Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO / Domænes alder

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst nogle steder at et domænes alder har betydning for placering i google.
Gælder det også hvis der tidligere har ligget helt anderldes indhold på siden eller måske slet intet indhold ?

Jeg står og skal lave en ny side og har mulighed for at købe et ældre domæne der aldrig har været brugt. Er det bedre end at registrere et nyt domæne hvis jeg alt andet lige laver det samme seo arbejde på siden ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Såvidt jeg husker, udtalte Matt Cutts (eller hvordan pokker det staves) at alderen blev nulstillet når domænet blev lukket. Hvis det bliver åbnet igen umiddelbart efter, med det samme indhold, er der dog en chance for at bevare værdien set fra Googles side. Men hvis du opretter en ny side, med ny indhold og en ny person som ejer af domænet, er der ikke noget at komme efter... jo, måske fra Yahoo og MSN.
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 18:04
I SEO-kredse tales der om en "sandkasse-effekt" i forhold til Google og nye domæner. Den skulle betyde, at der kan gå måske 6-9 måneder inden en ny hjemmeside får en fornuftig placering (eller placering overhovedet) i søgeresultaterne. Jeg har dog aldrig selv oplevet denne effekt hos nye kunder, eller mine egne domains, så jeg er lidt tvivlsom overfor, om det er lidt af en "and".
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Sandkasseeffekten får i hvert fald en del modstand på de engelske forumer. Jeg tror ikke den er så aktuel længere :)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Selv hvis the sandbox eksistere, så er et nedlagt domæne ikke vejen frem.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:59
Den såkaldte "sandbox" effekt har aldrig haft indflydelse på danske domæner og keywords og Google har ikke adgang til oplysninger, generelt, om danske domæner i dag. Så når danske domæner handles nulstilles intet.

Hvis det domæne du er ude efter ikke har være i drift tidligere er der ingen fidus ved at købe det.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Dato: 29-10-2006 18:59:14
Forfatter: Mikkel deMib
Så når danske domæner handles nulstilles intet.

Lige for, at vi ikke snakker forbi hinanden; Når et dansk domæne bliver slettet hos DK-Hostmaster og så oprettet x-xx dage efter, så nulstilles det vel?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:08
Nope :)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Så lærte jeg noget nyt i aften.... synes ellers jeg har observeret noget andet.
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 08:47
Findes der et eller andet rart tool, så man kan afgører alderen på et dansk domæne navn?

Jeg har prøvet at smide forskellige søgninger efter seobook's firefox extension (http://tools.seobook.com/), men det ser ikke ud til den kan håndtere .dk domæner

Hvis der er nogen der kender en side der liste udløbne .dk domæner må de også særdeles velkomne til at råbe højt.

Mikkel deMib: Tak for http://www.joyzone.dk/sw722.asp - det er en utroligt brugbar side, som jeg vender tilbage til igen og igen.

// Phi

Genvejen til en fantastisk blog

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)