Mikael fik det ( wubi.com ) på som et link, der som det ses ikke er ledigt. |
Jeg kan tilslutte mig hvad der allerede er skrevet vedr. internationalt/UK domæne.
Jeg kan tilslutte mig hvad der allerede er skrevet vedr. internationalt/UK domæne. Et hurtigt check viser at den engelske dotcom domæne wubi.co.uk er ledigt...
mvh Carsten |
|
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Jeg køber også oftest slips som impulskøb og som regel fordi jeg har set det på en mannequin med skjorte og jakkesæt. Jeg har meget svært ved at købe et slips uden at have set det i en sammenhæng med andet tøj. Kunstneren Benny Doré (www.dore.dk) gav på et tidspunkt mulighed for, at man kunne udvælge nogle af hans billeder og derefter se hvordan de kunne tage sig ud ovenover sofaen derhjemme. Noget lignende kunne få mig til at købe slips online - at jeg kunne vælge at se slipset sammen med en skjorte eller et jakkesæt. Jeg skulle selvfølgelig selv kunne vælge hvilken farve skjorten skulle have. |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Hehe - fik lige en ide! Mange bil-sites (bl.a. volvocars.dk) har et byg-din-bil funktion hvor man kan skifte farve, fælge etc. dynamisk og dermed designe bilen som man gerne vil have den skal se ud. Det kunne du jo også lave med slipse - altså en funktion hvor man først vælger en skjorte, og derefter kan se hvordan det ser ud med forskellige slipse. En dygtig programmør kan sikkert hurtigt bikse noget sammen
Mest af alt vil det nok være en sjov gimmick, men laves det ordentlig kunne det rent faktisk bruges til noget....
mvh Carsten |
Jeg hører hvad I siger For cirka et år siden gik jeg faktisk med den samme tanke. Nu bekræfter I heldigvis min forestilling om at mange mænd har svært ved at forholde sig til hvilke farver der passer sammen, når de ikke har farverne foran sig. Den slags er nok noget der primært er forbeholdt kvinder
Men det gør naturligvis, at jeres ide er ganske relevant og helt sikkert noget jeg vil have indbygget i fremtiden. Nu er jeg desværre ikke selv hverken programmør eller fotograf (til billederne) og derfor vil en ideen nok komme til at koste en del at sætte i søen, hvis den samtidig skal være lidt "lækker".
Mit gæt vil være, at ud fra en cost/benefit betragtning vil det ikke være rentabelt i lille DK. Ser jeg derimod på en eventuelt engelsk shop der skal sættes i søen, så vil det absolut være noget der skal gøres plads til fra starten.
I øvrigt har jeg en lille ting som jeg gerne vil have hjælp til:
Når jeg skal have sat en engelsk shop op og hvis jeg allerede nu bestemmer at det skal være et .co.uk domæne, hvad synes I så jeg skal kalde denne shop?
wubi.co.uk som tidligere er nævnt er naturligvis en mulighed, men jeg tror ikke at det vil være det optimale navn. Skyd endelig løs med alt hvad der kunne falde jer ind |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Som "masser-af-slips"-ejer så vil jeg da mene at du skal kalde den et eller andet med Tie, således at folk ud fra navnet kan se hvad det er du handler med. Der er f.eks. kæden TieRack som ligger i bl.a. Kastrup lufthavn og forskelige steder i England (måske også andre steder - men har indtil videre kun set den disse steder). Navnet TieRack må man jo sige er ret sigende. Så måske et navn i stil med det... MyTie...? AllTies? TieKnot? /Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk |
Hvis jeg lige må tillade mig at "genoplive" denne tråd, så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt omkring konverteringsrater. Umiddelbart så ligger min konverteringsrate under 1% af de besøgende, hvilket jeg synes er reletivt lidt. Der er naturligvis en del besøgende der kommer gennem konkurrencer eller lignende tiltag som jeg afholder rundt omkring, men resten mener jeg kommer gennem enten søgemaskiner eller gennem links på diverse sites rundt omkring.
Et slips er naturligvis et lidt specielt produkt, men burde jeg ikke kunne forvente en højere konvertering når man tænker på hvor trafikken kommer fra? |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Håber stadig du kan bruge nogle råd. Jeg har lidt min erfaring fra min kæreste som arbejder i herretøjsbutik og kender lidt til hvordan mænd (her tænker jeg primært på min far;) køber tøj. Jeg synes du mangler at vise dine slips på nogle skjorter, som man kan få en forstilling om at den heftige stibede med 3 farver faktisk passer rigtig flot til en nålestribet skjorte etc. Jeg kender heller ikke mange som shopper bare for et slips (men fedt at der nogen) men shopper efter en skjorte med et slips der passer. Hvis man så forstillede sig at du også havde nogle skjorter, så kunne man jo sælge en pakkeløsning og man kunne samtidig maile til kunden at man nu har fået et nyt lækkert slips i butikken som vil passe perfekt til den skjorte du købte sidst etc.... Synes absolut også det er genialt, hvis det kunne fungere lidt som en "send en gave til fars dag /fødselsdag". Jeg skal alligevel sende gaven til min far og så ville det jo være luksus, hvis du gjorde det for mig. herved ville jeg også føle at jeg fik noget ekstra service. den mangler jo tit ved webshop ctr. en fysisk butik!! Vi sender jo blomster til vores mor, hvorfor så ikke sende et slips til far??
Tænkte også på om man kunne forstille sig at henvende sig til virksomheder, som ville købe slips til deres medarbejder, evt i forbindelse med firmagaver. Eller man kunne forstille sig de kunne tænke sig at få slips med deres logo/navn på ???
Det var bare lige nogle ord fra mig...
mvh, maria |
Hej Mikael Nu har jeg har ikke læst alle de andres kommentarer (du har fået mange:-)
Men min personlige holdning er at det er et knald godt koncept og en pisse lækkker forside hvor man først blive mødt at følelser fra tidligere kunder kommentarer og på intet tidspunkt er i tvivl om hvad du sælger samt hvis man skulle købe et slips helt sikkert ville besøge din side først.
Jeg er stor tilhænger af niche-butikker og er sikker på det er et marked som kun bliver størrer, men vil nok mene at du skal satse mere worldwide end lokalt for at blive helt stor.
Håber du kan bruge min kommentar
Martin |