Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtigheden i et logo?

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken bagved synes jeg som nævnt er ok -- den er måske ikke specielt original, nok snarere en smule klichépræget (altså dét med et bjerg) -- men på den anden side er det heller ikke muligt at opfinde den dybe tallerken igen.

Dog kan du jo, hvis du gerne vil have et mere personligt logo, designe et som ikke nødvendigvis "siger noget" om din virksomhed andet, at du er en dygtig webdesigner / grafiker simpelthen fordi, at dit logo ser super flot og lækkert ud (kort sagt: et æstetisk smukt design). Dét er i sig selv jo en anbefaling og et bevis på din kunnen som intet slogan kan hamle op med.

Værd at tænke over.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hov hov, Michael, jeg mener da ellers, at du skrev, at du for en periode havde lagt alkoholen på hylden? Smile

Ikke at jeg bebrejder dig. Jeg sidder selv og nyder en kold Miller efter en flittig dag. Wink

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Sikke en god hukommelse du har Big Smile ( har du også en "fotografisk hukommelse" ligesom jeg har?)

Det er rigtigt nok at jeg lovet mig selv at stoppe med at drikke Killers - men døden skal jo have en årgangsbajer, hihihihihi - ej faktisk har jeg fundet ud at det gør mig meget lykkelig at drikke masser af øl, drikker mindst fire liter om dagen, men jeg tror nu ikke at jeg tager skade af det, og hvis jeg gør så er det bare den pris jeg må betale for at være glad.

Citat fra mig selv tideligere i dette emne.

Hov. Jeg fik lige en lille idé til logo fornyelse - jeg læste faktisk lige din overskrift lidt forkert - er nemlig lige blevet en smule beruset skal jeg nemlige fortælle.

Jeg læste det som om der stod "Virkeligheden i et logo" og ikke som "Vigtigheden i et logo".

Hvor vil jeg hen med det - tja, det ved jeg ikke helt endnu. Men noget jeg lige kommer til at tænke på er at de fleste logoer er tegnet i "tegneserie-billeder" - det kunne sgu måske være at logoer blev taget lidt mere seriøst hvis det var i billedform fra virkeligheden - et foto af ens logo i stedet for en tegning.

Hmmm... Når, ja skål alle sammen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jeg tænkt lidt videre over det som jeg læste forkert ^, og det har inspireret mig til nogen flere skøre tanker.

Som i helt sikkert har lagt mærke til så ændre google tit deres logo http://www.google.com/logos/ - det kan de tillade sig fordi at de har et stærkt brand.

Her går min "idé" ud på at almindelige hjemmesideejere burde gøre det samme, feks kunne Amino også lave forskellige logoer fra tid til anden, det er noget man lægger mærke til.

Jeg ejer lejentroll.dk <<< lad vær med at besøg siden hvis du vil undgå at blive smittet med virus.

Jeg går og pusler med at lave et virkelighedslogo til min hjemmeside, egentlig er planen bare at jeg har et almindeligt stykke A4-papir hvor jeg har f.eks har skrevet lejentroll.dk på - dette papir skal fotograferes sammen med mig i 100-vis af forskellige sammenhænge.

Et hvor jeg holder det i hænderne, laver et papirfly og er på vej en i munden på mig, simulere at jeg ryger en kæmpe joint, laver det om til en lille hat på min stive diller o.s.v - kun fantasien sætter grænsen for hvad man kan bruge et stykke papir til.

Pointen er at hver gang at hjemmesiden bliver genindlæst så kommer der et nyt skørt logo frem med mig og papiret - det vil generere en masse sidevisninger da folk jo er nysgerrig efter at se alle de sjove logoer.

Bagefter har jeg tænkt mig at sælge dette papir som et slags værdipapir for 250.000 kroner på min hjemmeside - da det jo sådan set er en form for kunstværk / invenstering - altså det er det præcis det samme papir der bliver brugt på alle mine logoer.

Når jeg har tjent 10 millioner kroner på de firmaer som jeg er så ved at starte op så vil jeg købe mit værdibrev tilbage for X-antal millioner - da det jo egentlig er min lykkeskillig.

Nederen håber at det giver meningen, nå, men jeg vil lige gå ned og købe en et par øl mere.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, Michael, dét kan jeg lide. Jeg gider sgu heller ikke at få et lift med vandvognen, hvis du forstår, hvad jeg mener? :-)

Som den gamle Crooner Dean Martin (Frank Sinatra's buddy i The Rat Pack) sagde: ”I’d hate to be a teetotaller. Imagine getting up in the morning and knowing that’s as good as you’re going to feel all day.”

Amen to that! YesDrinks

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu flere gode ideer Michael ! Yes Der er lidt Kristian Hornsleth over dine tanker. Det en fornøjelse bare at læse dine indlæg. Jeg håber du med tiden får en større anderkendelse for det du kan, for du er virkelig inde på noget spøndende. Jeg kan desværre ikke bruge dine skæve tankegang til nogle af de projekter jeg laver nu, men det slet ikke udelukket at jeg kan få brug for det. Du kan skabe opmærksomhed, smil og lidt at gruble over.. på èn gang. Det kender jeg ikke mange markedsføringsfolk der kan.

The art of marketing

I will be watching you

Paranoia

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Endnu flere gode ideer Michael ! Yes Der er lidt Kristian Hornsleth over dine tanker. Det en fornøjelse bare at læse dine indlæg.

Det er der mange delte meninger om, jeg kan love dig for at ikke alle er lige så begejstret som du er, og specielt ikke folk inden for marketing.

Jimi Hove:

Jeg håber du med tiden får en større anderkendelse for det du kan, for du er virkelig inde på noget spøndende.

Jeg kan sådan set ikke så meget, jeg kan kun drikke bajer, passe et almindeligt job som postbud, og skrive en masse mærkelige ting og sager, der er ikke noget unikt i det.

Jimi Hove:

Jeg kan desværre ikke bruge dine skæve tankegang til nogle af de projekter jeg laver nu, men det slet ikke udelukket at jeg kan få brug for det. Du kan skabe opmærksomhed, smil og lidt at gruble over.. på èn gang. Det kender jeg ikke mange markedsføringsfolk der kan.

Det er fordi at de somregl arbejder efter en fast skabelon, jeg plejer at kalde dem for markdsfyringsfolk - fordi at de fyre en masse gylle af ud på markedet.

Jimi Hove:

The art of marketing

I will be watching you

Paranoia

Bare vent og se - om et års tid når jeg har tjent en masse penge så går http://www.doctorq.dk amok.

Det er en tegneserie der handler om en gal / genial dansk videnskabsmand der laver "terrorisme" i Danmark.

Sprænger postkasser i luften, smider shampoo i Storkespringvandet, halshugger den lille havfrue, pisse på dame WC'et - og alt muligt andet.

Det er på en måde en slags branding af Danmark ( som et lille uskyldigt land der ikke sker så meget i ) - udover tegneserien går jeg også med nogen tanker om at lave nogen virale videoer serier som folk kan morer sig over som der ikke er instrueret på forhånd.

Det kunne feks være at Doctor Q og hans håndlangere prøver at kaste med vandballoner efter luftballoner.

Men, det projekt er som sagt også lidt ude i fremtiden.

Jeg har kun et budget på 30.000 kroner så jeg skal lige holde tungen lige i munden og få det bedste ud af de midler jeg har til rådighed.

Det er så fedt at være mig.

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja det skal du ikke tage så tungt. Smag indenfor markedsføring er som smag indenfor musik. Hver sin smag.

Tag for eksempel Flemming Østergaard, han har om nogen fået på munden for hvad folk kalder " usmagelig markedsføring " og selvpromovering. Men han klarede det da fint nok.

Søren Fauli bliver også latterliggjort i visse kredse, men han klarer sig jo også fint. Det bare smag og behag.

Hvad der dog IKKE er smag er behag, er at markedsføring handler om at skabe opmærksomhed, og fremprovokere følelser hos køberen. Og det kan du.

Du skal stadig stramme lidt op på koncepterne, og som tidligere sagt : bare rolig du ender ikke med at lave reklamer for Kinder Æg, bare fordi du bliver noget mere teoretisk. Du er som du er, men at begynde at lære noget mere teori, og vide hvordan man sælger sine ideer, så man er seriøs når det kræves, men gakket når DET kræves, er nok ikke en dårlig ide.

Kommer du ind i de rette cirkler og laver de hotte opgaver og får et navn, så vil folk sige at du er genial i stedet for gal. Sådan er livet så sjovt.

Men fortsæt med dine tanker, lær noget mere og prøv, prøv og prøv at sælge dine ideer. Om ikke andet er det jo sjovt, og der er ingen skam i at være postbud :-)

Jeg kan som sagt sikkert god bruge dig til noget senere. Noget som appellerer til unge mennesker. Der vil din stil, med nogle opstramninger, være helt super. Nogle sjove youtube videoer, crazy guerilla marketing, you name it.

Lets get attention

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Bare vent og se - om et års tid når jeg har tjent en masse penge 

Ps:

Jeg ved også at når man er en rastløs sjæl og tankerne pumper rundt, så vil man se resultater hurtigt !

Men at se en 4-5 år ud i fremtiden, studere markedsføring på nettet, se vidoer, låne bøger på biblioteket, lære om hvordan virksomheder drives osv, er nok den gode måde at gøre det på.

Når du først har lært det, er det ligesom at køre på cykel, du glemmer det ikke igen. Og du kan vise verdenen dine cykeltricks :-)

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ked af at sige det, men ligner det ikke en edderkop?

Ikke min favorit...

Hilsen, Robert

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kimedia

 

Når nu du har slået dig ned som webdesigner kan jeg altså ikke lade være med at more mig lidt over spørgsmålene...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim - er din force logoer? 

Sælger du logoer til andre virksomheder?
Min virksomhed - Offwhite - har jeg haft siden 2003. Jeg har ikke noget logo, for jeg kan ikke finde ud af at lave et.  Big fucking deal. Jeg laver så heller ikke logoer for andre virksomheder, så jeg kan ikke se, at nogen skal få ondt i røven over det. 
Og i øvrigt er der aldrig nogen der har spurgt OM jeg har et logo - eller hvorfor jeg ikke har et. Folk er da skide ligeglade. Lad dit arbejde tale for sig selv.

Fama:

Når nu du har slået dig ned som webdesigner kan jeg altså ikke lade være med at more mig lidt over spørgsmålene...

Jeg kan godt forstå, at det lyder sjovt, hvis man ikke selv kender branchen - men webdesign og logodesign er to helt, helt forskellige beasts. 
HAHA - SE DEN TØMRER DÉR, HAN KAN IKKE ENGANG FINDE UD AF AT SKIFTE HJUL PÅ MIN BIL.

Kim - hvis du har svært ved logoer, så lad være med at have et middelmådigt et. Kunder vil netop bare dømme dig på logoet, i stedet for at kigge på det arbejde, du rent faktisk tilbyder. 

Som Martin siger: Drop det og kom videre :-)

 

 

 

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)