Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 9 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Remydk:
Kan ikke se hvad alder har med sagen at gøre!

Det kan jeg heller ikke.

Godt vi har den kriminelle lavaldre , når der findes mennesker der ikke tager hensyn til barnet og de ikke har den samme viden og erfaring som en 50 åring

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:24

Martin Thorborg:
Så hvad gør vi bedst i denne sag?

Dbh Martin

Hej Martin,

Jeg undrer mig over, at nogen kan finde på at rejse et krav om betaling, når der citeres fra deres publikation med korrekt kreditering - lige som journalisten i øvrigt selv gør i sin artikel.
Journalisten citerer direkte fra side 25 i dette frit offentligt tilgængelige og gratis materiale fra en anden journalist, Torben Plank.
Torben Plank har endda skrevet på sin hjemmeside, og jeg citerer,:

Download bog gratis!
Klik her for at downloade PR & Pressehåndbogen!

(Citat slut, fra journalist Torben Planks hjemmeside)

I har slettet indlægget, og den der skrev indlægget er sandsynligvis blevet forskrækket over sagens (ifølge journalisten) omfang og er i fremtiden nok lidt påpasselig med citater fra offentligt tilgængelige hjemmeside..

Mit bedste råd er..
Afvent en dommerkendelse, inden I gør mere.
I har jo reageret, straks der blev klaget over et korrekt krediteret indlæg.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:30

John Nielsen, Nielco IT :
Jeg undrer mig over, at nogen kan finde på at rejse et krav om betaling, når der citeres fra deres publikation med korrekt kreditering - lige som journalisten i øvrigt selv gør i sin artikel.

Der er jo ikke tale om et citat, men gengivelse af en hel artikel.

Læs om citatretten på wikipedia, der også henviser til den juridiske tekst: http://da.wikipedia.org/wiki/Ophavsret#Citatretten

mvh Hans

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:35

Hans Stokholm Kjer:

Før vi fortsætter jagten på en navngiven journalist, må vi vist lige have styr på nogle fakta.

Vi ved med sikkerhed;

• Der er kommet et brev fra en advokat på vegne af en journalist.
  • Der er sket en krænkelse af ophavsretsloven
  • Advokaten kræver nu krænkerens identitet udleveret

Vi ved ikke:

• Om journalisten er xxx
  • Hvis det er tilfældet ved vi ikke om han er identisk med journalist xxx, som er aktiv i journalistforbundet
  • Hvem krænkeren er (vi kan google os frem til en påstået identitet, men vi kan ikke vide, om der reelt sidder en anden person bag dette brugernavn - det kunne for den sags skyld være Steve Bruges).
  • Vi ved derfor heller ikke, om krænkeren er over eller under den kriminelle lavalder
  • Vi ved heller ikke, om journalisten eller advokante har opdaget, at krænkeren angiveligt er under den kriminelle lavalder
  • -eller hvordan han de givet fald vil forholde sig til dette

Vi har med andre ord at gøre med en tråd, hvor en journalist, der er godt sur over, at hans arbejde (igen) bliver stjålet, og som kræver kompensation for dette.

Faktisk kan jeg ikke rigtig se, at den tone, der er opstået i denne tråd (på baggrund af indicier) er et suk bedre end den tone, som journalist og advokat har anlagt overfor Amino.

Jeg synes, det ville være passende at give journalist xxx mulighed for at beskrive situationen fra sin side. Hvis han er freelance-journalist, er han faktisk lige så meget selvstændig erhvervsdrivende som vi andre.

@Martin T:
Henhold dig til, at du ikke kan udlevere fortrolige oplysninger.
Gør opmærksom på, at drengen angiveligt er under den kriminelle lavalder.
- Glem alt om moral og etik, når du taler jura, her er det FAKTA, der gælder. De eneste tilgængelige fakta i denne sag er en dokumenteret krænkelse, som Amino har håndteret 100% korrekt, og en IP-adresse. Resten er rent gætværk.

mvh Hans

Yes

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:37

Hej alle

Jeg syntes Amino bare skal lade vente, da denne bog PR & Pressehåndbog ligger til gratis download og xxx hermed bare har sammenfattet en artikel / indlæg fra en gratis-bog (Pdf format), det kan nok ikke kaldes journalist arbejde, men mere som gengivelse af andres materiale, som er stillet frit til rådighed af forfatteren selv.

Det vil da være på sin plads om xxx vil fortælle hvilken del han syntes at berøve hans ophavsret, da det er "lovligt" at gengive / citer offentlige tekster, hvis man nævner forfatteren og kilden. Det er jo gjort da det hele er kopieret, der kunne selvfølgelig være givet et link til den omtalte artikel, men som jeg ser det, er det sket i god tro, da den person som her vidergivet oplysningerne ikke har gjort det for egen vending skyld.

Bare min mening.

Mvh
Juul

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:39

Hård jura eller ej, så siger mit menneskesyn mig at ~7.000 DKK vil være en fuldstændig urimelig straf for den forseelse.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:40

Juul:

Hej alle

Jeg syntes Amino bare skal lade vente, da denne bog PR & Pressehåndbog ligger til gratis download og xxxhermed bare har sammenfattet en artikel / indlæg fra en gratis-bog (Pdf format), det kan nok ikke kaldes journalist arbejde, men mere som gengivelse af andres materiale, som er stillet frit til rådighed af forfatteren selv.

Det vil da være på sin plads om xxx vil fortælle hvilken del han syntes at berøve hans ophavsret, da det er "lovligt" at gengive / citer offentlige tekster, hvis man nævner forfatteren og kilden. Det er jo gjort da det hele er kopieret, der kunne selvfølgelig være givet et link til den omtalte artikel, men som jeg ser det, er det sket i god tro, da den person som her vidergivet oplysningerne ikke har gjort det for egen vending skyld.

Bare min mening.

Mvh
Juul

Man kan selvfølgelig argumentere for, at den grandvoksne journalist, har lænet sig næsten lige så meget op af andres arbejde, som Amino-barnet har.  Forskellen er bare, at det første er lovligt - det andet ikke er. 
Det ændrer ikke på, at han i min mening har overreageret på overtrædelsen.  

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:45

Remydk:

Har selv børn og dem skal jeg stå til ansvar for! 14 årig børn ved godt hvad der er rigtigt og forkert.

Det er en udbredt skrøne at forældrene er ansvarlige for deres børns handlinger hvad f.eks. erstatningsansvar angår.

Ifølge retspraksis er børn selvstændigt erstatningsansvarlige fra de er ca. 5 år gamle, så hvis en unge brænder skolen ned er det ikke noget man kan kræve erstattet af forældrene.

Så må skadeslidte pænt vente på at ungen bliver ældre og tjener nogle penge og kan begynde at afdrage.

Dog hæfter forældre for op til 7.500 jævnfør "lov om hæftelse for børns erstatningsansvar" men det er en ganske ny lov.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:03

Anders Christensen:

Remydk:

Har selv børn og dem skal jeg stå til ansvar for! 14 årig børn ved godt hvad der er rigtigt og forkert.

Det er en udbredt skrøne at forældrene er ansvarlige for deres børns handlinger hvad f.eks. erstatningsansvar angår.

Ifølge retspraksis er børn selvstændigt erstatningsansvarlige fra de er ca. 5 år gamle, så hvis en unge brænder skolen ned er det ikke noget man kan kræve erstattet af forældrene.

Så må skadeslidte pænt vente på at ungen bliver ældre og tjener nogle penge og kan begynde at afdrage.

Dog hæfter forældre for op til 7.500 jævnfør "lov om hæftelse for børns erstatningsansvar" men det er en ganske ny lov.

Jeg har betalt indtil flere regninger for bøger, ruder osv... Jeg betaler gerne hvis mine børn laver lort i den! Det behøves jeg sku ikke en dommer til at afgøre. Big Smile

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 20:18

Martin Thorborg:

Så dit forslag er at vi ansætter 10 gennemlæsere, som sikrer at intet der bliver skrevet på Amino er ulovligt?
For det vil være konsekvensen hvis vi skal sikre at al lovgivning bliver overholdt.
Hvis det bliver konsekvensen, så vil jeg også have alle biler på alle veje stoppet hvert 5. minut for at sikre at de ikke transporterer narko rundt og jeg kræver at TDC aflytter alle tlf. for at sikre at der ikke sker deling af ulovlig information.

Med andre ord, det kan ikke lade sig gøre...

Dbh Martin

-> Martin Thorborg

Hehe, fin idé med 10 gennemlæsere, men det er faktisk ikke umuligt, at det i fremtiden bliver normal praksis. Tag The Pirate Bay eksemplet: De blev dømt, da retten vurderede, at det var sitets hovedformål at agere motorvej for piratkopiering.

Det er naturligvis ikke ikke Aminos hovedformål, men det er heller ikke pointen.

Hvis vi hypotetisk antog, at mange Aminoer postede beskyttet indhold på Amino, så ville I stå med samme problemstilling og sag som TPB. I en andet scenarie kunne I blive udsat for corporate warfare fra en konkurrent, som flooder jer med ulovligt materiale - samme problemstilling.

Blot en tanke.

Dbh. Aleksander 

Side 9 ud af 21 (205 indlæg)