Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan påvirker Iværksætterskatten dig?

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Ja det er sørgeligt som vores regering sover i timen.

Den har heller ikke sat nogen lovgivning igang omkring EU`s vedtagelse af lån til mindre virksomheder.

I de lande der får den nationale lovgivning på plads kan der lånes 25.000 euro pr virksomhed.

Puljen er begrænset, og det iværksættes pr. 1. juni 2010.

Men tro mig om vores regering når at få det på plads, jeg tvivler, de vil hellere på ferie.

Men så kan det da trøste mig at så længe de holder ferie laver de ingen ulykker.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

"Men så kan det da trøste mig at så længe de holder ferie laver de ingen ulykker"

ha, ha, ha !!

ENIG !

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Her mit syn på ideen fra tosserne på borgen...

Dbh Martin

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat?? - Findes der andet end sorte penge??

xxx

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis man ikke forstod budskabet før, er det i hvert fald printet ind nu!

 

Tak for et godt indslag!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, du ender snart som Socialdemokrat hehe
Som du sikkert har set, har de udover at holde sig fra ideer om tåbelige "iværksætterskatter" også lige kommet (sammen med SF) om et forslag om at arbejdstiden sættes op til 38 timer. Jeg synes faktisk det er positivt at se, at SF/S mener vi skal arbejde os ud af krisen - frem for at spare os ud af den. At knokle sig ud af en krise er et positivt projekt, der vil forene og styrke os alle. At spare sig ud af den gør det modsatte.

Nå, men det var jo slet ikke det denne tråd egentligt handler om. Det er bare sjovt at se, hvem der i disse dage fører den mest progressive erhvervspolitik. Der er sikkert mange Venstrefolk, der må sidde og undre sig over at det kommer fra SF og S - og ikke deres eget part. Men lad nu den ligge ...

Jeg er jo selv vokset op med den filosofi at "man skal ikke være bange for at banke hovedet mod en mur - hvem siger det er muren der holder", så når jeg støder ind i tåbelige brgrænsinger (en mur) som denne nye iværksætterskat, så begynder jeg at tænke kreativt ... Og måske har jeg en løsning på det her, for nogle, men jeg er dog ikke 100% sikker på, om den holder rent skattejuridisk. Men det er der måske nogle af Aminos kloge revisorer der kan svare på  ...

Ideen er meget enkel:

Hvis en iværksætter der starter med at have 100% får fat i f.eks. 3 business angels, som han lover 5% hver for at skyde nogle penge ind i selskabet, så vil de få 5% hver og vil derfor med den nuværende iværksætterskat blive beskattet med den høje 67% sats.

Med hvad nu hvis han i stedet for sælger 15% til et selskab, som så ejes af de tre angels med  1/3-del hver. Så ejer dette nye selskab jo 15% - altså over grænset for iværksætterskat, og ejerne har 33,33% af dette selskab hver - også over de 10%.

Skal der så senere bruges flere penge kunne det ske, ved at det nye selskab først køber flere anparter i selskabet, hvorefter nye investorer bringes ind den vej.

Der kan i princippet laves endnu flere lag ovenpå hinanden, hvis det er nødvendigt for at "aggregere" endnu flere investores penge ind i konstruktioner, der sikrer at alle altid ejer mere end 10% af et selskab i "kæden".

Ville der være noget ulovligt i det?
Er der noget jeg har glemt eller overset, der gør at det slet ikke kan lade sig gøre?

Jeg er godt klar over, at der er nogle omkostninger ved denne konstruktion, men de er små set i forhold til hvad 12% i ekstra skat kan ende med.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun grine af denne skat. Hvor er lobbisten for iværksætterne henne? jeg kan kun se en vinder og lobbist og det er bankernes. Nu holdes alle små investorer væk og bankerne kan vælge og vrage mellem de iværksætter som søger penge. Så er der kontrol med finansmarkederne igen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ét ord: udenlandsdansker.

Det er dét, der er mit mål. Hurtigst muligt.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

 

+1    Så går dine surt tjente penge heller ikke til at sende politikernes børn i privatskole og finansiere deres sindsyge ferier.!

 

xxx

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Ideen er ikke "dum", men heller ikke ny, problemet er blot at der er en masse "bogholderi" som følger med det.
At oprette et selskab er måske ikke svært, men det kræver vedligeholdelse og omkostninger
Tag Martins eksempel med at en "business angel" har 10 investeringer som potientiel kan ende i under 10%, så skal han pluselig ud og være Partner med 10 X 10x andre for at investere eller bibeholde sin investering.
Tag bare et af selskaberne som han måske bliver nød til at oprette sammen med 2 andre og de laver "din model".
At være med i et selskab er jo en slags partner skab og nu skal han være partner med 2 andre i et selvstændig selskab for at være med i det første selskabt .... allerede der er man blevet forvirret.

Alle har jo se hver sin ide om at hælpe et selskab, og hvis de nu ikke er helt enige, så skal kan de ikke "stemme" hver for sig i første selskab for de har kun 1 stemme i kraft af deres 2nd investerin/selskab, med mindre man pluselig laver om i aktie/anpartshaveroverenskomsten ... endnu mere besværligt.

Hvad nu hvis en af de 3 parter ønsker sig ud .?
skal han så sælge sin 1/3 af det 2nd selskab til en helt fremme person og køberen skal være partner med nogle kan ikke kende særligt godt ?

Hvad hvis en af dem går konkurs og hans andel bliver tvangssolgt så sidder de 2 andre med en ny partner som de måske heller ikke syntes er helt fed.

Hvad hvis de bliver uenig om udbytte fra det fælles selskab osv. osv.
Det er bare ikke for små eller enkelt investorer

Der er super mange hensyn at tage når man laver et Lovligt individuel selskab som bliver betragtet som et selvstændig indentitet og hvis man igennem egen investorvirksomhed ejer f.eks 5-10-15% af en enkel virksomhed, så er man trods alt herre over hvad man ønsker at drive det til, men hvis man ejer 100% af en virksomhed som ejer 33% af noget som ejer 15% af noget andet, så er det en del flere overvejelser man skal gøre.

Noget nørklet indlæg ... beklager, men resultatet bliver nemt lige så nørklet

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)