Har lige nogle spørgsmål. Jeg har oplevet "sandbox" effekten med com domæner, men hvordan står det med EU domæner? Desuden har jeg læst (spørg mig ikke hvor) at sandbox effekten kan mindskes hvis man køber et domæne i feks. 5 år istedenfor bare 1 år? Er der nogen der har oplevet noget lignende? hilsen |
SEO / Domænes alder
|
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Jeg var i december med i et større "linkprojekt" for en webshop - her købte vi rigtig mange brugte domæner- og det gav fantastisk gode resultater. Google giver domænet en rigtig lang levetid når det først er blevet registreret - så selv på domæner der var suspenderet eller helt nedlagt 4-6 måneder tilbage var der stor linkeffekt. Selve "sandkasse" effekten er vist mere en skrøne efter danske forhold så jeg synes mere du skal kigge efter et domænenavn som er mundret og "stylet" efter det du vil sælge. |
Jeg har shoppet et par gamle domæner, men det er endnu for tidligt at spå om hvordan resultaterne bliver. Men iflg. en udredning om Google trustrank er domænets alder som sagt ret vigtigt. |
Genvejen til en fantastisk blog
Hej Phi Nu har jeg desværre ikke lov til at vise eksemplet - men ...det gjorde at webshoppen kom til at ranke højere på nogen bestemte ord - den artikel du linker til siger det egentlig meget godt - pas på tynde links - og at Google ikke synes lige godt om alle sider - derfor kan en del af en linkbuilding strategi netop være at arbejde med brugte domæner. Men en stor del af "tricket" er at finde domæner med godt indhold og relevante indgående links - og så kombinere det med gode anchor tekst links den anden vej. Hvis man er tålmodig og rig så bygger man løbende sine "egne gamle domæner" for at bringe dem i spil senere. ![]() |