Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvivlsom markedsføring fra ASE A-Kasse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er p.t. igang med at oprette nogle nye virksomheder og det seneste udløste indenfor en uge et reklamebrev fra ASE A-Kasse . Med baggrund i den diskusion vi tidligere har haft om værdien af A-Kasser for selvstændige, og ASE mere specifikt, kunne jeg ikke lade være med lige at læse reklamen inden den røg ud, og her blev jeg noget overrasket over formuleringerne, som efter min mening er meget langt fra den virkelighed både de og vi kender!

Der står bl.a.
"Derudover kan du få dagåenge, hvis der en dag kommer en dag, hvor udviklingen vender - så er det betryggende at være i en professionel a-kasse, der forstår din verden"
 
  1. Man kan ikke få en skid dagpenge når "udviklingen vender" men først når hele virksomheden er afviklet!
  2. Hvordan  kan det være betryggende at have en forsikring der i praksis ikke virker for de fleste?
Er det bare mig eller er denne form for løgnagtig markedsføring overfor nye selstændige helt igennem usmagelig? Det minder mig mest af alt om annoncesælgere fra diverse "virksomhedskataloger" (der ofte aldrig udkommer) - de bilder dig også ind at det skulle have en særlig værdi for dig at købe deres produkter. Begge parter lyver! Det ved de fleste af os herinde godt, men hvor mange ryger på limpinden og opdager først fadæsen, når de faktisk står med problemet og må erkende, at deres forsikring ikke virker?
 
Til ASE: Det er en forbandet dum strategi at lyve om de produkter man sælger! Hvis I virkelig gerne vil stå på de selvstændiges side, og ikke bare fokusere på jeres egen indtjening, så burde I være mere ærlige. Man skaber ikke loyalitet ved at lyve!
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med dig i, at den formulering er tæt på kriminel. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre resultatet, hvis ASE lavede en spørgerunde hos alle medlemmerne, hvor de forhørte sig om medlemmernes kendskab til egne rettigheder, specielt i retning af dagpenge. Mit indtryk, da vi diskuterede selvstændighed vs. dagpenge herinde, var, at det er de færreste, der er opmærksomme på kravene til selvstændige for at kunne få dagpenge. Sørgeligt at så mange kaster ~1000 kr. i kvartalet efter en så dårlig sikkerhed.

Desuden er formuleringen omkring en professionel a-kasse, der "forstår din verden" da vist også lidt markedsføringsgøgl. Der er så mange krav til a-kasserne, så det er ligegyldigt hvor meget de forstår dig - der er kun én fremgangsmåde, og det er den rigtige. :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Af samme grund er jeg ikke medlem af en a-kasse...

Jeg snakkede på et tidspunkt med Krifa, som umiddelbart lød reelle, men jeg kom aldrig så langt med dem, at jeg læste det der var skrevet med snot (øh småt). Jeg er nemlig enig i det problematiske i, at man skal afvikle sin virksomhed HELT for at få penge ud af dem. Når jeg kigger rundt omkring mig har jeg IT grej for en pæn sum penge, og hvis jeg lukker biksen og beholder mit grej, bliver jeg både bonnet i moms og skat.
 
Jeg kender en iværksætter som lukkede biksen for at få dagpenge fra a-kassen, og det blev de dyreste penge han nogensinde har fået! Og han gik kun ledig i to måneder før han fik et job, så set i bagklogskabens ulideligt klare lys, ville det have været billigere for ham blot at hæve løn fra kassekreditten i de to måneder...
 
Der er jo også den mulighed der hedder bistand - det sikkerhedsnet betaler vi til gennem skatten. Så det sikkerhedsnet nøjes jeg med...
 
/Carsten
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
   Nogle lyver ikke - men der er ingen af dem som frivilligt fortæller hele sandheden.
 
Det jeg syntes er det allermest syge i A-kassernes "værge-kampanger" er at de ofte er deltagere og medarrangerører af de forskellige iværksætter-møder som afholdes rundt omkring.
 
I Hillerød er det f.eks. ASE der sammen med det lokale udviklingsråd og Told & Skat, står for "Kom-Godt-Igang" iværksætter-møder. Der står ASE så og roser sig selv og fortæller om hvor godt det er at være medlem og alle de ting de gør for iværksætterne (de glemmer så lige at nævne det de ikke kan - og så smører de lidt ekstra tykt på den del om hvad de kan).
 
Jeg er udemærket klar over at ASE og alle de andre A-kasser som sådan ikke er skyld i at de ikke kan gøre mere, da de er styret af politikernes lovgivning, men de er satenm.... selv herre over hvor meget mundgejl de står og hælder ud over de kommende iværksættere. Hvis alle medlemmerne af iværksætter A-kasser var klar over hvilke situationer de står i hvis de for brug for A-kasserne, så ville A-kasserne for selvstændige ikke kunne eksistere sådan som lovgivningen er pt.. Og det ved A-kasserne udemærket godt - derfor undlader man at fortælle om det. Hvilket jeg syntes er en katastrofe, for det er sgu medlemmet der har brug for A-kassen, som der bliver trådt på når vedkommende i forvejen ligger ned - bare fordi A-kasserne skal have et eksistensgrundlæg.
 
Det er dybt perverst og klamt.....
 
Jeg har i øvrigt meget snart nogle nye informationer til min tråd omkring netop A-kasser for selvstændige: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=406&pageNo=4&num=15  Jeg afventer dog lige pt. at Krifa ringer tilbage og bekræfter det jeg fået oplyst af en af deres medarbejdere....
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)