Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 8 ud af 21 (201 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Kan ikke se hvad alder har med sagen at gøre!

Da han er under den kriminelle lavalder her i landet, kan kan ikke stifte gæld eller på anden måde binde sig juridisk. Derfor.

Purr.. Mig som gik og troede at det smukke i dansk lovgivning var princippet om god eller ond tro.

Til piraten: Held og lykke med det! Hvis du får brug for en advokat vil jeg anbefale dig at snakke med Per Overbeck. Han er ekspert i immaterielle rettigheder og kan helt sikkert hjælpe dig.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:15

Remydk:

Det kan jeg heller ikke.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:18

Jesper:

Remydk:

Det kan jeg heller ikke.

Så hvis du havde en søn som lavede det trick fik en 7000 kroners bøde i hovedet ville du sige, når ja, han er skuda også en dum knægt, også ellers bare tælle 50kroners lommepenge hver måned til at betale gælden af med?

i do not think so..

som Simon nævnte, så må en under den kriminelle lavalder ikke stifte gæld, så skal de gå efter forældrene. Men som jeg ser det, så er xxx smålig hvis han stadigvæk ville beholde kravet om de penge fra den 14årige.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:19

Spørgsmålet var vel ikke om det var synd for ham. Men om Amino skulle udlevere oplysningerne!

Har selv børn og dem skal jeg stå til ansvar for! 14 årig børn ved godt hvad der er rigtigt og forkert.

Jeg tror dog ikke det vil komme til en retssag!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:20

Bautik:
Vi har en kriminal lavalder i danmark der hedder 15år?

Ja. Det betyder alene at i det omfang man er under 15 år ikke kan blive straffet efter straffeloven. En handling bliver ikke legal fordi den pågældende er under 15 år, men sanktioneres som ofte da via de sociale myndigheder.

Derudover skal man være opmærksom på, at I nogle sammenhænge er et ansvar ikke begrænset af alder - det gælder eksempelvis i erstatningsansvarsretten.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Før vi fortsætter jagten på en navngiven journalist, må vi vist lige have styr på nogle fakta.

Vi ved med sikkerhed;

• Der er kommet et brev fra en advokat på vegne af en journalist.
  • Der er sket en krænkelse af ophavsretsloven
  • Advokaten kræver nu krænkerens identitet udleveret

Vi ved ikke:

• Om journalisten er xxx
  • Hvis det er tilfældet ved vi ikke om han er identisk med journalist xxx, som er aktiv i journalistforbundet
  • Hvem krænkeren er (vi kan google os frem til en påstået identitet, men vi kan ikke vide, om der reelt sidder en anden person bag dette brugernavn - det kunne for den sags skyld være Steve Bruges).
  • Vi ved derfor heller ikke, om krænkeren er over eller under den kriminelle lavalder
  • Vi ved heller ikke, om journalisten eller advokante har opdaget, at krænkeren angiveligt er under den kriminelle lavalder
  • -eller hvordan han de givet fald vil forholde sig til dette

Vi har med andre ord at gøre med en tråd, hvor en journalist, der er godt sur over, at hans arbejde (igen) bliver stjålet, og som kræver kompensation for dette.

Faktisk kan jeg ikke rigtig se, at den tone, der er opstået i denne tråd (på baggrund af indicier) er et suk bedre end den tone, som journalist og advokat har anlagt overfor Amino.

Jeg synes, det ville være passende at give journalist xxx mulighed for at beskrive situationen fra sin side. Hvis han er freelance-journalist, er han faktisk lige så meget selvstændig erhvervsdrivende som vi andre.

@Martin T:
Henhold dig til, at du ikke kan udlevere fortrolige oplysninger.
Gør opmærksom på, at drengen angiveligt er under den kriminelle lavalder.
- Glem alt om moral og etik, når du taler jura, her er det FAKTA, der gælder. De eneste tilgængelige fakta i denne sag er en dokumenteret krænkelse, som Amino har håndteret 100% korrekt, og en IP-adresse. Resten er rent gætværk.

mvh Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:22

Jesper:

Remydk:

Det kan jeg heller ikke.

Godt vi har den kriminelle lavaldre , når der findes mennesker der ikke tager hensyn til barnet og de ikke har den samme viden og erfaring som en 50 åring

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:24

Martin Thorborg:
Så hvad gør vi bedst i denne sag?

Dbh Martin

Hej Martin,

Jeg undrer mig over, at nogen kan finde på at rejse et krav om betaling, når der citeres fra deres publikation med korrekt kreditering - lige som journalisten i øvrigt selv gør i sin artikel.
Journalisten citerer direkte fra side 25 i dette frit offentligt tilgængelige og gratis materiale fra en anden journalist, Torben Plank.
Torben Plank har endda skrevet på sin hjemmeside, og jeg citerer,:

Download bog gratis!
Klik her for at downloade PR & Pressehåndbogen!

(Citat slut, fra journalist Torben Planks hjemmeside)

I har slettet indlægget, og den der skrev indlægget er sandsynligvis blevet forskrækket over sagens (ifølge journalisten) omfang og er i fremtiden nok lidt påpasselig med citater fra offentligt tilgængelige hjemmeside..

Mit bedste råd er..
Afvent en dommerkendelse, inden I gør mere.
I har jo reageret, straks der blev klaget over et korrekt krediteret indlæg.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:30

John Nielsen, Nielco IT :
Jeg undrer mig over, at nogen kan finde på at rejse et krav om betaling, når der citeres fra deres publikation med korrekt kreditering - lige som journalisten i øvrigt selv gør i sin artikel.

Der er jo ikke tale om et citat, men gengivelse af en hel artikel.

Læs om citatretten på wikipedia, der også henviser til den juridiske tekst: http://da.wikipedia.org/wiki/Ophavsret#Citatretten

mvh Hans

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:35

Hans Stokholm Kjer:

Før vi fortsætter jagten på en navngiven journalist, må vi vist lige have styr på nogle fakta.

Vi ved med sikkerhed;

• Der er kommet et brev fra en advokat på vegne af en journalist.
  • Der er sket en krænkelse af ophavsretsloven
  • Advokaten kræver nu krænkerens identitet udleveret

Vi ved ikke:

• Om journalisten er xxx
  • Hvis det er tilfældet ved vi ikke om han er identisk med journalist xxx, som er aktiv i journalistforbundet
  • Hvem krænkeren er (vi kan google os frem til en påstået identitet, men vi kan ikke vide, om der reelt sidder en anden person bag dette brugernavn - det kunne for den sags skyld være Steve Bruges).
  • Vi ved derfor heller ikke, om krænkeren er over eller under den kriminelle lavalder
  • Vi ved heller ikke, om journalisten eller advokante har opdaget, at krænkeren angiveligt er under den kriminelle lavalder
  • -eller hvordan han de givet fald vil forholde sig til dette

Vi har med andre ord at gøre med en tråd, hvor en journalist, der er godt sur over, at hans arbejde (igen) bliver stjålet, og som kræver kompensation for dette.

Faktisk kan jeg ikke rigtig se, at den tone, der er opstået i denne tråd (på baggrund af indicier) er et suk bedre end den tone, som journalist og advokat har anlagt overfor Amino.

Jeg synes, det ville være passende at give journalist xxx mulighed for at beskrive situationen fra sin side. Hvis han er freelance-journalist, er han faktisk lige så meget selvstændig erhvervsdrivende som vi andre.

@Martin T:
Henhold dig til, at du ikke kan udlevere fortrolige oplysninger.
Gør opmærksom på, at drengen angiveligt er under den kriminelle lavalder.
- Glem alt om moral og etik, når du taler jura, her er det FAKTA, der gælder. De eneste tilgængelige fakta i denne sag er en dokumenteret krænkelse, som Amino har håndteret 100% korrekt, og en IP-adresse. Resten er rent gætværk.

mvh Hans

Yes

Side 8 ud af 21 (201 indlæg)