Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds struktur

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej virksomhederne har ikke noget med hinanden at gøre og vi er involveret i begge virksomheder
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 18:15
Nu ved jeg ikke hvor seriøse jeres selskaber er eller om det er en form for hobby virksomhed.

Hvis det er seriøse virksomheder som I regner med at komme til at leve af vil jeg anbefale jer at skaffe hver 125.000 + 2 gange stiftelseomkostninger.
For dem stifter i hvert et APS som i ejer 100%. Jeres 2 APS''er stifter herefter de 2 andre selskaber med de anparts satser du tidligere har nævnt.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hej!

Hvis ikke har kapitalen...må i jo starte med at lave 2 I/S`er........prøv

at søge under I/S...er beskrevet i andre tråde før.

Peter

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 18:46
Det er seriøst og er så absolut noget vi skal leve af derfor skal vi også finde den bedste måde vores virksomhedsstruktur kan bygges op på
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 20:06
På sigt vil 4xAps løsningen sikkert være den bedste, men det kræver jo en del arbejde og stiller større krav til revision.

Hvis I ikke har mod på det og/eller ikke kan rejse 2x125k, ja så er der 2xI/S løsningen tilbage. Men hvordan reglerne er med skattefri virksomhedsomdannelse når der er tale om I/S ved jeg ikke.

/Claus

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 21:38
Mange tak for svarene, jeg har fået en del at spekulere på og min overvejelse kunne være at lave et holding selskab vi ejer 50/50
og det holdingselskab ejer så 100% af de 2 "datterselskaber" rent skattemæssigt ville det være en fordel såvidt jeg har forstået.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hej!

Vi opretter mange holding og driftsselskaber til en fair/god Amino pris.

Hvis du er interesseret kan du kontakte os.

Du kan læse mere om os på www.ppconsult.eu

/Peter

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 21:48
Tak for tilbudet peter, jeg kigger lige jeres side igennem og kontakter dig hvis det bliver relevant.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 21:53
Dato: 11-11-2006 21:37:45 Forfatter: Jonas Søndergaard Pedersen
Mange tak for svarene, jeg har fået en del at spekulere på og min overvejelse kunne være at lave et holding selskab vi ejer 50/50
og det holdingselskab ejer så 100% af de 2 ''datterselskaber'' rent skattemæssigt ville det være en fordel såvidt jeg har forstået.

Det kunne da være en mulighed, men I begrænser jer så til at eje selskaber som I er sammen om. Så hvis du finder på at stifte et selskab selv eller sammen med en helt tredje så vil du måske stifte endnu et Holding. Men det er jo mere teoretiske problemer i øjeblikket, så sikkert ikke så relevant.
Fordelen med løsningen er jo klart at I kun skal have 1x125K op til sammen.

Jeg vil helt klart anbefale at I drøfter det med en advokat og eventuelt en revisor. Der er en del ting I skal have på plads indbyrdes så I ikke render ind i slagsmål hvis I en dag vil gå hver til sit.

Der er flere Aminoer herinde der kan hjælpe, bl.a. Peter der tilbød sin hjælp og der er også Jacob (advokat) der også virker som en fornuftig fyr uden jeg har andet kendskab til ham end hans indlæg her på Amino.

/Claus

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 22:02
Tak Claus, jeg tænkte på om man i såfald kunne sikre hinanden og sig selv ved at man lavede nogle kontrakter, der tog højde for de forskellige
scenarier der kunne opstå i forbindelse med at man havde et 50/50 holdingselskab.

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)