Hej Som revisor har jeg efterhånden oplevet mange forsøg på at få MLM eller det nye "Network Marketing" til at virke seriøst med en reel indtjeningsmulighed. Men de er alle skåret efter samme skabelon, hvor den nye sælger, nederst, skal gå ud finde andre sælgere (ikke sælge produkterne, de sælger jo sig selv eller....). Her starter man så med familien og den nærmeste familie, så kommer de gode bekendtskaber, så kommer de mere perifere bekendtskaber, så kommer naboerne og endelig forsøger de desperat at få erhvervsdrivende med på idéen. Resultat: I løbet af 6-8 måneder har de reelt kun deres produkter at støtte sig til, idet familien ikke er interesseret eller ikke ønsker kontakt, venner og bekendte har ikke tid mere, naboerne går ind til sig selv når man viser sig, og de erhvervsdrivende har sine undskyldninger. Man har præcist ikke opnået noget som helst andet end, at den person i hierarkiet som er over en selv, har pludselig opnået en større bonus på grund af ens arbejde o.s.v..... Her har jeg personligt set kunder være involveret i, LR Cosmetics, Herbalife, Tupperware, Hamburger-Mannheim, ACN m.fl., og iøvrigt alle med samme resultat. Det mest sure er, når så SKAT meddeler, at de ikke anerkender et underskud, hvorpå man som afslutning ender med en restskat til følge. Den eneste SKAT reelt godkender af ovennvævnte er Tupperware, hvor de enkelte forhandler i dag betragtes som selvstændige i skattelovens forstand, men det tog også Tupperware adskillige år og ændringer af forhandlerkontrakten før dette blev godkendt. MLM eller NM eller hvad det hedder næste gang, er ikke skabt med det formål at tjene penge, det er i realiteten kun toppen af pyramiden, der tjener penge. Med venlig hilsen |
Network Marketing igen igen – det er noget siden jeg har deltaget i debatten herinde da jeg har alt for travlt med forretning.
Men jeg finder det morsomt at læse de mange indlæg især i denne tråd - det er altså ikke en seriøs tone I holder jer gutter, men det er vel et udtryk for niveau !
Og vær helt sikker på Network Marketing er kommet for, at blive og det vil alene være de professionelle der får noget ud af det. Ligesom de fleste revisorer der kan ders job gør det.
Jeg har som de fleste her vil vide en network marketing virksomhed du kan se mere her: www.jomacompany.dk
og nu er der så sandelig også en ”registreret revisor” der kommer med sine oplevelser af forretningsdrivendes udbytte af deres anstrengelser, men altså kun dem i network marketing.
Kunne være spændende at høre hvor mange kunder du har revisor i Network Marketing branchen ?Hvem har dog behov for revisor når de intet har i omsætning - så hvorfra den viden ?
Hvis man nu spurgte alle de der herinde er villige til at kommentere på alt vedr. Network Marketing om de ville anbefale deres virksomhedstype/produkter andre – jeg har forstået at de fleste driver med e-trade: mobiltlf. og solbriller samt og stripdansere og sådan noget som mange andre også driver med - endog på et meget højt professionelt niveau – hvad ville svaret så blive mon ?
Hvis jeg også spurgte til alle de der modstandere af min forretningsform – Network Marketing - hvad de mener om den bog der er markedsført her i Amino om, at blive millionær som iværksætter – er det ok?
Hvis man spurgte revisor om man skulle starte en virksomhed i e-trade og gå på maredet med at sælge solbriller/mobil tlf. hvad ville rådet så være?