Hej Dyrebil Det fint vi har det godt i DK. Det er bare ikke emnet. Den må vi tage en anden gang Men okay så lad os da beskatte alle med en indtægt på 3.2 eller over med 90 %. Hvis du kan garantere at cheferne og virksomhedsejerne ikke flytter deres firma til udlandet, og DK derfor styrter i grus, jamen så lad os gøre det. Bare husk at du var en af dem , der gav det sidste skub i afgrunden Og grunden til at vi har det godt i DK skyldes mange ting. Godt landbrug, godt klima, god uddannelse og mange andre faktorer som industrien og dens ledere har været med til at fremelske, så DK kunne være en førende handels og videns nation. Men lad os glemme alt det, læse Maos den lille røde og stille os op i brødkøerne. I solidaritet. Nu orker jeg sgu ikke mere.. |
Du kan jo spørge dig selv, om du ville være så sikker i dit standpunkt, hvis du var blevet sagt op på grund af økonomisk krise, samtidig med at din direktør tjener 22 millioner om året.
Ellers hvis flere af dine kolleger var blevet sagt op, og du selv måtte arbejde det hårdere. Ville du ikke føle, at der godt kunne have været råd til et par kolleger for de penge?
Jeg har ikke noget imod økonomisk ulighed, men hvis den bliver alt for påfaldende, svækker den også sammenholdet mellem mennesker og dermed sammenholdet i en virksomhed.
Jeg skal straks sige, at jeg normalt bekymrer mig mere om bunden end toppen af samfundet, men jeg er enig i, at det er alt for risikabelt i forhold til antallet af arbejdspladser at lege med den ide, Enhedslisten har fremsat.