Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

grunden til der ikke findes flinke udlejere

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår udmærket din pointe. Men TV programmer som Kontant, Basta osv. har jo desværre fået lært familien Danmark at alle erhvervsdrivende i dette land er svindlere der som udgangspunkt tager overpris for deres vare eller ydelse. Husker specielt afsnittet hvor det var blikkenslagere der blev hængt ud som "røvere" fordi de tillod sig at lave en avance på materialer.

Det er jo blevet gjort sindsygt nemt at slæbe de fæle erhvervsdrivende gennem alverdens instanser som forbrugerklagenævnet, LLO osv. - kan sikkert gøres ved få klik hjemme fra pc'en (som man iøvrigt har betalt overpris for og må klage over ved samme lejlighed)

Af samme årsag holder jeg mig 100% fra at sælge til private indtil vi får en "leverandør ombudsmand" vi kan klage til over snyltende kunder.

Mvh
Leif

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:29

Leif Jensen:

Forstår udmærket din pointe. Men TV programmer som Kontant, Basta osv. har jo desværre fået lært familien Danmark at alle erhvervsdrivende i dette land er svindlere der som udgangspunkt tager overpris for deres vare eller ydelse. Husker specielt afsnittet hvor det var blikkenslagere der blev hængt ud som "røvere" fordi de tillod sig at lave en avance på materialer.

Det er jo blevet gjort sindsygt nemt at slæbe de fæle erhvervsdrivende gennem alverdens instanser som forbrugerklagenævnet, LLO osv. - kan sikkert gøres ved få klik hjemme fra pc'en (som man iøvrigt har betalt overpris for og må klage over ved samme lejlighed)

Af samme årsag holder jeg mig 100% fra at sælge til private indtil vi får en "leverandør ombudsmand" vi kan klage til over snyltende kunder.

Mvh
Leif

Enig! 130kr skal en lejer betale for at smide sin lejer igennem LLO og huslejenævnet.. vi kan så bruge timer på at forsvare os og hvem kan vi sende timerne til? :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 14:34

BZR:

Bautik:
Fordi ved fraflytning skal lejligheden sættes i den stand som den blev afleveret i.. dette arbejde sørger jeg får på lejers regning.. som ved 70% af andre lejligheder.. Hendes depositum har dækket 10.000 af dem og der mangler så 4000 at blive betalt..

:)

Undskyld jeg siger det, men hvis udlejer ikke har bedt dig foretage de renovationer, så har du ingen ret til at opkræve de penge.

Et depositum eksisterer i første omgang så udlejer har 2-3 måneders husleje, hvis lejer stikker af fra lejemålet.

Udover det, så kan depositummet  dække uhensigtsmæssigt slid i forbindelse med en flytning - hvis lejer ønsker det. Sørger lejer selv for at male væggene og dække huller til, så har du ingen ret til at opkræve penge for en fuldstændig renovering.

Med andre ord: Hvis lejer ikke rydder op efter sig selv, så kan depositummet dække oprydningen og eventuelle omkostninger.

Jeg trækker også min udlejer gennem møllen når min lejeperiode er slut, hvis han prøver på noget. Jeg afleverer lejligheden i akkurat samme stand som da jeg fik den, indenfor rimelighedens grænser. Dvs. jeg betaler ikke for et helt nyt gulv, bare fordi jeg har brugt gulvet. Jeg betaler heller ikke for et nyt køkken, fordi jeg har brugt køkkenet. Til gengæld maler jeg væggene, dækker hullerne til og gør pænt rent, så lejligheden er klar til en ny lejer.

Af samme årsag har vi også, efter anbefaling fra vores advokat, taget billeder af hele lejligheden, da vi flyttede ind.

1. Udlejer kan kræve at Udlejer står for istandsættelsen ved fra flytning. I Lejekontrakten vil det fremgå hvilke ting der skal istandsættes. Ved fraflytning laves en rapport over de ting som skal ordnes, som lejer endnu engang skriver under på at han/hun kan godtage..

Efter min mening er 2 gange en lejer har skrevet under og godkendt reglerne og betingelserne for både ind og udflytning. Regler og betingelser som kommer fra en standard Lejekontrakt med standard paragraffer og regler.

forrygt i mit hoved.

2. Et despositum er til at dække for fejl, mangler, manglende husleje. Istandsættelse ved fraflytning er inden under det.

3. Jamen du kan trække ham igennem alle møller, står det på papiret at han sætter den istand med hans maling typer, hans olie og hans håndværkere så er det ham der gør det, så kan du have malet det hele det skal males om så det er den farvekode og glans der bliver brugt i hans ejendomme.

4. Ja tage billeder og en mangleliste kan anbefales at aflevere INDEN 2 uger efter indflytning af lejemålet. Dette er heller ikke tilfældet for min lejer(ikke at det ville have en betydning på beløbet og istandsættelsen.)

Dette er kun for at Udlejer ikke kan snyde.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:42

Det totalt hul i huvedet.

jeg bor i sverige, og der kender man ikke den slags pjat.

Der betalar den fraflyttede lejer, hvis han har lavet skader om er udover normal slidtage.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 15:44

Michael_N1973:

Det totalt hul i huvedet.

jeg bor i sverige, og der kender man ikke den slags pjat.

Der betalar den fraflyttede lejer, hvis han har lavet skader om er udover normal slidtage.

Det der er hul i hovedet er at en voksen person der skriver under 2 gange på en lovlig kontrakt kan tude til lejersnes LO også få nedsat sin leje med tilbagevirkende kraft, og slippe for den renovering som skal foretages. det er hul i hovedet.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 15:48

Ja så er kontrakten hul i huvedet.

Afleverer man en leasingbil i samme stand som man der man fik den?  bare for at tage et exempel

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 15:56

Michael_N1973:

Ja så er kontrakten hul i huvedet.

Afleverer man en leasingbil i samme stand som man der man fik den?  bare for at tage et exempel

Kontrakten er ikke hul i hovedet, det er ganske normalt som jeg køre det.

Du kan ikke sammenligne en bil & en lejlighed. Leasingbiler er der kontrakt hvor der står hvad slitage er.. Du betaler for ekstra kilometer som er udover det som der er beregnet med i din månedlige ydelse.

Taget fra et leasing selskab:

"Hvis uheldet er ude, skal du først og fremmest ringe til Fleggaard Leasing og orientere os om skadens omfang. Er bilen forsikret igennem os, vil du / I nedenfor kunne anmelde skaden online. 

Reparation og værditab dækkes af forsikringen, hvorfor en udbedret skade ikke vil have nogen indvirkning på leasingydelsen.

Enhver selvforskyldt skade, som ikke er dækket af forsikringen, skal afholdes af leasingtager."

I dette tilfælde skal du rette op på skaden, og er det ikke gjort skal De gøre det.. grunden til man så ikke kan sammenligne disse 2 ting er at jeg har ret som udlejer at sørge for istandsættelsen som krav og det har fleggaard ikke valgt(kender ikke reglerne inden for leasing af biler").

Så dårligt eksempel.. flere?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:01

Bautik jeg forstår ikke den sag her :-). Du virker meget sikker på du har ret, hvorfor går du så ikke videre med sagen (kan ikke lige se nogen indikation på at det er det du vil). Hvis lejer har fået ret i fra LLO, så er der vel et eller flere kritikpunkter?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 16:09

Du siger det er en standard kontrakt.

lad os sige at den bliver lavet om så det bliver som i sverige.  hvor man kun betalar for skader udover normal slidtage

Hvad gör du så?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 16:19

Casper:

Bautik jeg forstår ikke den sag her :-). Du virker meget sikker på du har ret, hvorfor går du så ikke videre med sagen (kan ikke lige se nogen indikation på at det er det du vil). Hvis lejer har fået ret i fra LLO, så er der vel et eller flere kritikpunkter?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Jo jeg er meget sikker på min sag, og tråden var ikke en "jeg giver op" tråd, det var en forklaring og en historie om hvorfor der ikke findes flinke udlejere.

Jeg tager den i huslejenævnet, boligretten og videre hvis det er det der skal til.

Michael_N1973:

Du siger det er en standard kontrakt.

lad os sige at den bliver lavet om så det bliver som i sverige.  hvor man kun betalar for skader udover normal slidtage

Hvad gör du så?

hvem betaler i sverige for maling og alt det? Hvis der står i kontrakten at du selv må sætte den istand, så er det helt iorden selvfølgelig, det gør nogen også i danmark.. men mine lejligheder er nyistandsat med nyere hårdehvidevare, gulv, tapet, badeværelse arrangementer og der sidder ikke et køkken fra 70'erne som skal males over for tyvende gang.

Jeg vil være sikker på mine lejligheder for kvalitets maling der holder og bliver udført i håndværker kvalitet, derfor vælger jeg at stå for renoveringen selv.

Kan du give mig den svenske lejelov hvor der står at ingen udlejere må stå for istandsættelsen? er blevet nysgerrig.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)