Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikkel demib siger nej, mine programører siger ja - hjælp....

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik det er helt i orden. Jeg synes at det er helt i orden, at du ikke er bange for at give lidt igen.
Da jeg intet ved om SEO, kan jeg ikke rigtig deltage desværre.

Jeg vil sige tak til allesammen for oplysningerne og jeg kan kun sige at jeg nu virkelig er i tvivlSmile

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

>  jeg kan kun sige at jeg nu virkelig er i tvivl

Sasa, ja, det er desværrer det der ofte sker i åbne debatter - enhver kan jo komme ind med deres "bidrag" uanset hvor rigtige, velunderbyggede eller valide de er.

Men stol du bare på hvad jeg skriver i SEO 2.0 - jeg har altså levet af det her i over 12 år og mine anbefalinger er yderst solidt funderet i såvel teori som praksis. Der er nok også gode grunde til, at jeg igennem de sidste over 10 år kontinuerligt er inviteret som taler og ekspert om netop teknisk SEO. Så lad dig ikke forvirre af lidt støj på linien :)

Der er desværre en lille håndfuld mennesker, der synes jeg er sådan et forfærdeligt menneske, at de føler en underlig trang til at modsige alt hvad jeg siger - uanset hvor tåbelige deres argumenter er, og uanset hvad jeg siger. Det skal du ikke lade dig forvirre af.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:06

Hej Mikkel,

Tak for rådet.

Jeg ser frem til at høre dig til Aminotastic!

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 21:13

Mikkel deMib Svendsen:

>  jeg kan kun sige at jeg nu virkelig er i tvivl

Sasa, ja, det er desværrer det der ofte sker i åbne debatter - enhver kan jo komme ind med deres "bidrag" uanset hvor rigtige, velunderbyggede eller valide de er.

Men stol du bare på hvad jeg skriver i SEO 2.0 - jeg har altså levet af det her i over 12 år og mine anbefalinger er yderst solidt funderet i såvel teori som praksis. Der er nok også gode grunde til, at jeg igennem de sidste over 10 år kontinuerligt er inviteret som taler og ekspert om netop teknisk SEO. Så lad dig ikke forvirre af lidt støj på linien :)

Der er desværre en lille håndfuld mennesker, der synes jeg er sådan et forfærdeligt menneske, at de føler en underlig trang til at modsige alt hvad jeg siger - uanset hvor tåbelige deres argumenter er, og uanset hvad jeg siger. Det skal du ikke lade dig forvirre af.

Yes

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:39

Ulrik Hvide:

...men dette dokument af Uri Schonfeld og Google Inc. beviser at der faktisk er indekseringsfordele ved at bruge xml sitemaps (i hvertfald i forhold til googles søgemaskine).

Når man læse denne afhandling bør advarselslamperne bør lyse, når man ser hvordan Sitemaps kan bruges til at løse canonical url problemer. Afhandlingen er dermed ikke rettet mod søgemaskineOPTIMERING, men derimod mod søgemaskineDAMAGE-CONTROL. Duplicate content problemer er ikke nogen der kan fejes under gulvtæppet med et sitemap. Målgruppen for teksten er dermed ikke søgemaskineeksperter, eller debattører på så højt niveau som findes herinde. 

Når det er sagt, så er der nogle meget fine cases med CNN og Amazon. Uden iøvrigt at forholde mig til eventuelle negative effekter af sitemaps, så kan jeg se væsentlige fordele for især Amazon:

Ved at undgå at de millioner af gamle sider, der er uændrede, skal indekseres, så opnås en hurtigere indeksering af såvel nye indholdssider,såvel som de sider der linker til dem. Dermed kan Google alt andet lige hurtigere indeksere det nye indhold OG give dem rankings fordi siderne med interne links også bliver indekseret hurtigt. For et site som CNN der lever af at være først med nyheder, kan det betyde en stor forskel hvis nyheder kan indekseres fx 8 timer hurtigere. Så er hurtig indeksering afgørende, synes jeg bestemt man skal nærlæse afhandlingen og vurdere / teste om sitemaps kan hjælpe til på denne front.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Sasa Kovacevic:
Hej Mikkel,

Tak for rådet.

Jeg ser frem til at høre dig til Aminotasti

Så er vi helt klart to Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) Hvor mange her på Amino driver websites af Amazon eller CNN's karakter? (mit forsigtige gæt er sådan ca. ingen :))

Jeg har væres teknisk SEO rådgiver på en del sites i USA af samme type og størrelse - nogle endda større (et af dem lancerede med ca. 1,5 milliarder sider). På ingen af dem har det været nødvendigt at bruge XML sitemaps for at opnå de resultater man kan forvente med den type sites. Og ved at undgå brugen af XML sitemaps har vi så sparet en masse besvær, ekstra server load (har oplevet af specielt Gogle requester mega store XML filer op til 10-20 gange i minuttet! over længere perioder - sikkert en fejl, men det er dig der står med lorten) og de øvrige risici der kan være forbundet med XML sitemaps.

2) Søgemaskinernes opgave er at bygge gode søgemaskiner. Vores opgave er at markedsføre websites i dem. 50% af vejen kan vi godt blive enige, men på et tidspunkt skiller vandene. Mine sidste 12-13 år i branchen har vist, at særligt Google ingen moralske problemer har med, at lyve overfor os webmastere, når det gavner dem selv - også selvom det kan eller vil skade os, som website ejere.

Google har altid benyttes sig af en blanding af "gode råd" og "scare tactics".

De "gode råd" er bare ikke altid gode for os. Kunsten er, at skille skidt fra kanel. Der er ikke nogen entydig og 100% sikker måde at gøre det på andet end en god portion erfaring og tilstrækkeligt med begrundet mistro. Efter 12-13 år i branchen - både med SEO, søgemaskinedrift og søgemaskineudvikling, synes jeg faktisk jeg har fået en ret god næse for det :)

"Scare tactics" teknikerne handler meget om, at bilde os ind at de kan ting de slet ikke kan. Et godt eksempel på dette er deres "anti cloaking teknologi". Det er en hoax! Jeg har flere gange snakket med ham der har ledet det "projekt" - en af GGoogles gamle teknikere, Daniel Dulitz, og drillet ham lidt, for faktum er, at enten er han talentløs - for lortet virker jo ikke, eller også lyver han - at softwaren slet ikke findes. Det har vi grint godt af begge to - men han ER jo en Google mand og formår at holde et pokerfjæs. Al ære og respekt for det. Det ville jeg nok også gøre i hans rolle :)

Det som nok er den mest anderkendte teori (af cloaking freaks som jeg selv har været) omkring det her er nok, at Google har brugt en blanding af nogle få cases, hvor de i hånden har fjernet cloaking og blandet det sammen med en påstand om, at det er deres forunderlige (ja, næsten magiske) software, der har klaret ærterne for dem.

Der er mange lignende sager som denne - som er meget forenklet fortalt her, som understreger det faktum, at man bestemt ikke ubetinget skal stoile på det Google siger. Ikke fordi de er onde - men fordi de IKKE er sat i verden for at fremme din og min forretning, men derimod Googles. Hvilket vel egentligt er faor nok. Man skal bare vide det, inden man kaster sig naivt over deres anbefalinger eller "undersøgelser"  Cool

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:21

Mikkel deMib Svendsen:

1) Hvor mange her på Amino driver websites af Amazon eller CNN's karakter? (mit forsigtige gæt er sådan ca. ingen :))

Og jeg tror du har ret. Så i vores andedam er fordelen mere af akademisk interesse end praktisk...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:29

Jesper Jørgensen:
Og jeg tror du har ret. Så i vores andedam er fordelen mere af akademisk interesse end praktisk...

Den, af Google, påståede fordel :)
Vi er andre der som sagt mener noget andet. Om man så vil tro på Google - der lever af at lave en søgemaskine, eller folk som jeg, der lever af at markedsføre websites i søgemaskinerne må jo så være op til den enkelte Geeked

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:11

Det virker som om denne tråd bliver holdt igang ligemeget om jeg skriver eller ej, hvilket jeg vil gætte på ikke er til min egen fordel, men sådan er livet jo nogle gange.

Synes det er fascinerende at så mange mennesker kan nedgøre mine argumenter uden overhovedet at have læst dem, men en cadeau til Jesper Jørgensen for at have sat sig ind i tingene og til DeMib for at være gået så længt som "NÆSTEN" at indrømme at der er en fordel ved at bruge XML sitemaps.

DeMib mener desuden ikke man skal stole på google fordi de lever af deres søgemaskine, men når det kommer til spørgsmål som: Giver RSS-feed duplicate content problemer, så lytter vi alle til google og er enige om at duplicate content ikke er et problem med RSS. Eller er vi?

mvh Ulrik

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)