Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds struktur

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår godt din pointe Thomas, men jeg vil nu gerne køre det så "rent" som muligt, det bedste må være at være
med til at give iværksættere et godt ry, for ikke at tale om APS, som vist ikke har det bedste ry.
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:30
Ja, i det højst usandsynlige tilfælde at det skulle blive opdaget, kan du risikere en bøde, det er ikke økonomisk kriminalitet, men et ulovligt anpartshaverlån. 
En førstegangs bankrøver står derimod til 2-3 års fængsel, så som tidligere nævnt fuldstændigt ude af proportioner.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 23:38
Aport indskud, den skal jeg lige ha'' forklaret.
When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 23:40
Muligvis er strafforskellen som du siger, jeg ved det ikke - men min pointe er bare at du råder en person til at begå noget ulovligt hvilket jeg personligt synes er forkasteligt i et forum som dette.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 23:47

Nu vil jeg jo gerne lige indvende en ting, som værende den der har startet denne tråd er jeg selvfølgelig glad for alle
de gode råd og svar jeg har fået, men ulovlige råd vil jeg gerne havde mig frabedt også selv om det evt. skulle befinde sig i en gråzone
og nej jeg synes heller ikke det er et forum som dette at man skal give tvivlsomme råd.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:51

Det eneste jeg råder til, er at oprette hver jeres holding selskab, og dernæst driftsselskaberne.

Dernæst har vi diskuteret mulighederne for at oprette selskabet med større eller mindre kapital, herunder ved apportindskud.

Som ønsket trækker jeg mig fra diskussionen.

Held og lykke med selskaberne, hvis du tror på at I kan leve af det, må det jo også være muligt at skaffe de 125.000 i hver skal have op af lommen.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 23:57
Nu var det jo ikke meningen at man skal blive sur over at andre gerne vil holde en go tone, men Thomas du gav nogle gode råd som jeg tager til mig
og pengene kan i realiteten også skaffes, men min tråd handlede om hvordan jeg kunne bygge de her virksomheder op på en forsvarlig måde.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 20:48
Så vidt jeg har forstået kan vi godt oprette de 2 virksomheder som I/S for derefter på et senere tidspunkt at oprette et holdingselskab, de 2 I/S virksomheder bliver lagt ind under, hvad er der af fordele og ulemper, her tænker jeg især skattemæssigt.

/Jonas

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:31
Modellen må være som følger:

I laver to interessentskaber nu, hvor du ejer 49% i det ene og 51% i det andet.

Når I så har tjent nogle penge så der er min. 125.000 kr. i midler i hver skyder I de to virksomheder ind i hvert deres anpartsselskab ved såkaldte skattefri virksomhedsomdannelser. I har så to anpartsselskaber.

Herefter gør I et af følgende:

1) I gennemfører en skattefri anpartsombytning hvor I etablerer et fælles holdingselskab som så bliver ejer af samtlige anparter i begge selskaber. Derefter laver I en ophørsspaltning af holdingselskabet til to nye holdingselskaber, som afspejler den nuværende ejerfordeling.

2) Aktiviteten i de to selskaber skydes ned i hvert deres datterselskab efter reglerne om skattefri tilførsel af aktiver. Herefter spaltes holdingselskaberne over i nye selskaber så I får hvert jeres holdingselskab. 

3) Gennemfører etableringen af selskabsstrukturen skattepligtigt.

L yder det kompliceret. Det er det også og det er ikke noget I selv gør. Det kræver rådgivning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 15:35
Mange tak for svaret Bent, jeg tro at det bliver den plan vi følger.
Side 5 ud af 6 (52 indlæg)