Jeg er flere gange stødt på folks undren og harme over, at PB bliver brugt når der skal snakkes bare en smule seriøst om NM. Nogle føler sig forbigået og kan ikke længere tiltrække sig opmærksomhed. Det kan måske undre nogen, men ikke mig. Det er ligesom når man har med børn at gøre, der kan barnlige lege og larm blive så forstyrrende, at de voksne simpelthen er nødt til at gå ind ved siden af, for at kunne høre hvad hinanden siger. Børnene bliver frustrerede over ikke længere at kunne følge med, og frustrerede over ikke længere at kunne tiltrække sig opmærksomhed. Det børnene skal lære er, at de helt kan undgå situationen og frustrationen, hvis de blot opfører sig nogenlunde anstændigt, ikke forsøger at tiltrække sig opmærksomhed for enhver pris og i øvrigt bidrager med en omgængelig adfærd. Så kan det nok være, at de voksne ville blive hvor de var. Dem der har børn, ved nøjagtigt hvad jeg snakker om. Her i NM trådene er det ikke spor anderledes, nogen kan bare ikke modstå fristelsen for at lade bare en enkelt tråd bestå, hvor sober og ren den end måtte være, uden at skulle ind og "gøre sig til" og "larme med legoklodserne". Derfor, kære venner, går de voksne og modne ofte ind ved siden af, så de kan fortsætte den seriøse og meningsfyldte snak med hinanden, og kommer ofte først tilbage igen når alt det spændende og interessante er overstået. Betragtning af NM-debatten bragt af Jacob.
|
Nu er jeg et stort legebarn, men skal man læse mellem linjerne at Multi Pyramide Marketing er voksensnak og at I ønsker at tage den snak i et lukket forum, hvor I kan klappe hinanden lidt på skulderen over den succes I har?