Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds struktur

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-11-2006 22:56:46 Forfatter: Jonas Søndergaard Pedersen
Thomas, ideen med at blande sin familie ind i det lugter lidt for meget af ''networking''
Jeg forstår godt hvad du mener og det er da en mulighed.
/Jonas

Ja, hvis du kigger over i MLM kategorien skal der nok være nogen der vil love dig at du kan tjene de 125K i løbet af ingen tid uden risiko.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:01
Okay den må du lige forklare mig nærmere, Thomas
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:02
Dato: 11-11-2006 22:59:27 Forfatter: Thomas1974 Så lån dem i banken, du skal bruge dem max 1 uge.

Det er da ikke korrekt. Hans selskab skal til enhver tid være 125.000 værd om det så er i likvider eller aktiver. Det holder holder ikke at låne 125.000, stifte selskabet og så betale pengene tilbage til banken.

/Claus

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 23:04
Nej der mener jeg nu også Claus har ret, man skal altid havde aktiver for min. 125.000 i et APS
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:07
Naturligvis skal der det og jeg skrev også du ikke skulle sige det til din revisor, men humlen er at der skal være 125K til stede når selskabet dannes, og tilsvarende skal de være der når regnskabsåret afsluttes. I den mellemliggende tid er der principielt ingen der kan se hvor pengene befinder sig, så hvis du føler dig overbevist om at du kan fremskaffe pengene i løbet af det første års drift af din egen lomme, kan modellen virke, men igen, det er ikke tilladt at gøre på den måde.

Alternativet er at indskyde nogle værdier, hvis du kan få revisor til at værdisætte dem.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:09
Dato: 11-11-2006 23:03:53 Forfatter: Jonas Søndergaard Pedersen Nej der mener jeg nu også Claus har ret, man skal altid havde aktiver for min. 125.000 i et APS

Præcis. Den anden metode vil være ulovlig og det vil jeg mene er meget dårlig iværksætterrådgivning. Hvorfor så ikke bare gå ned i banken med en pistol og få de 125.000,-. Så har du også noget til markedsføring.

/Claus

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:11
Dato: 11-11-2006 23:07:21 Forfatter: Thomas1974
Alternativet er at indskyde nogle værdier, hvis du kan få revisor til at værdisætte dem.

Det kan være en reel mulighed. Der er så vidt jeg erindrer bare noget med at du så kan beskattes af værdien og det er jo ikke så sjovt.
Det står der mere om i andre tråde.

/Claus

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 23:15

Pistol og Bank Hmm, det lyder da egentlig som en go ide, det er vel ikke noget man behøver at skrive om i sin forretningsplan eller?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:16

Som sagt er det ikke helt fint i kanten (hvilket jeg ikke har lagt skjul på), men det sker hver dag og at sammenligne det med bankrøveri er jo helt hjernedødt. Apportindskud er ganske reelt, men kræver naturligvis at indskuddet har reel værdi.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:20
Dato: 11-11-2006 23:16:14 Forfatter: Thomas1974
Som sagt er det ikke helt fint i kanten (hvilket jeg ikke har lagt skjul på), men det sker hver dag og at sammenligne det med bankrøveri er jo helt hjernedødt. Apportindskud er ganske reelt, men kræver naturligvis at indskuddet har reel værdi.

Hvorfor er den sammenligning hjernedød? Kender du straframmen for den form for økonomisk kriminalitet sammenlignet med straffen til en førstegangsbankrøver. Hvis han ikke er voldsom, men spørger pænt om han må få 125K og kun antyder at han har et våben, så slipper han billigt.
Jeg kender heller ikke straframmen - men begge dele er ulovligt og derfor mener jeg ikke at det hører hjemme i et forum som her.

Aportindskud er tilgengæld et fint råd.

/Claus

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)