Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyd på min shop

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/16/2005 9:59:15 PM Forfatter: Tommy

Vedr. design/teknisk:

• Hvad laver de to tællere i bunden? Væk, væk, væk
  • Ellers er designet nok som det skal være, den er let at finde rundt på men måske lidt trist.
  • Jeg kan godt lide den velklædte herre på forsiden inkl. kunde-citater
Utrolig mange rigtig gode kommentarer, som jeg vil prøve at give lidt kommentarer til.
1) Jeg er helt enig. Shoplink icon''et sikrer mig en højere placering på deres portal, hvilket jeg umiddelbart mener er værd at tage med. Men jeg kan sagtens følge din pointe og jeg vil overveje om de begge skal ryge. Specielt hvis jeg udvider til andre markeder. Dog tror jeg ikke at de link ligefrem skræmmer kunder væk. Tror du det?

2) Trist? Hmm... måske, har du nogle ideer til hvad der ville gøre det mindre trist?

3) Tak

Dato: 10/16/2005 9:59:15 PM Forfatter: TommyVedr. generelt:
  • Wubi? Hvordan skal jeg kunne huske det... jeg har været inde på din side et par gange, men har aldrig rigtig lagt mærke til navnet før. Kan det ikke gøres lettere at huske/bemærke?... evt. helt sikftes til et andet navn.
  • Linksene i bunden er fine, men jeg er ikke sikker på at du bruger dem godt nok? Mon ikke den slags sider kan bruges til at trække folk fra søgemaskiner, når de søger på slipsets historie eller ''det er lørdag, og jeg skal binde mit slips''? I såfald skal der nok fokuseres lidt på nogle gennemgående ord/sætninger... men det er der andre, der har mere styr på.
  • Hvad giver du i måneden for webshoppe, hvis man må spørge? Og er du tilfreds med oppetid/service?
  • En af de ting, der er med til at afholde mig er tilliden (sorry). Når der står silke, er det så reelt silke og hvilken slags silke? Jeg ved ikke om ''Andrew''s Ties'' er noget jeg burde kende, og have tillid til?
  • Hvis du satser internationalt (hvilket enhver virksomhed efterhånden bør) skal du være opmærksom på, at der er mange slipse-sider bare indenfor EU - med store udvalg, og kendte mærker. Eksempelvis: http://www.eties.it  (fragt er €11 eller gratis, såfremt du køber for over €59)
1) Navnet synes jeg ikke lige at jeg kan ændre (pt. i hvert fald), men det kunne måske gøres tydeligere. Tænker du på at gøre det større eller mere fremtrædende på siden?
2) Helt enig og det er faktisk netop det de links bliver brugt til. Jeg giver dig dog ret i at de sikkert ikke bliver brugt optimalt. Mange har problemer med at binde slips, så måske denne "slipsebindings-hjælp" skulle være mere fremtrædende?
3) Prisen ligger omkring 400 kr. pr. måned. Oppetiden fejler ikke noget og servicen er også ok. Det eneste jeg savner er en fleksibilitet til selv at kunne rette ting. Det er jo en standardshop hvor jeg kan rette lidt i layout og oprette diverse links mv. Selve "kilden" kan jeg dog ikke rette i og derved bliver sådan noget som SEO også gjort sværere end ved en anden løsning. Til gengæld kan jeg næsten ikke komme til at gøre noget galt
4) Godt punkt. Næ, du burde ikke kende Andrew''s Ties. En ide kunne være at beskrive Andrew''s Ties yderligere på siden? Hvis du har yderligere kommentarer hvordan jeg kunne fremme din lyst til at købe eller fjerne din "skepsis" så hører jeg det gerne, da jeg tror at netop dette holder mange fra at handle.
5) Jeg ved at der er mange konkurrenter og netop den du finder er absolut i den gode ende. Om ikke andet, så er det rart at have et forgangsbillede som man kan lære af, indtil man selv er på det nivau.

Tak for de mange kommentarer. Smid e

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 08:34

Dato: 10/17/2005 8:20:43 AM Forfatter: Lone Sanco Nu ved jeg ikke, hvordan mænd shopper slips, men når jeg har skullet købe ét til f.eks. gave, eller blot været med til at vælge ét, har et stort udvalg fungeret som en ulempe, frem for en force. Når der er alt for mange, kan jeg ikke beslutte mig for, om det brune, eller det blå er pænest, og selvom jeg jo er en tøs, med hang til at shoppe, ender det oftere med at jeg ikke køber nogle af dem, fremfor at købe dem begge. Hvis jeg var dig, ville jeg hellere have et lille udvalg, af superfede slipse, end et kæmpe udvalg af semiligegyldige. og en udvidelse, til andre produkter,  behøver jo ikke nødvendigvis betyde slipsenåle, eller slipseholdere, blot fordi du sælger slips? :-) Det kunne også være bælter, tasker, hatte, nøgleringe, punge, whatever... fede acessories til mænd, som jo er blevet så skide moderne! :) Alt det rette udstyr til den moderne mand, ville spille meget godt med dit nuværende slipsekoncept.

Hej Lone,
Jeg vil mene at det er svært at tage hånd om folk der ikke kan beslutte sig Nej, problemet med at have et lille udvalg er at jeg kan finde folk der har præcis den samme smag som mig og hvem siger at det er dem der er et flertal af? Indimellem sælger jeg nogle slips som jeg absolut ikke selv ville gå med, så jeg tror ikke at jeg tør satse på "min smag" eller "gætte på andres".

For kort tid siden havde vi udvidet sortimentet med smykker (øreringe, halskæder mv.) til kvinder. Derigennem håbede vi at slå to fluer med ét smæk. Det viste sig desværre at give et underligt blandet signal og fjernede fokus fra det vi er gode til. Nemlig "slips".

Personligt, så ville jeg i øvrigt aldrig selv shoppe efter slips og så "komme til" at købe et bælte, en taske eller lignende. Måske er det bare mig, men jeg tror ikke den slags ligger til mænd, og slet ikke når de handler online. Men jeg kan jo tage fejl

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 08:39
Dato: 10/17/2005 8:26:00 AM Forfatter: huus
Men hvis jeg skulle købe slips på nettet, ville jeg forvente en mere smart shop med flere billeder - fx situations billeder, samme slips på forskellige farver skjorte etc - så man kan danne sig et ordentligt indtryk.

Synes shoppen bærer for meget præg af at den er en standard shop som alle kan købe/downloade - hvis du virkelig vil drive det, kunne det være en ide at tage shoppen til næste level - lav den endnu mere smart og fin!

Og så hav en god historie på hvorfor netop dine produkter er for lækre - kot og præcist... Kan godt lide kunde statements...
Og dit logo - det fungerer ikke for mig - der skal mere knald på - ikke flippet og useriøst, men mere knald/gang i den - det virker lidt kedeligt...

1) Enig - shoppen burde tages til næste niveau, da de ting du efterspørger længe har været et ønske hos mig, men det er ikke muligt i den nuværende løsning.

2) Ja det er meget standard Der ligger dog en økonomisk betragtning bag ikke "bare" at skifte. Et skift vil koste på mange fronter og jeg vil være rimelig sikker på at det kan "bære", før jeg tager det skridt. Indtil da så må jeg prøve at optimere det jeg har. Men jeg er som sagt helt enig i din betragtning.

3) Har du nogle forslag til logo''er? Farver/udseende etc.?

Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:42

ENIG

Vi mænd er dejligt ukomplicerede og simple i hjernen 

Når jeg handler - er det med et bestemt formål/vare - jeg shopper ikke rundt på må og få... de fleste mænd (ihvertfald dem jeg kender) hader at shoppe rundt uden at have en konkret plan/mål... Hold dig til det du har - keep it simple og nice...
Gerne med en cool historie til slipset, som man kan blære sig med overfor de andre drengerøve i ens omgangskreds
Tilmeldt 12. Sep 05
Skrevet kl. 08:45

LOGO:

Friske farver - hold det stramt og lækkert - evt ofre en tusse eller to og få en grafiker til at lave det for dig... (sørg for at denne grafiker er sat godt ind i hvilken målgruppe du har samt sikre dig at der kommer en palette med løsningsforslag så du har lidt at vælge fra)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:48
Okay, jeg troede bare at du var ude efter idéer til et større sortiment. Sorry, det var mig der skød forbi! :-)

Jeg tror du har ret i, at de fleste ikke "kommer til" at købe et bælte, når de er på nettet for at shoppe efter et slips.
Jeg vidste bare ikke, at folk gik på nettet, konkret.. for at købe et slips? :)

Men hvis de gør - så sælg da slips, sælg mange slips!
Jeg er enig med de andre i, at shoppen virker meget standardiseret og lille. ("lille" henviser ikke nødvendigvis til udvalget), men man mangler netop at kunne se slipsene på flere forskellige farver baggrunde/skjorter, flere billeder osv.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:53

Jeg er ked af at sige det. Men fundamentalt er jeg meget skeptisk over for en forretning der lever af at sælge slips. Slipe er ikke noget man køber så tit, så man vil oværgeligt glemme hvor man købte dem sidst og det betyder i sidste ende at man skal bruge mange penge på marketing.
Og så er slips i mine øjne (Nu går jeg næsten aldrig med slips, så jeg skulle måske holde min kæft) en vare som man også køber med, når man køber en ny skjorte etc.

Derfor mener jeg at en sådan forretning, skal have et super kæmpe kunderunderlag. Dvs. at forretningen skal ud over landets grænser for at opnå kritisk masse.

Men for at være helt ærligt. Så gad jeg ikke gøre så meget arbejde, for sådan en forretning. I mine øjne er der mange laverhængende frugter man kan plukke.

Sorry, men det er mine 2 cent.

Dbh Martin

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 09:21

Martin, jeg forstår udemærket din kommentar. Som sagt er dette lidt en testshop, som jeg nok heller ikke forventer at komme til at kunne leve af. Jeg vil dog vove den påstand at mange ting er ens ved en shop uanset om man sælger slips eller sælger IT-udstyr. Så om ikke andet, så lærer jeg en masse.

Jeg kan oplyse at vi faktisk har mange gengangere blandt kunderne, så nogen må kunne huske os
Omkring det at købe slips, så tror jeg at der findes flere typer mennesker. Du er nok ikke i vores primære målgruppe Folk der bruger slips dagligt (hvilket jeg selv gør), kan sagtens købe 5-10 slips om året uden at der er noget underligt i det. Det er nok lidt at betragte som "et smykke der giver din gamle skjorte et nyt pift".

Men jeg vil stærkt overveje hvordan jeg kommer ud over landets grænser, så det bliver endnu mere rentabelt og så der kan overvejes hvilke andre "æbler" der skal plukkes (har et par stykker i støbeskeen).

@huus: har du nogle gode forslag til disse logo-grafikere? Jeg har tidligere forsøgt med nogle udenlandske, men det var lidt for "samlebåndsagtigt", så det har skræmt mig lidt.

Tilmeldt 12. Sep 05
Skrevet kl. 10:03

Ja det har jeg - du kan evt tage fat i mig på min email:

så kan jeg henvise dig til ham vi selv bruger til forskellige projekter...

han kan give dig nogle referencer og så kan du se om det han laver falder i din smag

Rasmus Huus

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:08

Hej Mikael,

Jeg synes ærlig talt at det er et sjovt koncept du har - at specialliserer dig i at sælge slipse. Du er ihvertfald bookmarked så jeg ved hvor jeg kan finde mit næste slips (som dog ofte er impulskøb)

Men som Martin skriver skal du nok ud over landets grænser før det flytter sig for alvor, og hvorfor ikke? Det er jo et produkt du nemt kan sælge og sende globalt...

Mht. logo har jeg fået lavet et logo af Hans her på debatten (Kjers Kommunikation), og det var jeg meget tilfreds med. Både mht. udseende, tid og pris. Hans er en ivrig debattør, så du kan helt sikkert finde hans adresse her på Amino.

mvh Carsten
Side 2 ud af 5 (46 indlæg)