Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til Webmaster herinde

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 10/11/2005 9:59:20 PM Forfatter: Martin Thorborg 

lidt æøå fejl lever jeg, du og alle andre nok med.
Martin

Ja...eller i kan alle sammen skifte til Engelsk (i ved det kommer en dag...why postpone the inevitable )

Min eneste klag var comic sans, men det skifte Martin aldrig!

Helt arligt, hvis nogen af jer brugt halv så meget tid til at udvikler jeres firma som i gøre at klag over små ting herind, vil en alle sammen blivet borsnoteret nu.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:24

> Ja...eller i kan alle sammen skifte til Engelsk (i ved det kommer en dag... why postpone the inevitable )

Ja - MEGET gerne for mig! Med fare for at trække denne tråd helt ud af focus, kan jeg ikke lade være med at undres over at EU ikke har kunne bluive enige - eller ensige prioriterer emnet, om at finde ET fælles sprog i EU, som naturligvis må blive Englesk (alt andet ville sgu være for åndssvagt). Et fælles sprog ville da for alvor gøre det muligt med tiden at opnå det forenede Europe som i hvert fald den politiske elite stræber efter. Det ville så også åbne op for at vi kan forstå hinanden bedre og have reelle valg på tværs af nationer - f.eks. til en fælles Europæisk ledelse. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig at skulle tage stilling til diverse "præsidentkandidater" hvis 3/4 dele af dem snakker et sprog jeg slet ikke forstår og må leve med dårlige TV-oversættelser af deres argumentationer.

Uden et fælles sprog får vi ikke et demokratisk fælles Europa!
Det kunne være de skulle tage noget af al den tid de bruger på krumme agurker og alt muligt andet ligegyldigt og bruge dem på at blive enige om det fælles sprog. Man kunnne naturligvis også anlægge den lidt mere paranoide forestilling at visse magtfulde politikere faktisk ØNSKER at vi ikke har et fælles sprog for netop at sørge for at befolkningerne får sværere ved at organisere sig på tværs - overlade den slags til de elitære grupper - magteliten -  der råder over de praktiske ressurcer der skal til for at trænge igennem på et kompleks flersprogligt marked. Men sådan er politikere jo ikke, så det er nok bare for paranoia
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:29
Mikkel, hvis du sælger den til Franskmændende, så hyrer jeg dig som sælger, uanset hvad du måtte koste

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:48

> Mikkel, hvis du sælger den til Franskmændende, så hyrer jeg dig som sælger, uanset hvad du måtte koste

Først skal den vel sælges til de af os valgte EU politikere, men når ikke engang de (gælder ALLE partierne) tilsyneladende intererserer sig synderligt for dette fundamentale folkelige problem, så er der nok ikke meget håb forude.

Jeg tror dog personligt aldrig på vi vil opnår væsentligt over 50% tilslutning til EU-projektet før dette folkelige og meget grundlæggende problem løses. Hvis vi skal føle os som Europærere (og det synes jeg egentligt er et OK projekt) så kræver det sgu at vi kan snakke sammen. Så enten skal vi alle til at lære 17 sprog eller også bliver vienige om et - engelsk! Det sidste er da meget lettere :)

Det er iøvrigt slet ikke en særlig usædvanlig konstruktion, hvis vi kigger rundt omkring i verden. Masser af lande har et nationalt sprog og et lokalt sprog - og tit er de to meget forskellige. Eurpærere er i almindelighed ikke mindre intelligente end Asiatere, Arabere og Pakistanere, så selvfølgende kan vi også lære det. Men, det kræver naturligvis at der er nogle der politisk gider stille sig op og kæmpe for det, og det bliver med STATSGARANTI ikke mig!
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:11

Så kan jeg ikke lade være med at bringe mit yndlingscitat på banen (beklager, hvis I har set det før):

- Intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:19
Dato: 10/11/2005 10:48:12 PM Forfatter: Mikkel deMib
Først skal den vel sælges til de af os valgte EU politikere, men når ikke engang de (gælder ALLE partierne) tilsyneladende intererserer sig synderligt for dette fundamentale folkelige problem, så er der nok ikke meget håb forude.

Jeg har altid syntes at det er total tåbeligt at danske politikere står nede i EU parlamentet og taler - DANSK! Det er tåbeligt at alle medlemmer af EU parlamentet sidder med høretelefoner og får ALT oversat til deres modersmål af en hær af tolke der sidder i kulissen.

Burde man ikke kunne stille det minimumskrav til de folkevalgte at de skal kunne engelsk på forhandlingsniveau hvis de vil arbejde i parlamentet? Åbenbart ikke - den ide er nok også vanskelig at sælge til franskmænd og tyskere

Det samme gælder for ministre - kan nogen huske Fogh''s åbning til EU topmødet: "You are hardly welcome". Ingen tvivl om hvad han mente, men det var ikke det han sagde (hard != heart)

Nå, det er godt nok off topic. Mht. Amino - ja, man kunne jo sikkert lave 1000 ting anderledes, men grundlæggende synes jeg her er alt jeg kunne ønske mig af et debatforum, nemlig en masse spændende indlæg.

mvh Carsten
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 14:54
Jeg vil gerne bakke min navnebror op i et fælles sprog for EU, men det skulle gerne være Engelsk ellers er jeg lidt på den

Personligt er jeg ligeglad med det æøå problem, jeg har kun oplevet det en gang og er man forfængelig kan man jo bare rette sin egen post - jeg er dog lettere irriteret over at alle links åbner i samme vindue og ville i den forbindelse høre om det er noget der kan ændres (måske det er en indstilling?) - hvis ikke så bliver jeg bare ved med at højreklikke på alle links :)

Tak for en god atmosfære Martin, der er en enorm positiv synergi herinde syntes jeg og det er fedt!
Side 3 ud af 3 (27 indlæg)