Hej alle Bedøm selv på http://www.fixxes.dk
|
ikke for at ødelægge det for dig men det findes i forvejen :C
Hej alle Bedøm selv på http://www.fixxes.dk
|
ikke for at ødelægge det for dig men det findes i forvejen :C |
Hej Jakub - du er den første (ud af mange) jeg snakker med, der har den reaktion til konceptet. Men selvfølgelig har vi da undersøgt markedet grundigt på forhånd. Vi ikke selvfølgelig de første til at få ideén om at udbyde håndværkeropgaver over internettet, men jeg vil dog mene at der ikke eksisterer noget i Danmark, som matcher Fixxes på konceptniveau. Vi er mere interesseret i at høre om hvad folk mener om vores tilgangsvinkel til problemstillingen - altså hvad I synes om det produkt vi har lanceret! |
Kan ikke rigtig finde nogle priser betyder det et det er gratis for både håndværker og kunder, for med alle de "fusker" portaler der findes tror jeg der bliver svært at kræve ret mange penge for denne service. Men er det gratis og du har evnen til at komme ud til kunderne så skal det squ nok komme til at køre. Så hvis du laver en rengøring/vinduespolerings kategori skal jeg da gerne være den første til at oprette mig... |
Ok, så vi skal måske kommunikere bedre ud at det her er 100% gratis at benytte for alle! For det er det. Klart føjet til to-do listen! Vi skal helt sikkert ud til håndværkerne, og overtale dem til at bruge 5 minutter af deres tid på at tilmelde sig. Derefter kan de få e-mail notifikationer, når der kommer nye opgaver, indenfor deres valgte kategorier. Jakobfrom, under kategorien "Generelle opgaver", er der en underkategori, der hedder Rengøring, så du må da meget gerne oprette en profil - helt gratis |
Skal jeg straks gøre.... Og ja sørg for guds skyld at fortælle at det er gratis så vil jeg da mene i har en seriøs chance for at få succes. Held og lykke |
ikke ment at kritisere,hvi det sådan du opfattede. Men den branche er en hår nød at knække, da branchen er fyldt med arbejdskraft til billige penge, og når man skal have lavet en opgave så går man efter reference, evt. tilføj dette til hver håndværker, det vil få folk til at "stole" på dem |
Hej Lynet Ja hvis det er gratis, så kan det vel ikke skade :-) Og når man så også kan tilmelde sig kategorien rengøringsfirma , så må jeg da lige se på det ;-) |
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Hej Lynet (Johannes og Simon, formoder jeg) For en god ordens skyld vil jeg lægge ud med at fortælle, at jeg ejer en konkurrende virksomhed og har været i branchen siden 2005. Med det i mente: Velkommen til og tillykke med jeres nye virksomhed! Jeg har erfaring med konceptet i adskillige variationer - herunder blandt andet variationer i aftaleform, afregningsform og måden bygherrerne og håndværkere matches og kommunikere med hinanden. Jeres variation af konceptet er mig bekendt uprøvet i Danmark. I Tyskland har my-hammer.de succes med at formidle kontakt imellem bygherrer og håndværkere via auktionsformen, fortrinsvist på mindre byggeopgaver. Det samme har mybuilder.com i england. For mig at se har konceptet i auktionsform - udover dem I nævner - disse udfordringer: 1) Besigtigelse En udfordring bliver derfor at give bygherre konkrete tilbud, som nogenlunde afspejler markedsprisen, kontra overslag eller "luftige tilbud", hvor der indregnet en væsentlig buffer, som skal sikre håndværkeren i tilfælde af at opgavens omfang i væsentlig grad overstiger det beskrevne. 2) Internettet og nonverbal kommunikation Det er langt fra alle håndværkere, som føler sig trygge ved nonverbal kommunikation. En dygtig håndværker er ikke nødvendigvis en dygtig skribent, hvilket selvfølgelig er irrelevant i forhold til levering af et godt stykke håndværk, men det bliver hurtigt relevant med fornuftige skrivekundskaber, når kommunikationen og det "indledende salg" skal ske skriftligt. Jeg vil umiddelbart anbefale, at I sætter det som et krav, at bygherrerne efterlader et telefonnummer, som håndværkerne kan kontakte dem på. Forudsat at det kan lade sig gøre med konceptets sammensætning. Det bringer dog (potentielt) en anden udfordring på banen... 3) For mange henvendelser Selvom de fleste bygherrer er interesseret i at få deres opgaver udført til en fornuftig pris er langt de færreste interesseret i, at blive kimet ned af den ene håndværker efter den anden - uagtet at de kan trygge på et link i en e-mail eller online og dermed stoppe for strømmen af henvendelser. Det er heller ikke hensigtsmæssigt i forhold til den samlede mængde tidsforbrug håndværkerne bruger på kontakt og tilbudsgivning - set i forhold til den potentielle indtjening. Jeg vil tro, at konceptet vil blive taget godt imod af håndværkere som er fortrolige med internettet og skriftlig kommunikation. Særligt de håndværkere (ofte handymen), der tager sig af de i punkt 1 nævnte opgaver. I vil uden tvivl blive mødt med (flere) skeptiske meldinger om, at "konceptet findes" eller "at der ikke er plads til flere i markedet". Dem kan I roligt arkivere lodret, men tænk jer godt om og sørg for at holde fokus på primus motor: At der bliver skabt værdi for alle implicerede parter. God vind, de herrer! |
God ide, jeg har netop tilmeldt min virksomhed, dog irriterende man ikke kan vælge mere end 5 kategorier. Synes måske også nogle af kategorierne er indeholdt i andre, fx. tømmeropgaver, døre og vinduer, gulvlægning, tag, køkken... Glæder mig til at se om det bliver noget der virker Jacob |