Hej Meget fiffigt indlæg, som jeg desværre ikke er helt enig i, alene af den grund, at det tager ca. dobbelt så lang tid at læse meddelelsen, og jeg har stadig et problem med det fremhævede ord. Hvad skal der stå her? iproamtnt Meddelelsen er for mit vedkommende faldet til jorden, og vil ikke få den ønskede effekt. Med venlig hilsen |
Reg. Revisor TSP:Og gud forbyde, at SMS-sproget spreder sig til det skrevne ord.
Det kan godt være, du kan få Gud til at forbyde det, men på trods af sin almægtighed, tror jeg ikke, han kan styre sprogets udvikling (heller ikke selvom historien om Babelstårnet fra Det Gamle Testamente påstår noget andet).
Det er helt naturligt, at sproget udvikler sig. Det sprog, vi bruger i dag er meget anderledes end sproget for blot 50 år siden, og i en tid, hvor vi kommunikerer mere og mere, vil sproget også udvikle sig hurtigere. Sprogets udvikling afspejler kort og godt sprogbrugernes behov for at udtrykke sig.
Jeg giver et pudsigt eksempel i mit næste svar.
mvh Hans
PS. Selvfølgelig skal professionelt sprog være korrekt, og selvfølgelig skal man bare plabre løs i et forum.