Det mest rentable for mange er nu engang ikke at betale sin skat... der er mange der slipper igennem nåleøjet uden at blive snuppet, og det er en særdeles udbytterig forretning.
Nu er det her lidt ligesom doping jagten... Skat skal opdage huller før de kan lukkes... Så folk der arbejder med det, vil ALTID være 1-2 skridt foran myndighederne! På samme måde, som doping synderne altid er foran dem, som tester dem... Præperatet skal "opfindes" og findes hos atleter, før man kan udvikle tests, som kan spore det i kroppen...
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Min kommentar gik på Fashion-Sellers kommentart omkring at bruge en masse omkostninger på en konstruktion, som så efterfølgende kunne blive underkendt af SKAT.
Tvivler på SKAT nogensinde får forelagt de konstruktioner, med mindre de selv opdager dem!
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Det var meget fordi jeg ikke ønsker at andre skal få glæde af de penge jeg går og tjener hist og pist. Det løber hurtigt op men syntes ikke guleroden for enden er så stor hvis jeg skal dele det med told, skat og andre...
Jeg forstår slet ikke denne diskussion (og trådstarters motiver). Han ønsker ikke at andre skal få glæde af de penge han går og tjener hist og pist. Jamen det gør de da heller ikke. Der sker beskatning når de tjenes og det er så det (taler vi om et selskab vil beskatningen være delt så den falder hhv. på indtjeningstidspunktet og når man hæver pengene fra selskabet.
Antager vi derimod at trådstarter ikke vil betale skat af sine penge er det jo en anden snak. Der har andre jo allerede vist at det er muligt at lave sort arbejde i dette land for det florerer i vidt omfang men det er useriøst så det basker (og umoralsk) og omfattet af strafansvar når man bliver taget for det.
At begynde at overveje kulørte udenlandske løsninger med det ene formål at lave skatteunddragelse er jo helt hen i vejret. Hvis man følger lidt med vil man jo vide at Danmark og EU er ved at få åbnet op til nogle af de mere kulørte skattely-lande og når de begynder at give oplysninger til DK og det bør give stof til eftertanke for enhver der har selskaber og midler stående på konti i disse lande.
Igen - spar mig for en moralprædken, det er jeg ikke interesseret i.
Der blev spurgt til muligheden herfor, og det giver du ingen form for brugbar respons til.
Istedet for din moralprædken kunne du måske argumentere for en virksomhedskontruktion her i landet som kunne være attraktiv nok til at andre tanker er overflødige.
Klap lige hesten kammerat ! Det du opfordrer mig til er at anvise en konstruktion så du kan unddrage dig dansk skat eller betale mindre de lovgivningsmæssigt fastsatte satser som alle andre betaler skat efter. Det får du hverken mig eller andre rådgivere/revisorer i dette land til.
Det bedste råd jeg kan give dig er enten at du lader være med at tjene så mange penge, så er skatten ikke så høj eller 2) at du må forlade landet og bosætte dig i et land hvor skatten er så favorabelt lav som du gerne vil have. Det er der næppe nogle her der vil græde tørre tårer over.
Det her er, eller skulle gerne være, et seriøst iværksætterforum. Prøv at spørg om råd på Skatteborgeren, Arto o.l. i stedet.
Klap lige hesten kammerat ! Det du opfordrer mig til er at anvise en konstruktion så du kan unddrage dig dansk skat eller betale mindre de lovgivningsmæssigt fastsatte satser som alle andre betaler skat efter. Det får du hverken mig eller andre rådgivere/revisorer i dette land til.
Det bedste råd jeg kan give dig er enten at du lader være med at tjene så mange penge, så er skatten ikke så høj eller 2) at du må forlade landet og bosætte dig i et land hvor skatten er så favorabelt lav som du gerne vil have. Det er der næppe nogle her der vil græde tørre tårer over.
Det her er, eller skulle gerne være, et seriøst iværksætterforum. Prøv at spørg om råd på Skatteborgeren, Arto o.l. i stedet.
Lige til en start; Nej det er ikke det jeg opfordrer til, læs mit indlæg igen, og gør det ordentligt denne gang så du måske formår at forstå det rigtigt. Jeg foreslår dig i stedet for din røvsyge moralprædken at komme med en virksomhedskonstruktion, som er inden for lovens grænser, der kan være attraktiv for en nystartende virksomhed. Dette har intet med skatteunddragelse at gøre!
Come on - Du starter med at spørge til bankkonti i Caribien m.v. Hvordan har du forestillet dig at vi skulle tage det seriøst.
Danmark har i modsætning til mange andre lande nogle rimeligt gunstige fradrags- og afskrivningsmuligheder for virksomheder. I virksomhedsordningen er der mulighed for at opspare indkomst til en foreløbig beskatning på 25% når pengene bliver i virksomheden. Næppe noget som er attraktivt for dig som jeg læser det for du ønsker ikke at betale skat at din indkomst overhovedet - hvis jeg ellers har forstået dig rigtigt - og så kan det aldrig blive seriøst.