Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Team marketing - Verdens hurtigst voksende viksomhedsform

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skriver, da med en lille bekymring læser de mange negative ting, der er om MLM, Network marketing, team marketing osv.

Det er fuldstændig rigtig, at der findes mange "skurke" på området. Jeg har dog stiftet bekendskab med seriøse virksomheder på området.

En kendsgerning er, at disse virksomheder ekpanderer helt vildt. Som tommelfingerregel foreslår jeg, at man kigger på det produkt de tilbyder. Lægger de stor vægt på produktet, så er det sikkert fordi, at det er det vigtigste for dem. Er det derimod mere vigtig, at fortælle om diverse affiliate-programmer osv, så skal man måske passe på.

Jeg tænker dog, at i dette forum er der selvstændige mennesker med egne tanker og sans for forståelse, derfor kan man selv vurdere firmaet, i stedet for at have en forudfattet holdning. Det er en rimelig primitiv holdning.

En lille holdning herfra......

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Jeg er i og for sig enig med dig. Men en ting der bla. heller ikke hjælper på forståelse af branchen er det faktum, at mange firmaer benytter sig af alternative betegnelser for MLM - for ikke at skulle skilte med at være et MLM firma. - Hvilket efter min mening er lidt amatøragtigt, men desværre fakta.
 
Den mest velkendte alternative betegnelse for Multi Level Marketing er Network Marketing og NM er nu en integreret defination af af MLM. Eksempelvis Co-op marketing er faktisk også MLM og der findes flere andre alternativer jeg ikke lige kan huske på stående fod.
 
Disse firmaer, som vælger en alternativ betegnelse for den MLM de i grunden laver, har valgt dette fordi pyramidespillene netop forsøger at dække dig ind under MLM kategorien. Dermed forsøger de at distancere sig fra pyramidespillene, men på den negative side distancerer de sig også delvist fra den marketing metode de har valgt at bygge deres firma på.
 
Mit spørgsmål er; Er team marketing det samme som Multi Level Marketing? Så vidt jeg ved, indgår team marketing ind under MLM kategorien, men jeg ikke ikke sikker i min sag vil jeg erkende.
Hvis ikke team marketing er det samme som MLM, kan du så kort referere de grundlæggende forskelle og bidrage med til, at jeg får en størrere forståelse af denne marketingform?
 
Mvh.
 
James
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James og andre

Jamen ligesom du giver mig delvist ret giver jeg også dig delvidt ret.

Jeg ser på det på den måde, at virksomhederne med seriøse produkter vil distancere sig fra MLM fordi navnet har et meget dåtligt klang. Det er jo egentlig fair nok synes jeg. Det sker jo også på alle mulige andre områder. Hvorfor hedder det f.eks. en key account manager i dag. Han har jo ikke andre opgaver end en sælger havde før. Sælger lyder bare ikke så godt. Konsulent er også rimelig udvasket.

Problemet er selvfølgelig, at virksomhederne er en MLM virksomhed, men vil gen-brande sig, så de useriøse virskomheder ikke hører under.

Men enkelte forskelle er der. I team-marketing arbejder man tæt sammen med de folk, der "scorer" en. Og det vigtigste er, at man ikke får bonus af en andens bonus, men i stedet direkte fra virksomheden. Men jeg mener blot at man ikke skal være bange for det. Man kan hurtigt finde ud af hvor seriøst/useriøst det er.

Virksomheder der står inde for deres produkter, ved f.eks. at tilbyde returret til alle, så har de fat i noget. Ingen risiko for nogen.

Men det største problem for virksomhederne er hvis de netop som du siger, ikke vil stå ved det, og kører en fordækt agenda. Det skal de holde op med.

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Vil du være venlig at forklare dette:
"At virksomhederne med seriøse produkter vil distancere sig fra MLM fordi navnet har et meget dårligt klang."
 
Efter min mening vil et seriøst firma der står ved deres måde at markedsføre deres produkter på ikke søge at vildlede folk til at tro, at deres markedsførelse er noget som helst andet end det som det er.

Definer venligst et seriøst produkt og forklar mig hvad det har med selve markedsførelsen af dette at gøre. Hvis et firma vælger et alternativt navn til den markedsføringsmetode de benytter sig af, fordi navnet pga. uvidende mennesker klinger negativt, så har jeg personligt lidt svært ved at tage dette firma seriøst. Hvad vil firmaet i øvrigt gøre, når/hvis nogen går dem på klingen og det kommer frem, at deres *whatever* marketing er MLM. Vil folk ikke mene, at firmaet muligvis har noget at skjule, når de ikke som udgangspunkt bare melder ud hvad det er de i grunden laver?
 
Din beskrivelse af "forskellen" fra MLM og Team marketing er jo desuden ikke nogen forskel. Det ER jo netop MLM. Men hvad angår det du beskriver mht. bonuserne, så siger du ikke nok til at jeg kan konkludere noget. Er der tale om individuelle salgsresultater eller hvordan?
 
Nu håber jeg ikke, at du opfatter mine indlæg negativt. Jeg er naturligvis nysgerrig efter at lære mere om dette firma. Men kan du som udgangspunkt fortælle om de fremgangsmetoder der benyttes er de samme som i MLM? Hvis der er en reel forskel imellem dette team marketing og MLM, så er du nød til at uddybe dette og muligvis supplere med noget, for jeg er ikke overbevist - jeg vil stadig mene, at der er tale om en form for MLM.
 
Jeg håber det er i orden, at jeg spørger ind til nogle af detaljerne. Jeg håber du kan/vil gøre mig lidt klogere på det.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Helt rigtigt. MLM eller NM eller hvad fanden det nu hedder for den enkelte virksomhed, er en af denne planets hurtigst voksende virksomhedsformer. Hvor egentlig være ansat når man kan erhverve sin økonomiske og tidsmæssige frihed ved at arbejde med MLM. I gamle dage måtte skrivemunkene også igennem en omlægning da de opdagede at Guthenberg stod og trykte bibelen på sit trykkeri inde i byen. Landarbejderen søgte mod industrien da automatiseringen slog til og industrialiseringen begyndte. Manuelt og arbejde uden involvering af viden flytter til lande med billig arbejdskraft. Og nu er det mellemledernes tur: Massiv arbejdsløshed i disse grupper fordi virksomhederne i dag kan administere uden brug af mennesker. Bare tænk på bankerne. For de mest kvikke er MLM en farbar vej når de har været igennem den smertefulde proces der hedder: Mit arbejde kommer IKKE igen...
 
 
Du peger også efter min mening på noget, hvis ikke det mest, vigtigste: Ukompliceret og langvarig returret på produkterne. Minimering af den enkeltes økonomiske risiko.
 
Jeg vil gerne tilføje et punkt og det er: Intet startgebyr eller havd det nu kaldes. Seriøse MLM virksomheder tager ikke penge for at signe folk op. De tjener penge ved at der sælges varer og gennem dette varesalg kan betale de mennesker, der arbejder med MLM.
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James

Ikke fordi jeg vil tale for Jan, vil jeg alligevel blande mig lidt

Jeg tror det han mener med at MLM godt kan give en dårlig klang i folks ører er at når man snakker med folk på gaden, så er min erfaring at 9 ud af 10 som har hørt om MLM forbinder MLM direkte med pyramidespil. Det kan godt blive træls i længden hele tiden at skulle redegøre overfor kunden at det ikke er pyramidespil, det sætter en dårlig stemning fra starten af og gør tit at kunden alligevel er lidt skeptisk og lige skal tænke over det (en pæn måde at sige nej på).
Derfor tror jeg at folk går og finder på andre navne for det samme (MLM), Jeg har selv prøvet det, jeg kalder nogle gange min forretning for LR marketing. Uden at lyve for kunden har jeg nu fået kunden til at tænke anderledes, de tror nu at de hører om et helt nyt koncept og er nu mere positivt indstillet Det er jo alt andet meget nemmere at finde nye kunder når man ikke skal igennem pyramidespil møllen igennem.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Nu spurgte jeg ind til noget omkring seriøsitet og vil gerne indskyde noget og dermed uddybe mit spørgsmål.
Det jeg mener mht. hvad definerer et seriøst produkt er;
 
Et seriøst produkt kan ikke rigtig kategoriseres. Det er snarrere kvaliteten og prisen og dvs. selve produktets konkurrencedygtighed og brugbarhed, som definerer om det er seriøst eller ej.
 
Hvis et firma handler med et ikke-seriøst produkt, så hælder det lidt over til at firmaerne med disse såkaldte ikke-seriøse produkter heller ikke driver en seriøs forretning og at deres markedsføring muligvis slet ikke er til for, at formidle dette ikke-seriøse produkt.
 
Det jeg mener er; at om der er tale om telefoniprodukter, husholdningsprodukter, kontorartikler, madvarer etc. etc. er jo ligemeget. Seriøsiteten i disse produkter ligger jo i, om de er brugbare nok til at markedsføre. Har folk brug for dem og er det relevant etc. etc. - Selv en banal ting som toiletpapir kan da sagtens være et seriøst produkt. Omvendt kan formidlingen af f.eks. noget it-teknologi være dybt useriøst, hvis det ikke er konkurrencedygtigt med det øvrige marked.
 
Det var egentlig lidt det, som jeg forsøger at pejle mig ind på.
 
Hvis vi tager ordet ordet "seriøs", så kan vi jo definere hvad dette ord egentlig vil sige.
Hvis vi snakker om et seriøst firma, hvad har vi så med at gøre?
Vi har at gøre med et firma, som kort sagt vil noget. Et firma der står med et eller flere produktgrupper, som de ønsker at formidle ud til folk. Seriøsiteten af dette firma kan ikke defineres udfra den markedsføring de har valgt og som nævnt heller ikke nødvendigvis med det/de produkt/er de har valgt at formidle. Det seriøse ligger i, hvordan man fra firmaets side vælger at gøre tingene og hvordan man tager stilling til markedet og konkurrenterne etc. Et seriøst firma har naturligvis en handlingsplan og de har visioner om at opnå mere end de har.
 
Et seriøst firma vil efter min mening også have følgende holdninger:
 
"De produkter vi tilbyder er gode." Og ikke; "Vores produkter er bedre en konkurrentens."
"Vi er kommet for at blive og vi vil frem." Og ikke; "Vores konkurrenter er amatører."
"Vi gør det godt." Og ikke; "Vi gør det bedre end alle de andre."
 
Et seriøst firma vil kort sagt lægge vægt på kvaliteten af deres egen formåen. Et useriøst firma vil derimod lægge vægt på, at skyde enhver konkurrent i sænk. Dette vil typisk være et svaghedstegn og det vil typisk være ganske banale og useriøse angreb der rettes fra deres side. Disse angreb siger sjovt nok langt mere om dette firma, end de konkurrenter dette firma angriber.
 
Med dette sagt vil jeg gå ud fra, at når du kommer ind på at firmaet er seriøst. Så er det fordi firmaet har nogle gode visioner og en sikkerhed om at måden de gør det på og det de tilbyder faktisk er brugbart.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan

Jeg kan godt følge din problemstilling. Men problemet er jo netop, at hvis en helvedes masse mennesker begynder på en masse udenom snak og finde på kreative navne på den markedsførelse der benyttes, så er dette jo et bidrag til denne fordom. Hvis os der arbejder med MLM tager afstand fra det, så udsender vi jo selv et negativt signal om den selv samme forretning, som vi selv driver.

Personligt siger jeg sådan set bare, at firmaet bla.bla.bla. og det formidler så disse produkter ud til forbrugeren via Multi Level Marketing. Ved du hvad det er?
Det jeg mener er, at når selve MLM systemet til dels er det du formidler, er der så ikke en ide i at tage tyren ved hornene med det samme og sige; at sådan og sådan forholder tingene sig.
Som du/I også kan læse herinde, så vil folk gerne vide hvad de har med at gøre. Det er jo ikke specielt brugbart at sige; Jamen det er LR-marketing, eller team-marketing, eller Co-op marketing og efterfølgende skulle redegøre for, at den virkelige defination er Multi Level Marketing.
Jeg ser ingen grund til, at man som udgangspunkt sår nogle frø i folk, som efterfølgende vokser sig til træer som man skal fælde igen. Så vil jeg hellere catapultbombe den faldefærdige pyramide med det samme.
 
Et venligt råd: Har du overvejet at sætte kunden til at redegøre for, hvad et pyramidespil er?
I hele dialogen omkring pyramidespil/MLM, så vil du typisk tabe diskutionen hvis du placerer dig selv i defensiven - uanset hvor vel du kan argumentere.
 
Mvh.
 
James
 
 
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James

Jo jeg lytter flittigt når jeg spørger folk om de ikke kan forklarer mig hvad Pyramidespil er, og det er ofte forfærdelige søforklaringer hvor man virkelige til tider skal holde masken for ikke at bryde ud i latter

Man skal nemli passe på ikke at bryde ud i latter selvom det er sjove forklaringer de kommer med, men man skal bare huske på at de beskriver Pyramidespil på den måde fordi de oprigtigt tror på at det forholder sig sådan. Når de fx. prøver på at beskrive pyramidespil på den måde at man ihvertfald ikke må tjene penge på hinanden eller på sine venner. Eller dem som sidder i toppen må ikke tjene på dig, så er det fordi at de har fået at vide at sådan noget skal man passe på.

Jeg kan sagtens sidde bagefter og argumentere for hvorfor det ikke forholder sig på denne måde, for så kan man praktisk talt ikke lave noget som helst fima, og det kan folk godt se.

Men James det jeg mener er at det giver en dårlig stemning fra starten af og gør at de nok ikke er så modtagelige for det jeg senere vil fortælle dem. Men jeg tager da hatten af for dig hvis du altid gider at tage kampen op. jeg gjorde det i starten, men nu har jeg fundet ud af at det er nemmest hvis man ikke snakker om det, men selvfølgelig tager det op hvis spørgsmålene kommer senere i forløbet, når de er blevet kunder.

Det eneste tidspunkt i en forretningspræsentation jeg kommer ind på pyramidespil, er hvis folk spørger om det er det.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lougan,

Du har ret. Der er ingen grund til at sidde og forklare sig på noget som ikke er et emne.
 
Og nu til noget helt andet: Øhhh... Handler denne tråd ikke om hvorfor MLM/NM PRM (Personligt relateret Marketing) etc. er en af de store vækstindustrier? Skulle vi ikke tage og debatere hvorfor det er sådan? Kig lige på mit forrige indlæg og hav gerne en mening om de strukturomlægninger, som jeg beskriver vores samfund går igennem. Erhverv dør og nye opstår. Måske er MLM/NM/PRM (HæHæHæ) morgendagens måde at drive detalilerhverv på. Hvad siger I?
Side 1 ud af 4 (31 indlæg)