Skal man betale kontant for overtagelse af ApS eller er der andre muligheder?
Mvh. Thomas |
Det kommer naturligvis helt an på hvad der kan aftales med sælgeren.
Det kommer naturligvis helt an på hvad der kan aftales med sælgeren. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Så der er ingen regler om der skal betales 80.000,- / ApS'ens værdi for at overtage virksomheden? |
Det har jeg fået afvide. Da det ellers vil blive betragtet som en gave. |
Okay, så man skal betale for ApS'ens værdi altså 80.000,- ? |
Der er ikke noget problem i at købe et ApS for kr. 1,00. Dog er der helt klare regler for hvordan og hvad der skal til for at regnskabet kan godkendes, såfremt anpartskapitalen er væk. Der skal Tonny eller andre ligesindede nok lige på banen.
|
Køb ren argan olie her
Så hvis jeg vil købe et ApS som har en værdi af 80.000 tusind, i f.eks. computer, skrivebord, tv, hjemmeside osv. kan jeg så ikke købe det for sælgeren salgspris (f.eks. 1.00,-) ? |
Er vi ude i, at det du faktisk mener er om du kan stifte et selskab med værdier der svarer til 80.000 eller er det et køb af et eksisterende selskab?
|
Køb ren argan olie her
Jeg må gerne eje ApS men ikke stifte... (åndsvagt!) Mit spørgsmål er så om der er nogle regler for om jeg kan købe et ApS med værdier for 80.000 ,- for under 80.000,- og lave en aftale med sælger ? |
Er det ikke kun anparter du må eje tror du?
Jeg ved ikke om der skal nogle erklæringer til ved den type handel/overdragelse af anparter. Men kunne da sagtens forestiller mig der er nogle ting der skal på plads, da det jo ellers er en glimrende hvidvaskningsmodel, så der må være noget at tage hensyn til. Der må revisoerne på banen, det ved jeg ikke noget om. |
Køb ren argan olie her