Til at starte med er det ikke en TUDEtråd over at være udlejer, men mere en konstatering af hvorfor der ikke findes flinke udlejere Ja jeg har altid gået og tænkt over hvorfor der er så mange strenge udlejere.. De virker som nogen griske røvhuller som bare tænker på at flå folk for penge og udnytte hver eneste mulighed for at få flere penge ud af lejerne.... Jeg har nu selv haft 3 lejligheder i snart 2 år og jeg har så haft min første udflytter som trak mig i LLO... Hun ville ikke betale 14.000 for en istandsættelse af en 51m2 lejlighed der var sat i stand med nyt gulv, køkken, bad, tapet, alt var nymalet og ordnet til top conditions. LLO krævede 1500 kroner nulstillet fra opgørelsen da jeg havde skrevet varmeperioden et par måneder forkert på. Jeg kan ikke gøre en pind ved det så må fra sige mig retten til det 100%.
Udover det syntes LLO også huslejen var for højt, så jeg skulle endnu engang dokumentere værdien af lejligheden og hvad forretninger og udgifter der er med ejendommen. Ydermere har jeg også været nødsaget til at finde andre lejemål som beviser at min lejligheds pris er forsvarlig. jeg sætter selv mine lejligheder istand, og bestemmer selv min time pris. jeg har sat min pris til et fornuftigt lejde hvor jeg med lethed og en forsvarlig time pris kunne kræve 22.000 for en istandsættelse, men for at håbe at jeg ikke skulle igennem LLO & ikke virke som "another Hustler" i branchen, sætter jeg det lavere end jeg burde. Så.. Jeg er kommet frem til at det kan ikke betale sig at være flink når en lejer kan betale 130 kroner for at trække mig igennem manegen og skal stå skoleret for nogen mennesker som mener at alle udljere burde give deres lejligheder gratis ud for det er da synd at man kan tage penge for en ejendom. Jeg kan heller ikke gå til leasy og købe et tv på afbetaling også ved slut af betalingsperioden trække dem i en eller anden organisation som så for nedskrevet min ydelse med tilbage virkende kræft..
:) |
Hej
Kan ikke bedømme den sag du omtaler der.
Jeg kan kun sige, på baggrund af det jeg kender fra nogen jeg kender der også har en del udlejning.
Jeg siger ikke, at det er let at være udlejer. Og der er nok nogle brodne kar som ødelægger det for dem der prøver på at være ærlige og reelle.
Men nok om det og det er en sur situation du er kommet i. Dog skal jeg sige, at hvis du vil undgå det en anden gang. Må du være stædig og sætte dig ind i reglerne. Så der ikke kommer nogen og råber fodfejl. Og især ikke LLO for de laver jo ikke andet.
Håber du kan bruge det til noget.
God vind med det hele
/Madsen