Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af ApS, kontant eller i værdier?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Thomas De Oliveira:

Hele problemet ligger i at jeg efter værgemålsloven § 43 (Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.)

Ikke kan starte virksomhed i og med jeg ikke er 15, men jeg frit har mulighed for at købe anparter (100%) i et ApS som på nuværende tidspunkt er den eneste men også dyreste løsning for mig..

Under alle omstændigheder kan du ikke stifte et selskab før du er 18, også selvom du har en godkendelse. Her er tale om personligt ejet virksomhed (enkeltmandsvirksomhed)

Hmm, hvor i alverden har du de informationer fra? Prøv at læse nedenstående tekst..

Bastian:
efter værgemålsloven § 43 (Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.)

Det skal jeg sige dig.

jf. selskabsloven § 24 stk 3. er det IKKE muligt. Det du omtaler et en såkaldt godkendelse til opstart af enkeltmandsvirksomhed og KUN enkeltmandsvirksomhed (personligt ejet)

Med venlig hilsen

Bastian

Det er korrekt..

Og som jeg har skrevet mange gange er jeg udmærket klar over at jeg ikke kan stifte MEN EJE, så det behøves du ikke kommentere mere på!

Jeg forstår ikke din mening?

Du spørger mig om hvor jeg har de informationer fra, og "beskylder" mig nærmest for det er forkert. Efter jeg prøver at hjælpe dig får jeg bare et dårligt respons.

Høflighed kommer man længst med!

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:00

Jacob Ipsen:
men som sagt du bør kunne finde et tomt Aps. alt prøv at tage fat i firmaer der handler med den slags,
du skal bare være sikker på at det brugt Aps ikke bærer lig i lasten, i form af skatte sager eller lån, andet.

det asp jeg købte havde ligget stille i 7 år, jeg overtog det lige efter årsregnskab, få fik derfor det fulde overblik med.

Så skal jeg bare opbygge en kapital på 80.000 ,- eller hvordan fungere det så?

Hvor igennem købte du dit ApS?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bastian:

Problemet er at du bliver ved med at henvise til forholdene omkring STIFTELSE. Et forhold som Thomas for sider siden har givet dig ret i. Thomas taler om at RETTEN TIL AT EJE anparter, som er en helt anden problematik end det at stifte et selskab.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:10

Bastian:

Jeg har i starten af tråden skrevet at jeg ikke kan stifte ApS = selskab så du behøves ikke at understrege det mere end du har gjort.

Bastian:
du må ikke stifte så længe du ikke er myndig

=

Bastian:
du ikke stifte et selskab før du er 18

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:14

Henrik Krogh:

Bastian:

Problemet er at du bliver ved med at henvise til forholdene omkring STIFTELSE. Et forhold som Thomas for sider siden har givet dig ret i. Thomas taler om at RETTEN TIL AT EJE anparter, som er en helt anden problematik end det at stifte et selskab.

Korrekt.

Tak for formuleringen Henrik :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:00

Hej Amino'er

Jeg har fundet en løsning på problemet. Tusind tak for jeres hjælpsomme svar og ikke mindst jeres hjælpsomhed :-)

Mvh. Thomas

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:07

Det er super god stil lige at fortælle, hvad din løsning var Smile Dit indlæg dukker jo op i Google, når folk med samme problem som dig søger dér..

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:07

Ja man kan jo det meste, med de rette mennesker Wink

Håber det går godt med det

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:20

MikkelFriis:
Ja man kan jo det meste, med de rette mennesker Wink

Yes

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:25

Mattias Skovhøj:

Det er super god stil lige at fortælle, hvad din løsning var Smile Dit indlæg dukker jo op i Google, når folk med samme problem som dig søger dér..

Jo selvfølgelig Mattias.

Første part er en revisor som vurdere mine ting som f.eks. computer, skrivebord, pengekasse, osv. Så opretter en anden part ApS'et hvor efter jeg køber alle anparterne og ansætter en Adm. Direktør i og med jeg ikke kan være det som umyndig.. Jeg må gerne eje men ikke stifte.

OBS: det skal da lige siges til folk som måske gerne vil bruge samme løsning som mig, at det bestemt ikke er gratis!

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)