Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af ApS, kontant eller i værdier?

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas De Oliveira:

Hele problemet ligger i at jeg efter værgemålsloven § 43 (Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.)

Ikke kan starte virksomhed i og med jeg ikke er 15, men jeg frit har mulighed for at købe anparter (100%) i et ApS som på nuværende tidspunkt er den eneste men også dyreste løsning for mig..

Under alle omstændigheder kan du ikke stifte et selskab før du er 18, også selvom du har en godkendelse. Her er tale om personligt ejet virksomhed (enkeltmandsvirksomhed)

Har du ikke rådighed over 80.000, ja så får du din sag for.

Hvorfor vil du stifte et anpartsselskab, hvis jeg må spørger?

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:36

Bastian:

Som jeg har beskrevet mange gange

Thomas De Oliveira:
Jeg må gerne eje ApS men ikke stifte...

Jeg vil gerne EJE et ApS fordi jeg ikke har andre muligheder for at få et cvr nummer.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:40

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Som jeg har beskrevet mange gange

Thomas De Oliveira:
Jeg må gerne eje ApS men ikke stifte...

Jeg vil gerne EJE et ApS fordi jeg ikke har andre muligheder for at få et cvr nummer.

Du må vente til du bliver 15 og søge om godkendelse, og indtil da kan du jo godt have en omsætning på op til kr. 50.000.

Med hensyn til. anpartsselskab.

Du skal bare huske på, at du ikke kan blive direktør i et ApS før du er 18, også selvom du ejer anparter.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bastian:

Thomas De Oliveira:

Hele problemet ligger i at jeg efter værgemålsloven § 43 (Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.)

Ikke kan starte virksomhed i og med jeg ikke er 15, men jeg frit har mulighed for at købe anparter (100%) i et ApS som på nuværende tidspunkt er den eneste men også dyreste løsning for mig..

Under alle omstændigheder kan du ikke stifte et selskab før du er 18, også selvom du har en godkendelse. Her er tale om personligt ejet virksomhed (enkeltmandsvirksomhed)

Hmm, hvor i alverden har du de informationer fra? Prøv at læse nedenstående tekst..

Bastian:
efter værgemålsloven § 43 (Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:43

Hej Thomas
hvis du kan finde et Aps der ikke bliver brugt hvor der evt ikke er egenkapital, ville du ha mulighed for at købe dette,

jeg købte mit for 1kr,
du skal dog tjekke det firma du køber nøje inden du hopper ud i denne løsning.

dette kærver s.flg også at du bygger egen kapitalen op igen. men dette har du god tid til. blodt du informerer e&s om at firmaet arbejder på dette.

Tror måske også at du bliver nød til at have en der er myndig til at være dir men er ikke sikker.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:43

Bastian:

Du må vente til du bliver 15 og søge om godkendelse, og indtil da kan du jo godt have en omsætning på op til kr. 50.000.

Med mindre jeg køber anparterne i et ApS...

Bastian:

Med hensyn til. anpartsselskab.

Du skal bare huske på, at du ikke kan blive direktør i et ApS før du er 18, også selvom du ejer anparter.

Det er korrekt, og er dog heller ikke meningen Wink

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:45

Jacob Ipsen:
Tror måske også at du bliver nød til at have en der er myndig til at være dir men er ikke sikker.

Jeg kan godt eje et ApS, men jeg kan dog ikke være Direktør, det skal jeg ansætte en til..

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:46

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Thomas De Oliveira:

Hmm, hvor i alverden har du de informationer fra? Prøv at læse nedenstående tekst..

Bastian:
efter værgemålsloven § 43 (Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.)

Det skal jeg sige dig.

jf. selskabsloven § 24 stk 3. er det IKKE muligt. Det du omtaler et en såkaldt godkendelse til opstart af enkeltmandsvirksomhed og KUN enkeltmandsvirksomhed (personligt ejet)

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:51

Bastian:

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Det skal jeg sige dig.

jf. selskabsloven § 24 stk 3. er det IKKE muligt. Det du omtaler et en såkaldt godkendelse til opstart af enkeltmandsvirksomhed og KUN enkeltmandsvirksomhed (personligt ejet)

Med venlig hilsen

Bastian

Det er korrekt..

Og som jeg har skrevet mange gange er jeg udmærket klar over at jeg ikke kan stifte MEN EJE, så det behøves du ikke kommentere mere på!

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:52

Thomas De Oliveira:

Jacob Ipsen:

Jeg kan godt eje et ApS, men jeg kan dog ikke være Direktør, det skal jeg ansætte en til..

Det var også det jeg mente :)
men som sagt du bør kunne finde et tomt Aps. alt prøv at tage fat i firmaer der handler med den slags,
du skal bare være sikker på at det brugt Aps ikke bærer lig i lasten, i form af skatte sager eller lån, andet.

det asp jeg købte havde ligget stille i 7 år, jeg overtog det lige efter årsregnskab, få fik derfor det fulde overblik med.

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)