Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyd på min shop

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Må jeg spørge hvorfor du mener at det er "sjovt"? Jeg håber da lidt at signalere seriøsitet
 
Omkring "hvorfor ikke udland", så har vi faktisk tidligere haft en shopdel på engelsk også. Vi fjernede den dog da:
  1. Jeg fik at vide at optimeringen af siden gik i vasken, når man både skulle bruge danske og engelske ord.
  2. Der ligger et større dobbelt arbejde i at have flere sprog. Hver gang der kommer nye varer så skal der udarbejdes 2 tekster til hvert slips, 2 nyhedsbreve der skal sendes ud til to lister osv.
Jeg har tit overvejet det alternativ at køre det hele på engelsk, men jeg er ikke sikker på hvordan de danske kunder vil reagere på det.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt som i: Cool, fedt, genialt, kanon!

Jeg elsker specialforretninger.
 
/Carsten
 
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael nu skal du vist ikke lytte for meget til vores vicevært.

Martin T, jeg hører hvad du siger, men jeg er sikker på at der ligger et stort potentiale i slips.
Når først du er en "kendt" leverandør, her tænker jeg på blandt andet bank & forsikrings verdenen, eller en lille virksomhed som jeg tidligere var ansat i kaldet Mærsk Data (nu IBM, slipset er dog stadig omkring halsene) En stor del af de her slipse drenge køber mere end et slips om måneden.
 
For personer som jeg selv, der sidst havde slips på til min konfirmation (det var lige efter krigen) kan jeg kun sige at jeg syntes slips generelt er alt for dyre (eller også forstår jeg mig ikke på forarbejdningen og de dyre materialer) og hvis jeg skal bruge et slips, som jeg ved kun kommer på 1 gang eller 2, så vil jeg hellere end gerne spare lidt kroner ved at købe det online.
 
Mikael hvis du ikke allerede har det, så udsend nyhedsbreve med månedens slips til favorable priser, jeg tror også der er et stort potentiale i "sig det med blomster/slips" konceptet, du skal have kvinderne til at sende deres mænd slips som gaver! Måske få en reklame på Interflora's hemsida.
Konkurrence for bedste slipse historie, hvem har lavet en god forretning/scoret en babe i lige præcist et slips fra Wubi...
Sponcer slips til nyhedsoplæserne på en af vores fantastiske tv stationer, selvfølgelig mod noget exponering...
 
Så kan jeg lige slå på tromme for www.marketingtips.com som i mine øjne er en god kapacitet at læne sig op af.
 
God fornøjelse
 
PS. Martin kunne du have lyst til at fortælle om et par af de der lavere hængene frugter, jeg står og er helt vild for at få mig en webshop... jeg mangler bare ideen til hvad jeg skal sælge.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/17/2005 11:34:13 AM Forfatter: Tim Skjold
For personer som jeg selv, der sidst havde slips på til min konfirmation (det var lige efter krigen) kan jeg kun sige at jeg syntes slips generelt er alt for dyre (eller også forstår jeg mig ikke på forarbejdningen og de dyre materialer) og hvis jeg skal bruge et slips, som jeg ved kun kommer på 1 gang eller 2, så vil jeg hellere end gerne spare lidt kroner ved at købe det online.
 
Mikael hvis du ikke allerede har det, så udsend nyhedsbreve med månedens slips til favorable priser, jeg tror også der er et stort potentiale i 'sig det med blomster/slips' konceptet, du skal have kvinderne til at sende deres mænd slips som gaver! Måske få en reklame på Interflora's hemsida.
 
Konkurrence for bedste slipse historie, hvem har lavet en god forretning/scoret en babe i lige præcist et slips fra Wubi...
 
Så kan jeg lige slå på tromme for www.marketingtips.com som i mine øjne er en god kapacitet at læne sig op af.

Hej Tim,
tak for en masse gode input. Nu er du som du skriver nok heller ikke min primære målgruppe, men hvad er en rimelig pris hvis du skal købe et slips og hvornår vil du finde prisen "favorabel"?
 
I øvrigt er jeg også vild med marketingtips.com, men informationsmængden er næsten for overvældende. Man taber helt pusten.
 
Interflora ideen er i øvrigt ganske god, men den skal nok lige have et lille tvist, da jeg ikke tror at de vil have reklamer på deres side
 
@Bjarne: jeg skal se hvad jeg kan stykke sammen så I får et fornuftigt tilbud

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/17/2005 8:28:33 AM Forfatter: Mikael Rieck
1) Jeg er helt enig. Shoplink icon'et sikrer mig en højere placering på deres portal, hvilket jeg umiddelbart mener er værd at tage med. Men jeg kan sagtens følge din pointe og jeg vil overveje om de begge skal ryge. Specielt hvis jeg udvider til andre markeder. Dog tror jeg ikke at de link ligefrem skræmmer kunder væk. Tror du det?
 Hvis du er sikker på at det giver et konkret udbytte, har det selvfølgelig sin berettigelse. Normalt virker det bare underligt, og lidt uprofessionelt med den slags tællere, der er vel en mere omfattende statistik tilgængelig fra udbyderes-side?
 
Dat 10/17/2005 8:28:33 AM Forfatter: Mikael Rieck
2) Trist? Hmm... måske, har du nogle ideer til hvad der ville gøre det mindre trist?
3) Prisen ligger omkring 400 kr. pr. måned. Oppetiden fejler ikke noget og servicen er også ok. Det eneste jeg savner er en fleksibilitet til selv at kunne rette ting. Det er jo en standardshop hvor jeg kan rette lidt i layout og oprette diverse links mv. Selve 'kilden' kan jeg dog ikke rette i og derved bliver sådan noget som SEO også gjort sværere end ved en anden løsning. Til gengæld kan jeg næsten ikke komme til at gøre noget galt
 Hvis jeg skal prøve at besvare dem samlet, bliver det med www.abwebshop.dk - prøv at tag en kigger. Jeg har selv overvejet den, hvis jeg skal starte noget op på et tidspunkt - vil dog indrømme at jeg har tilknytning til firmaet bag, så vær lidt kritisk
 
Dat 10/17/2005 8:28:33 AM Forfatter: Mikael Rieck
1) Navnet synes jeg ikke lige at jeg kan ændre (pt. i hvert fald), men det kunne måske gøres tydeligere. Tænker du på at gøre det større eller mere fremtrædende på siden?
 Ved jeg faktisk ikke, har bare aldrig før lagt mærke til det. Og når jeg nu bemærker det, synes jeg ikke det er voldsom let at huske.
 
Dat 10/17/2005 8:28:33 AM Forfatter: Mikael Rieck
4) Godt punkt. Næ, du burde ikke kende Andrew's Ties. En ide kunne være at beskrive Andrew's Ties yderligere på siden? Hvis du har yderligere kommentarer hvordan jeg kunne fremme din lyst til at købe eller fjerne din 'skepsis' så hører jeg det gerne, da jeg tror at netop dette holder mange fra at handle.
 Tilliden er umiddelbart min største forhindring. Det skyldes måske at jeg har rejst lidt i Thailand, og købt en del over QXL/eBay - der skal man være meget kritisk, for ikke at ende med noget der reelt ikke er hvad det giver sig ud for. I sær i Thailand var der ingen grænse for, hvad de ville kalde for "ægte silke"... selvom næsten lugten alene var nok til at afsløre det som polyester/andet kunstigt [:0]
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/17/2005 2:41:04 PM Forfatter: Tommy
Hvis jeg skal prøve at besvare dem samlet, bliver det med www.abwebshop.dk - prøv at tag en kigger. Jeg har selv overvejet den, hvis jeg skal starte noget op på et tidspunkt - vil dog indrømme at jeg har tilknytning til firmaet bag, så vær lidt kritisk
Jeg har kigget på deres side og det ser ganske fornuftigt ud. Nu har jeg ikke sat mig 100% ind i det, men jeg tror at jeg ville miste en del features ved at skifte, men deres design er ganske flot og prisen er rimelig.
 
 
Tilliden er umiddelbart min største forhindring. Det skyldes måske at jeg har rejst lidt i Thailand, og købt en del over QXL/eBay - der skal man være meget kritisk, for ikke at ende med noget der reelt ikke er hvad det giver sig ud for. I sær i Thailand var der ingen grænse for, hvad de ville kalde for 'ægte silke'... selvom næsten lugten alene var nok til at afsløre det som polyester/andet kunstigt.
Hehe.. det er naturligvis korrekt. Heldigvis er Italien og Thailand meget forskellige på det punkt, men din kommentar er taget til efterretning og jeg vil se hvad jeg kan gøre for at gøre det mere klart at dette er kvalitet.
 
  
Et generelt spørgsmål til alle der har deltaget i denne debat:
Hvis I var i min situation og skulle udvide til udlandet, hvilken af følgende to løsninger ville I så vælge og hvorfor:
  • Oprette en ny engelsk shop - nyt domæne - nyt navn - ny varelager database osv.  eller
  • Beholde den nuværende løsning, men tilføje et modul med engelsk (ville komme til at ligge på wubi.dk/uk) 

Tak

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael

 
Umiddelbart ville jeg som forbruger der skulle købe slips via nettet føle mig bedst tilpas i en dansk
baseret webshop, dennne holdning tror jeg er mere udbredt i UK , så jeg tror det vil være en dårlig ide at lancere sig i UK med dansk webside,  med hensyn til sortimentet kom jeg til at tænke på Lars Larsen der
vist nok fik en overraskelse i da han startede i tyskland, de har overhovedet ikke samme smag som i DK,
så jeg kunne forestille mig at slipsesmagen i UK er anderledes end i DK
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans,

Hvis jeg valgte kombi-løsningen (flere sprog i samme shop), så ville shoppen stadig være 100% på engelsk så snart at man har bevæget sig ind på dette sprog. Det eneste der kunne tyde på at det var en dansk shop (udover at man kunne vælge det danske sprog), var naturligvis at domænet er .dk
 
Omkring varesortimentet, så kan jeg afsløre at jeg ikke handler ind til "det danske marked". Varerne bliver produceret i Italien og moden og dermed varerne er hvad de mener er "hot". Dette resulterer også indimellem i at varerne ligger lidt på hylden, netop fordi danskerne er lidt langsommere på modefronten. Så en udvidelse til f.eks. UK, ville nok bare betyde at varerne kom ned fra hylderne hurtigere end ellers.
 
Men derfor har du helt sikkert stadig ret i at smagen i UK er anderledes end i DK, men det ser jeg kun som endnu et argument for at "komme derover", da de varer der ikke kan sælges i DK (det er så godt nok meget meget få), sikkert kunne sælges derovre
 
Opsummeringen på dit svar læser jeg som at du ville foreslå en ny shop. Er det korrekt?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael

I et konservativt land som UK  tror jeg man skal vælge en løsning der i første omgang ikke signalerer DK,
altså ex: www.wubi.com ( hvis ledig ) som så kører sideløbende med din danske side.
Side 3 ud af 5 (46 indlæg)