjemandsret i domænenavn (xlpeople.dk)

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har modtaget følgende email om at mit domæne navn krænker trediemandsret. Jeg går udfra at det er pga ordet XL . Jeg ville tro at XL er for gennerelt til at det kan varemærkebeskyttes. Og er der evt et sted man kan slå den slags ord op ? Og hvad mon med ordet "dating" ? Det bliver dog brugt at mange.

Måske vil de blot gøre mig bange?

Begge er datingsites så mit website er vel konkurrent til dem da det henvender sig til samme typer mennesker.


Jeg kan se der har været lignende indlæg, hvor at de sikkert bare konkurrenter der vil skræmme en, men ville nu alligevel høre her :-)

-----------------------------------------

Den modtagne email:

Hej
 
I bruger domainet xlpeople.dk. Det er en krænkelse af tredjemandsret. Eftersom vi har domainet xl-(fjernet)
 
Vær venlig at fjerne navnet. NU.
 
Hvis dette ikke er gjort senest på mandag, vil I blive stævnet for Kr. 1 mil.
 
Med venlig hilsen.
 
(fjernet)

------------------------------

God weekend :-)

/Navnet
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lol - den med stævningen på en millioner nu sjov :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som skrevet i en anden tråd, afhænger det jo af sammenhængen. Så det er ikke til at sige.... Men da i opererer i samme branche og endda henvender jer til samme segment, så er det altså ikke usandsynligt, at de rent faktisk har noget at have det i.

Men det afhænger jo af detaljerne...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
lol - den med stævningen på en millioner nu sjov :)

 

Hæ hæ... Ja det er ikke jordens fedeste signal, at trække et eller andet tilfældigt tal ud af røven. Det kan man jo så skrive sig bag øret, i forhold til den videre strategi. Men grundlæggende kan vi jo ikke rigtigt give spørger de store konkrete råd :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er meget stor forskel på xlpeople.dk og xl-(fjernet). Jeg kan se at I har registreret både xlpeople.dk og xl-people.dk, så dem med xl-(fjernet) kan på ingen måde forveksles med jer.

Jeg ville skrive at I ser frem til modtagelsen af stævningen.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. skrive tilbage at de nok kan blive ganske rige hvis de tager xl-club, xl-byg, xl-print, xl-insurance, xl-motor, xl-rengøring og xl-grillen med i købet. Det kan blive til mange millioner...

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim (NoTanShop):

Jeg ville skrive at I ser frem til modtagelsen af stævningen.

Det ville jeg også. Lad dem da bare bruge nogle advokatkroner på dét.

Men det sker ikke. Det er bare en tom og useriøs trussel, og vedkommende håber på at du bider på. Men så skulle han godt nok have gjort sig mere umage..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

Der er meget stor forskel på xlpeople.dk og xl-(fjernet). Jeg kan se at I har registreret både xlpeople.dk og xl-people.dk, så dem med xl-(fjernet) kan på ingen måde forveksles med jer.

Jeg ville skrive at I ser frem til modtagelsen af stævningen.

 

Det kommer jo an på hvad der er blevet fjernet. Hvis indklager hedder noget i stil med "xl-mennesker.dk", "xl-peoples.dk" eller hvad ved jeg kan de meget vel have en sag. Men hedder de noget i stil med "xl-dating.dk" eller "xl-meeting.dk" så er jeg tilbøjelig til at give spørger ret i at det er en alt for generisk term, til at kunne påkræve sig ret til den.

Der er en advokat-fætter herinde, der har ret godt styr på den slags. Det ville være fedt, hvis han kom forbi - for den her "sag" er vist derude hvor lidt ekspert-feedback er på sin plads. Jeg synes ihvertfald ikke den er voldsomt oplagt, til hverken den ene eller anden side.

 

UPDATE: Simply Law hedder hans profil. Hvis han kunne lokkes forbi ville skabet sikkert blive sat på plads :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvivler meget på om en virksomhed kan tage "patent" på XL.. XL er et udtryk der er alm. kendt af befolkingen og står for Ekstra Large..

Vil mene det er i samme boldgade som Guide, Restaurant osv...

Desuden vil jeg mene, at når afsender nævner beløb i sin første mail, er det tegn på et godt poker bluff, der kun har til hensigten at skræmme..

Hvis det var en seriøs henvendelse ville jeg forvente at afsender skrev: ... så frem i ikke fjerner navnet inden dato xx-xx-xx, vil vi bringe sagen for retslige instanser..

Desuden tyder det ikke på, at afsender er advokat der repræsenterer en given klient..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Det kommer jo an på hvad der er blevet fjernet. Hvis indklager hedder noget i stil med "xl-mennesker.dk", "xl-peoples.dk" eller hvad ved jeg kan de meget vel have en sag. Men hedder de noget i stil med "xl-dating.dk" eller "xl-meeting.dk" så er jeg tilbøjelig til at give spørger ret i at det er en alt for generisk term, til at kunne påkræve sig ret til den.

People er utælleligt, så "peoples" er konkret ikke noget ord. Det kunne selvfølgelig være web-versionen af people's som i "menneskers ret til et frit liv", men det tror jeg nu ikke. Alle andre alternativer kan jeg ikke se det problematiske i. Når trådstarter har både xl-people og xlpeople, og dette ikke umiddelbart er et kendt varemærke, må det også være hans ret at bruge det. Det tror og håber jeg også at en advokat eller dommer kan give medhold i. Ellers vil jeg da kalde det skråplan.

Jeg kan godt forstå at trådstarter ikke vil hænge vedkommende ud - det synes jeg er en fin gestus, og trådstarter kan formentlig selv se ud fra de kommentarer der er kommet om der er noget i hans konkrete situation som er problematisk. Derfor er det også fint at du bringer en eventuel problematik på banen ift. at give et nuanceret svar. Jeg mener dog ikke at xl-mennesker er problematisk. Jeg vil umiddelbart sige at man kun har ret til sit varemærke på det sprog det eksisterer.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)