Din besvarelse var på min på daværende tidspunkt svar til mit nyeste indlæg, hvortil jeg spurgte om et fordelagtig virksomhedskonstruktion indenfor den danske lov rammer. Lad os tage udgangspunkt i at det kan være attraktivt; 25% i beskatning ved opsparing, derefter bliver renterne beskattet i den tid de er opsparet, og derudover 45% i skat af det resterende beløb når beløbet skal trækkes ud en gang i fremtiden. For mig lyder det ikke attraktivt, i og med vi så er på omkring en beskatning på 70%. 25% i beskatning for opsparing lyder ikke galt. For mig at se vil en Smba konstruktion være mest fordelagtig for mig da jeg ikke ønsker firmaet skal have relation til min privatøkonomi da jeg er under uddannelse og ikke må tjene mere på nuværende tidspunkt. |
Det er fordi du glemmer noget: I VSO bliver du jo godskrevet de 25% du allerede har betalt. I et selskab betaler du "kun" 45% af de 75% der er tilbage. Den samlede skat bliver det samme i begge tilfælde
Det du vil opnå i forhold til SU'en kan du også opnå via opsparing i virksomhedsordningen.
PS. Nu kommer det så frem at du oppebærer SU fra Danmark. Det sætter jo apropos moraleprædken dit startindlæg i et noget andet perspektiv. Du vil gerne have SU fra Danmark men vil samtidig søge til nogle af de kulørte lande for at undgå at betale dansk skat.
Bliv gratis medlem