Hej
Jeg forstår faktisk bedre Enhedslisten end jeg forstår de dér generaliseringer om hvad direktører og firmaer ville gøre hvis og hvis og hvis.
Vi har det siiindsygt godt i Danmark, og hvis nogen piver over urimeligheder, "og så flytter jeg til udlandet..." bullshittet så er det fordi de ikke tjener nok. Peter fra 1902 har blogget, og få lige ham til at holde den danske arbejdskraft og vores infrastruktur op imod hvad han slås med.
Tjener man penge nok i Danmark, så bliver ens hus mere værd, svarende til 2-3 velbetalte arbejderes løn årligt, og de penge er skattefri. Jeg kender en hundelufter som vel betaler omkring 25% i skat når vi medregner det hele, og så er der gratis hospital og alskens goder, og skulle jeg have en hund eller to til at hjælpe mig, så kan jeg slippe af med dem igen for en slik, medarbejderne kan knække deres tænder og brække deres som det passer dem, - det er ikke mit problem, ikke min udgift.
Så stop det der forpulede klynkeri, - på andres vegne. Problemer med skatten, er for fattigrøve!
Tro, mig. Der er ikke én virksomhed eller direktør der er i Danmark mod deres vilje. Det ville være for dumt, og så har de i sandhed ikke gjort sig fortjent til hverken direktørtjansen eller lønnen.
Derfor er det jo alligevel ens forbandede pligt at pive af helvedes til, og brokke sig over skat og omkostninger, og ellers flytter vi........ Thats the name of the game. Det spil foregår også i Manilla, sjovt nok.
Enhedslisten har en pointe, set fra deres politiske perspektiv, fordi de har så evigt ret i at kapitalisterne tager røven på samfundet. Sådan har det altid været, og sådan vil det forblive. Når Johanne fra enhedslisten bliver direktør på Carlsberg, så gælder reglen ikke for hende. Når forældrene skal holde deres børn i folkeskolen for at integrationens skyld, så gælder det ikke for politikernes egne børn. Når kommunisterne skulle være lige, så galdt det ikke for partitoppen, og sådan kører historien i ring.
Så der er såmænd ikke så meget at frygte, og derfor flygter hverken virksomheder eller direktører til udlandet i panik. Gjorde de det, ville de blive afløst af andre. Er der virkelig nogen der tror Danmark vil ligge øde hen?
Jeg har været meget rundt i verden og lavet forretning, og det er en fornøjelse at være i Danmark. Spørg Statoil, McDonald, Maersk om ikke de synes det samme. Det tror jeg sgu.