Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God checkliste for et funktionelt website

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Super link martin :) vil dog ikke sige man skal gå den igennem slavisk, men det er en god målestok til om ens site lever op til de krav der nu stilles brugervenligheden
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin & Martin

Nu vi snakker brugervenlighed kan jeg også bidrage med lidt links fra min samling:
 
Brugervenlighed:
Jakob Nielsen''s Alertbox - http://www.useit.com
 
Tilgængelighed:
Web Accessibility Initiative (WAI) - http://www.w3.org/WAI/
 
Troværdighed:
How Do People Evaluate a Web Site''s Credibility?- http://www.consumerwebwatch.org/pdfs/stanfordPTL.pdf
 
Artikler omkring brugervenlighed, tilgængelighed, troværdighed og søgemaskinesynlighed:
 
Håber det kan bruges til noget.
 
Med venlig hilsen
Martin Poulsen

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
God tråd

Jeg har en gammel bog fra 2000 der hedder Brugervenligt webdesign, skrevet af Rolf Molich.

Selv om den er gammel, så er den meget aktuel og jeg prøver at læse den mindst én gang om året.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/2/2005 10:29:34 AM Forfatter: Niklái Nysted God tråd Jeg har en gammel bog fra 2000 der hedder Brugervenligt webdesign, skrevet af Rolf Molich. Selv om den er gammel, så er den meget aktuel og jeg prøver at læse den mindst én gang om året.


Jeg har en af hans endnu ældre bøger, og den er også glimrende den dag i dag. De grundlæggende ting inden for brugervenlighed ændrer sig ikke.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Er jeg den eneste der er lidt træt af usit.com, han har måske været en guru men jeg synes bestemt ikke han er det mere. Mange af de ting han siger jeg er dybt uenig med :)

Men måske er det bare mig haha
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde den fornøjelse at være gratis til et oplæg af Jakob Nielsen, da jeg er involveret i 4. juli festen i Rebild (Rebildfesten), hvor Jakob var amerikansk hovedtaler i år (jeg oversatte faktisk hans tale til dansk, til pressen).

Jeg synes at Jakob Nielsen er god til at påpege de ting som vi alle ved, men alligevel glemmer midt i vores teknik-fascination. Jeg har aldrig brugt ham professionelt, men har læst flere af hans artikler. Men der er ingen tvivl om, at Europa generelt er langt mere fremme i skoen når det kommer til design af eks. websites. Utrolig mange amerikanske websites er lavet i 1995-stil her mere end 10 år efter Internettets masse-udbredelse. Så det er nok ikke tilfældigt at det er i USA han nyder størst respekt
 
mvh Carsten
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten tror du har ret :) For jeg er enig med dig i at han er ved at falde bagud i skoene, ihvertfald her i europa
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Multimedie Designer får vi en del redskaber til at teste/øge brugervenlighed. Jeg har bl.a. lavet en "Tænkehøjt-test", som går ud på at notere ca. 20 opgaver ned på et papir, og så llers lade en bruger udføre dem. Jeg har været rundt hos 10 vidt forksellige personer med disse opagver og hele tiden rettet fejl i mit system/design hvis det viste sig at brugeren havde probelmer med at udføre disse opagver. Dertil  går testen så også ud på at brugeren fortæller højt hvad han/hun tænker men der ageres på hjemmesiden. Det er meget vigtigt du som designer og kreatør af siden ikke hjælper (overhovedet!) med at få brugeren til at udføre opgaverne alene.    

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

> Utrolig mange amerikanske websites er lavet i 1995-stil

Ja, men har du tjekket konverteringerne? Det har jeg! Det utrolige er, at ofte er det de grimmeste sites der indtjener flest penge. Så vi kan jo godt sidde her og være selvfede og rakke ned på grimme sites, men i sidste ende er det jo bundlinien der tæller - ellers er man i hvert fald for meget nørd til mig

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)