Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man "white listed"?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 10/5/2005 10:43:11 AM Forfatter: Balesic Michael det er jo forbudt mod privatpersoner, men mener nu ikke det er forbudt at henvende sig gennem mail/tlf./personligt til virksomheder (B2B).

Se det er jo lige det, jeg mener det er forbudt at henvende sig via mail uden forudgående accept fra modtageren uanset om det er privatpersoner eller firmaer vi taler om.
Hvis vi taler direkte henvendelse via brev med Postdanmark, så er det tilladt.
 
Jeg mener det hænger sådan sammen ..... og derfor kan jeg ikke forstå hvis der er så meget gang i markedsføring via mail.
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg mener det hænger sådan sammen ..... og derfor kan jeg ikke forstå hvis der er så meget gang i markedsføring via mail.

Folk tilmelder sig faktisk frivilligt til masser af Nyhedsbreve - og så må du gerne sende det til dem. 100-tusindvis af danskere har sagt ja til at modtage et eller flere nyhedsbreve
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er de "utallige" måder at få folk til at bede én om at sende dem e-mails?

Jeg kan komme i tanke om 2.
1: De beder om det - eksempelvis via dit site.
2: De takker ja til at modtage mails fra et andet site/firma og takker i øvrigt også ja til, at de også vil kontaktes af eventuelle samarbejdspartnere (som så i dette tilfælde, eksempelvis ville være dig).

Så er der "Tip en ven", hvor én bruger sender link/produkt til tredjeparts e-mail. Men denne e-mail må du jo ikke senere selv sende ting til... So I''m at a loss.

Men interessant er det. Har du lyst til at dele ud af dine erfaringer?
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også rigtig mange der kører på konkurrence ( tilmeld dig her og vær med i konkurrencen om bla bla )

Jeg tror Mikael mener uttallige forskellige måder at få folk til at bide på krogen.
 
 
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin "bide på krogen" er sådan et negativt udtryk, men ja det var det jeg mente. Konkurrencer er absolut en god ide og jeg kan også varmt anbefale at købe leads "emails" fra andre sites hvor din målgruppe færdes.

I bund og grund er det kun fantasien der sætter grænser, men alle der har nævnt det har naturligvis ret i at det skal ske "frivilligt". Husk dog på at også "flueben" der IKKE er fjernet er det samme som et "ja tak".
 
Jeg vil dog også lige kommentere at det jo også er et spørgsmål om kvaliteten af emails. Man skal ikke bare samle til bunke... hellere 100 gode emails (potentiele kunder) end 10000 dårlige (tilfældige hotmail adresser).

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/5/2005 11:47:41 PM Forfatter: Mikael Rieck
I bund og grund er det kun fantasien der sætter grænser, men alle der har nævnt det har naturligvis ret i at det skal ske ''frivilligt''. Husk dog på at også ''flueben'' der IKKE er fjernet er det samme som et ''ja tak''.
 
Tror du tager fejl i dette. Jeg ved det er meget brugt men lige nøjagtig den fremgangsmåde er nævnt i markedsføringslovens 2.3.1 omkring indhentelse af samtykke.
 
 
- se under stk. A afsnit 3
 
 
 
 
 
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I det hele taget kan det bedst betale sig at lave en double-opt-in process, der kræver at brugeren aktivt skal konfirmere sin interesse i at modtage nyhedsbrevet. F.eks. ved at klikke på en  link i en mail som man sender ud efter webtilmeldelsen.

Hvis du gør dette, kan du også forsvare at have flueben''et på som default.
 
Og iøvrigt, det er den eneste måde sådan rigtigt at beskytte dig selv/din virksomhed mod spamanklager. Problemet ved single-opt-in er at alle kan tilmelde alle. Dvs. at jeg kunne gå ind på hvilket som helst website og tilmelde hvem som helst, og når du så begynder at sende mails til de personer som rent faktisk ikke selv har bedt om det - så er det 100% spam, på trods af at du jo er i "god tro". Det er DIG der har bevisbyrden, og double-opt-in via mail er den bedste måde at sikre dig.
Så kan du sige at du jo har tidspunkt/IP/osv på den single-opt-in tilmeldelse - men hvad nytter det, hvis den info du har ikke er på den som ejer email addy''en.
 
Mit råd er derfor at være meget aggresiv på selve capture af adressen - herunder konkurrencer, default flueben osv osv. Men altid at få en double-opt-in konfirmation bagefter.
 
Samtidigt skal du naturligvis sørge for at der i dine kundebetingelser står at du forbeholder dig ret til at kontakte kunder som har købt hos dig.

www.onapp.com

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, jeg må indrømme at jeg ikke har været opmærksom på denne passage. Omend ombudsmandens holdning til fortolkninger ikke er lov, så vil jeg da absolut overveje det nærmere.

Ditlev, din kommentar er absolut også relevant og den sikrer ikke mindst at kvaliteten af de emails man "modtager" er væsentligt højere.
 
Så tak til jeg begge for de gode råd.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 03:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke tilladt at sende uopfordrede kommercielle henvendelser per email eller fax, til hverken private eller virksomheder.
 
Som Michael også nævner skal brugeren gøre en aktiv indsats for at blive tilmeldt til din liste, ellers er det stadig spam. Passiv tilmelding er derfor ikke tilladt, hverken gennem et allerede afkrydset flueben eller gennem generelle forretningsbetingelser - samtykket skal være tydeligt fremhævet.
 
Desuden skal samtykkets indhold konkretiseres overfor brugeren, både hvad angår kommunikationsform (email, sms, fax) samt hvilke navngivne virksomheder brugeren giver lov til at sende reklamer. Kort sagt, du kan ikke skrive "Ved at tilmelde dig modtager du reklameemails fra os samt vores forretningspartnere", da "forretningspartnere" ikke er konkretiseret. Den eneste undtagelse herfra er deciderede interessebanke hvor brugeren udelukkende tilmelder sig indenfor bestemte interessekategorier.
 
Til sidst, så kan du aldrig købe email leads og stadig overholde markedsføringsloven - brugeren har enten tilmeldt sig direkte hos dig (eller gennem en partner hvor du er specifikt nævnt), eller også er det spam.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er utrolig glad for alle de indlæg der kommer her, for jeg havde ikke været opmærksom på hvordan reglerne var. Heldigvis kan der rettes op på denne fejl hurtigt.

Men for at vende tilbage til det oprindelige emne, så er jeg stadig nysgerrig efter om der er nogen der har nogle erfaringer med at bliver "white listed" uden at dette sker gennem den ydbyder man i sin tid har valgt?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)