Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SAS og andre flyselskaber viser deres sande (grimme) ansigt!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Det er i krisetider man opdager, hvilke virksomheder der opfører sig ordentligt, og hvilke der opfører sig som svin. De sidste par år har vi set hvordan bankernes pæne facader er blevet pillet fra hinanden - og nu er det så flyselskabernes tur ...

En masse mennesker er strandet rundt omkring i verden. Heldigvis så kræver de internationale regler, at flyselskaber skal dække omkostninger til ophold og diæter indtil de kan transportere foolk hjem. Men nu er de kreative jurister i flyselskaberne så gået i gang ...

SAS har meddelt at de kun dækker de første 48 timer. Såvidt jeg kan forstå er der ikke belæg i lovgivningen til, at de kan gøre det. Men det gør de alligevel. Det kan blive forbandet dyrt for dem der er stranded i f.eks. Kina i noget der ser ud til at blive flere uger.

Så kan folk naturligvis anlægge civile sager mod dem når de kommer hjem, men med det kendskab jeg har til den del af det danske retssystem, så vil sådanne sager - uanset om forbrugerne vinder, altid ende med et tab. Man får simpelt hen ikke fuld oprejsning.

Oveni den elendige behandling af kunderne kræver flyselskaberne så nu, at staten (det vil sige os skatteydere og kunder) skal dække deres underskud. Sig mig, har de overhovedet ingen anstændighed?

Naturligvis er det ingens skyld, at asken fra Island har lagt sig over luftrummet, men naturlige forhold som dette er nu engang det grundlag som flybranchen lever på. Det er ikke noget nyt. Kan de ikke drive deres forretning uden bistandshjælp, så må de sgu lukke!

Det kan ikke være meningen at skatteyderne skal ind og dække hver gang en branche ikke kan finde ud af at drive deres virksomheder ansvarligt.

Det gælder i øvrigt ikke kun virksomheder. Lige for tiden brokker kommunerne sig helt vildt over de mange ekstra omkostninger de har haft til snerydning denne vinter. Men INGEN af dem har sagt, hvor de mange penge de har spret på næsten ingen snerydning de foregående 1+ år er blevet af ... Det er simpelthen uansvarligt!

Jeg tror det her vil få alvorlige konsekvenser for flyselskaberne. Hvem vil fremover have tillid til dem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Mikkel deMib Svendsen:

Det er i krisetider man opdager, hvilke virksomheder der opfører sig ordentligt, og hvilke der opfører sig som svin. De sidste par år har vi set hvordan bankernes pæne facader er blevet pillet fra hinanden - og nu er det så flyselskabernes tur ...

En masse mennesker er strandet rundt omkring i verden. Heldigvis så kræver de internationale regler, at flyselskaber skal dække omkostninger til ophold og diæter indtil de kan transportere foolk hjem. Men nu er de kreative jurister i flyselskaberne så gået i gang ...

SAS har meddelt at de kun dækker de første 48 timer. Såvidt jeg kan forstå er der ikke belæg i lovgivningen til, at de kan gøre det. Men det gør de alligevel. Det kan blive forbandet dyrt for dem der er stranded i f.eks. Kina i noget der ser ud til at blive flere uger.

Så kan folk naturligvis anlægge civile sager mod dem når de kommer hjem, men med det kendskab jeg har til den del af det danske retssystem, så vil sådanne sager - uanset om forbrugerne vinder, altid ende med et tab. Man får simpelt hen ikke fuld oprejsning.

Oveni den elendige behandling af kunderne kræver flyselskaberne så nu, at staten (det vil sige os skatteydere og kunder) skal dække deres underskud. Sig mig, har de overhovedet ingen anstændighed?

Naturligvis er det ingens skyld, at asken fra Island har lagt sig over luftrummet, men naturlige forhold som dette er nu engang det grundlag som flybranchen lever på. Det er ikke noget nyt. Kan de ikke drive deres forretning uden bistandshjælp, så må de sgu lukke!

Det kan ikke være meningen at skatteyderne skal ind og dække hver gang en branche ikke kan finde ud af at drive deres virksomheder ansvarligt.

Det gælder i øvrigt ikke kun virksomheder. Lige for tiden brokker kommunerne sig helt vildt over de mange ekstra omkostninger de har haft til snerydning denne vinter. Men INGEN af dem har sagt, hvor de mange penge de har spret på næsten ingen snerydning de foregående 1+ år er blevet af ... Det er simpelthen uansvarligt!

Jeg tror det her vil få alvorlige konsekvenser for flyselskaberne. Hvem vil fremover have tillid til dem?

Tak for indlægget. Jeg giver dig fuldstændig ret og er også træt  af de store, der snylter sig igennem.

Hvem vil fremover have tillid til dem? Jeg har ikke et andet valg. Der er langt på cykel fra København til Kiev.... Og også i tog for den sags skyld.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 12:53

Spændende læsning og tanker.

Det er helt sikkert noget, jeg vil overveje, næste gang jeg skal bestille rejse.

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Selvstændig Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

kan ikke lige se hvad det har med iværksættere at gøre - men vil da gerne pointere at SAS er en virksomhed der lige som alle andre virksomheder skal overholde gældende lovgivning på område.

Og det betyder naturligvis også, at hvis der er en begrænsning for, hvor længe flyselskaber skal dække udgifterne i en force majeure situation, så er det vel også ok at SAS vurderer om man vil dække de rejsendes udgifter i den situation.

Det er mig bekendt ikke flyselskaberne der er årsagen til at man ikke kan komme hjem...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

flunte70:

kan ikke lige se hvad det har med iværksættere at gøre - men vil da gerne pointere at SAS er en virksomhed der lige som alle andre virksomheder skal overholde gældende lovgivning på område.

Og det betyder naturligvis også, at hvis der er en begrænsning for, hvor længe flyselskaber skal dække udgifterne i en force majeure situation, så er det vel også ok at SAS vurderer om man vil dække de rejsendes udgifter i den situation.

Det er mig bekendt ikke flyselskaberne der er årsagen til at man ikke kan komme hjem...

Det behøver jo heller ikke altid direkte at have noget med iværksætteri at gøre, bare fordi det er en tråd her på Amino. Det er der mange andre der heller ikke er. Men det berører jo også rigtig mange iværksætter, så det har da bestemt relevans herinde efter min mening.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 13:14

Jeg er fuldstændig enig, Mikkel. Dog var jeg i tvivl om, om reglen for dækning af omkostninger ikke gjaldt naturkatastrofer, men jeg har ikke sat mig yderligere ind i det. Der er grunde nok til, at vi i forvejen ikke har tillid til dem, så de er da på vej ud på dybt vand.

I vores kommune kan de ikke have brugt ekstra på snerydning i år. Der er mange områder der blev sprunget over. Udover det, så er den eneste forskel at vinteren varede længere.

Så nu har vi været igennem aviser/dagblade, banker, flyselskaber, kommuner og hvad bliver det næste støtteprojekt mon?

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 13:16

Simona - Uniquebook:
Så nu har vi været igennem aviser/dagblade, banker, flyselskaber, kommuner og hvad bliver det næste støtteprojekt mon?

Skraldemænd og Musikteater :)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:22

Simona - Uniquebook:
og hvad bliver det næste støtteprojekt mon?

....bogholdere og indkøbskonsulenter! Det kunne være fedt!

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 13:24

HAHA, I er gode - så siger jeg designere og softwareudviklere - det må da virkelig kunne betale sig Cool

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:33

Det er på tide, at der kommer iværksætter ånd i de gamle monopoler og, at de lærer at tænke nyt og på deres kunder som værdifulde og ikke en selvfølgelighed.

Ud af de mange statstøttede virksomheder eller forsøg på samme, som SImone nævner er SAS lige netop en af de virksomheder, hvis produkter, service, medarbejder politik/lønninger og prisstruktur jeg aldrig har forstået.

Et lille eksempel er, at det med SAS ofte er dobbelt så dyrt at flyve til nord europiske lande med en flytid på max. 2 timer, vel og mærke med samme produkt og service. Hvilket får mig til at tænke på, at det eneste der holder dem på vingerne er direktører og andre ledende mearbejder e.l. fra andre statsstøttede eller kriseramte monopoler, der blot betaler overpris for at tjene et par hundred ekstra miles til deres lille privat konto - temlig grinagtigt, hvis man nu antager, at det forholder sig således. De burde jo være klogere med alt det uddannelse de har fået af staten - ganske gratis forøvrigt.

Nå, men det var blot en antagelse ikke noget jeg selvfølgelig kan vide med sikkerhed. Dog kan jeg med sikkerhed sige, at jeg ikke begriber, hvorfor man skal belemres med SAS´s prisstruktur og service både på køb af rejse og over skattebilletten.

Dbh.
Kim Kampp

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)