Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVODAN advokater sender spam ud!

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg godkender stort set alle kommentarer i min blog, og sletter heller ikke, men af naturlige årsager er der sat et ret skraps spamfilter op, som desværre ind imellem stopper ellers legitime kommentarer. Det må man leve med i blog-verden - på samme måde som det er tilfældet med emails. Det er ikke altid tingene når frem som ønsket.

Advokater er en af de mest selvretfærdige, selvfede og aggressive grupper i Danmark. De har ingen problemer med at jagte andre folk for bagateller og tvivlsomme sager, true dem med sagsanlæg (som det aldrig er intentionen at gå videre med) osv. Så når advokater dummer sig så gevaldigt som her, og bagefter graver hullet dybere ved at lyve om de faktiske forhold, så synes jeg der er al mulig god grund til til udstille dem.

Som jeg tidligere har understreget skriver jeg om både possitive og negative oplevelser på nettet - det har jeg gjort i mange år, og jeg regner ikke med at stoppe foreløbigt.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:54
> Advokater er en af de mest selvretfærdige, selvfede og aggressive grupper i Danmark.

Lidt af en generalisering... som jeg i hvert fald ikke kan skrive under på.

Anyways, hvis det egentlige problem slet ikke er spammails, men advokaters opførsel i andre sammenhænge:
> De har ingen problemer med at jagte andre folk for bagateller og tvivlsomme sager, true dem med sagsanlæg (som det aldrig er intentionen at gå videre med) osv.

...er det vel også den forkerte kampplads? Hvorfor angribe dem for noget (småt?) som ikke har noget at gøre med dit generelle problem med advokater - et problem, som er hele årsagen til det kraftige udfald?

Og så gentager jeg lige det, som jeg nævnte tidligere: Det er ikke fair at skrive advokater i flertal i emnefeltet af denne tråd indtil der er tegn på at der er flere, som overtræder markedsføringsloven. Det er en urimelig stramning.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:06
Dato: 23-11-2006 12:19:42
Forfatter: Mikkel deMib
Advokater er en af de mest selvretfærdige, selvfede og aggressive grupper i Danmark. De har ingen problemer med at jagte andre folk for bagateller og tvivlsomme sager, true dem med sagsanlæg (som det aldrig er intentionen at gå videre med) osv. Så når advokater dummer sig så gevaldigt som her, og bagefter graver hullet dybere ved at lyve om de faktiske forhold, så synes jeg der er al mulig god grund til til udstille dem.

Du er jo ikke selv bedre, når du farer ud og anklager alt og alle i et firma, og igen glemmer at det drejer sig om et individ. Samtidig skynder du dig lidt at klage de klage organer du med det samme kan komme i tanke om.

Du klager jo heller ikke til et firma fordi de har valgt i én uge at udsende en reklame som kommer med alle de andre reklamer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:18
Jeg kan jo blot konstatere at vi er uenig - jeg mener det er meget alvorligt når advokat (bevidst, som jeg opfatter det) begår lovbrud, og herefter lyver om de faktuelle forhold. Særligt når deres lovbrud generer mig. I synes så det er en bagatel. Jeg ser ingen grund til at forsøge at skabe enighed om dette. Vi må blot konstatere at vi ser forskelligt på det.

Jeg synes som sagt det er særlig alvorligt at netop advokater begår lovbrud, på samme måde som jeg synes det er særlig problematisk, når virksomheder der reklamerer med at være "etiske" bliver snuppet i lige præcis det modsatte. Det er konflikten mellem det de forsøger at overbevise os andre om at de er, og det som de så faktisk gør, jeg synes gør sagen vigtig. Det er hykleriet og dobbeltmoralen. At der så også er tale om ulovligheder her gør blot sagen endnu vigtigere.

Jeg vil fortsætte med at bekæmpe hykleri og dobbeltmoral, når jeg ser det, og når jeg synes sagen er vigtig nok til at bruge tid på den. Det har jeg, som nævnt, heldigvis min grundlovssikrede ret til :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:15
"Man skal ikke bedømme mennesker på de fejl, de begår - men på deres evne og vilje til at rette dem".

- og så skal man vel altid kende sin besøgelsestid...
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:20
Så lige denne tråd, og søgte så på Advodan på Google, og tråden her er nu nr. 1 på Google - på side 2 - men alligevel utroligt.

Jeg må vist til at gøre noget mere ved det med søgemaskineoptimering, men jeg har dog ikke lyst til at komme frem, som Advodan gør

Noget helt andet er, at når nogle herinde på Amino skriver et juridisk spørgsmål, så mangler der ofte svar fra "rigtige" jurister (har dog bemærket at en ung fyr, for nylig er begyndt at byde ind, og det er jo herligt). Jeg mener søgmaskineoptimeringsekperterne er her, grafikerne er her, regnskabseksperterne osv. er her, så måske Advodan vil gøre det hele lidt godt igen, med at stille et par ekperter til rådighed for Amino? Eller hvad siger du Mikkel? Det er jo dig, der er forurettede, for at blive i advokatsprog.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:18
> Eller hvad siger du Mikkel? Det er jo dig, der er forurettede, for at blive i advokatsprog.

Jeg har ingen specielle rettigheder til at bestemme hvem der må og kan skrive på Amino eller ej. Personligt synes jeg alle er velkomne :)

I forhold til den konkrete spam-sag fra Advodan, sidder jeg stadig og undrer mig over, hvorfor de (både advokaten der stod bag disse spam-mails, og senest ham der underskriver sig her som direktør) tror at den bedste løsning når man bliver knaldet med bukserne nede er, at lyve om de faktiske forhold. De beskriver begge hendelsen som "en email". Nu har jeg så kunne bevise at der mindst er tale om to. Advokaten siger også at det er en fejl, den skulle have været sendt med posten, men faktum er, at i hvert fald det ene af de "firmaer" han spammede slet ikke er et firma, og at der ingen postadresse er at finde til det. Så man kan slet ikke sende et brev.

Så hvis advokaten stadig lytter med her, så kunne jeg da godt tænke mig at vide:

1. Hvor mange af disse spam-emails er der blevet udsendt? (og lad nu være med at lyve igen - jeg har både viljen og evnerne til at afsløre flere løgne!)

2. Er det almindeligt at I opretter et sagsnummer på reklamemateriale der udsendes? Og i så fald, hvad er pointen med dette, når det samme sagsnummer anvendes i alle "brevene"? Og, mener I at dette er i overenstemmelse med god markedsføringsskik (som beskrevet i Markedsførinsloven)? - Jeg vil påstå, at sagsnummeret alene er påført for at give det forkerte indtryk, at vi allerede er kunde hos jer.

3. Kan alle og enhver (advokat) være med i Advodan-kæden, eller stiller i særlige krav til lovligheden af de enkelte advokaters virke? Og hvor meget skade kan de andre Advodan-advokater leve med at en (eller flere) andre advokater øger på jeres fælles varemærke? Er det OK at spamme? Er det OK at køre spritkørsel? Eller hvad med lidt vold? Eller skal man i fængsel før man (måske?) ryger ud af kæden?

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:57
Er du blevvet misbrugt som barn af en advokkat? Eller har du mistet en girlfriend til en advokkat engang? Der kan naeppe vaere anen forklarring paa det her....?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:06
Forhold dig til sagen. Jeg gider ikke svare på ligegyldige spørgsmål om min person.
Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 18:30
Hold da op et cirkus det fik startet. Måske i overkanten hvis det er en enkelt person der har klokket i det, men så alligevel.

Nogen skriver at det jo kun er én mail og den kan hurtigt slettes. Problemet er bare, at sker der ikke noget ved at spamme, så får man nok ikke færre mails.

Tænk hvis det var tilladt at sælge alt over telefonen. I forvejen skal postkassens beslag forstærkes, for at kunne bære dagens høst af tilbudsaviser og blade. Hvis man liiiige kunne "informere" forbrugeren over telefonen, om at man har tilbud i næste uge, så kunne man starte med at tage telefonen i samme øjeblik man kom ind af døren. Man kunne jo bare sige nej tak, det tager vel ikke meget længere end at slette en mail :-) Mon ikke alle kan se at det hurtigt kunne eskalere.

Advokaten ville nok have fået mest ud af at sende et pænt <b>brev</b> til DeMib og ikke en e-mail.

Når jeg en gang i mellem kigger i min mappe med spam mails, så er jeg overrasket over hvor mange der egentlig kommer hver eneste dag. Heldigvis fanger filteret dem, men hold da op hvis jeg modtog dem alle.

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)