Hej James,
Du udnævner WGI til at være et tvivlsomt firma at beskæftige sig med. Her giver jeg dig ret, men mener jo samtidig at Qbic7 er af samme skuffe. Grundene kender du:
Stort indskud.
Virtuelt produkt, hvis overhovedet noget.
Meget kort fortrydelsesret og tilbagebetalingsgaranti, hvis overhoved nogen.
Jeg vil give dig ret i at Qbic7 kan være en irreterende størrelse at have på markedet ligesom WGI er det. I skræmmer en masse mennesker med jeres tilsyneladende interessante koncept, så disse mennesker nok ikke prøver igen. Du ved, brændt barn skyr ilden. På den anden side forsvinder I også af jer selv. Menneskene er ikke generelt idioter og kan som regel ikke snydes 2 gange.
Til din orientering kan jeg oplyse, at jeg har arbejdet med MLM og Nu Skin Enterprises i dobbelt så lang tid som Qbic7 i det hele taget har eksisteret, så min holdning er sådan set også: We see them (WGI og Qbic7 etc.) come and go...;o))
Nå men tilbage til denne tråds oprindelige
emne: Verdens hurtigst voksende virksomhedsform...
Hvorfor er den det? Jeg har givet nogle input i tidligere indlæg, men vil gerne give nogle yderligere:
Det gennemsnitligt godt uddannede menneske må i dag se i øjnene, at effektiviseringer og automatitationer overflødiggør mange mennesker fra middelklassen. Tidligere var det bønder og industriarbejdere uden uddannelse, men det er det altså ikke længere.
Samfundet har i længden ikke brug for middelmådige akademiske udøvere og derfor ser vi også at disse ender i arbejdsløshed. Viden er sådan set godt nog at have, men at tro at man kan leve af den er måske en illusion.
Hvad gør vi så? Jamen de kvikkeste af os joiner naturligvis en forretningsform, som har fremgang. Sætter os ind i tingene og får noget fra hånden. Flid er stadig en nødvendighed for at få stablet noget brugart på benene, også inden for MLM.
Hvad mener du James og hvad mener alle (hvis der er nogle) I andre?