Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er vigtigt at kunne stave

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg synes faktisk også, at folk skulle bruge flere penge på tekstforfattere -  vi er sgu uundværlige! Wink

Spøg til side, selvom man ikke vil eller kan bruge penge på en tekstforfatter til at få skrevet en velformuleret og velstruktureret tekst, så er det absolut nødvendigt at få en sprogkyndig af en eller anden art til at rette stavefejl og grammatiske fejl. Jeg har hørt mange ikke-tekstforfattere give udtryk for, hvor uprofessionelt det fremstår, når en tekst har op til flere fejl. Det behøver ikke engang at være særlig mange, før det springer i øjnene.

Jeg er personligt også helt ligeglad med folks stavefejl her på amino, men jeg har efterhånden været inde på mange aminoers websites og undret mig over, at det ikke blev vægtet højere overfor deres potentielle kunder.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59

Fashion-Seller:

Reg. Revisor TSP:

Hvad skal der stå her? iproamtnt Stick out tongue

Hvis din hjerne ik hurtigt registrerer, at der skal stå IMPORTANT, så er det fordi du ik bruger dit engelsk nok...

Hej

Ja, det er jo egentlig meget logisk, når det står stavet helt korrekt Surprise Og (nu gør jeg det igen, bevidst!) det er min pointe, at korrekt stavning og tegnsætning samt ikke alt for lange sætninger fremmer budskabet og forståelsen.

Derfor brug kommaer, punktummer, tankestreger m.v., som det var tiltænkt, hvorved du kan få præcis det rigtige budskab frem. En anden vigtig del i den skriftlige kommunikation er at opdele sin tekst i relevante afsnit, hvorved der signaleres, at vi nu bevæger os ind på et andet område end det foregående afsnit.

Jeg er dog af den opfattelse, at uanset hvornår og hvor jeg skal skrive et indlæg, så vil jeg gerne have, at det så vidt muligt er uden fejl af nogen art samtidig med, at det er letlæseligt og letforståeligt.

Med venlig hilsen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:03

Ikke så vigtigt at kunne stave , da der findes programmer til dette f.eks dette her http://www.mikrov.dk/sw10692.asp som er beregnet til ordblinde ,

Det store problem for en ordblind og andre med læsevanskelighedered eller med skrivevanskeligheder er at  sammensætte sætninger , så folk forstår dem.

om det er udsagnsord eller navneord kan man normalt også se  ,dette kan man  slå op i grammatik bogen f.eks.

problemet er især at man bytter om rundt omkring  på ordene , så ingen forstår det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:11

Smart! Jeg kan se, at din side er blevet finkæmmet, Mikael! Brugte du selv det program til at rette stavefejl?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 12:15

Ja, der findes heldigvis gode programmer for ordblinde i dag.

Min yngste datter bruger også et sådan  program, og hun er glad for programmet. Hun er meget ordblind.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:22

TT Tekstforfatter:

Smart! Jeg kan se, at din side er blevet finkæmmet, Mikael! Brugte du hjælpende håndselv det program til at rette stavefejl?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Lidt med fik også en hjælpende hånd , af en ven ,

jeg bruger dette program dagligt . så er der ikke , så mange stavefejl , med det går tit lidt ekstra tid at skrive en tekst, da man lige skal tænke lidt over forslagene dette program kommer frem med.

jeg synes det er et udmærket værktøj , til os med lidt læsevanskelighederSmile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:30

Reg. Revisor TSP:

Fashion-Seller:

Reg. Revisor TSP:

Hvad skal der stå her? iproamtnt Stick out tongue

Hvis din hjerne ik hurtigt registrerer, at der skal stå IMPORTANT, så er det fordi du ik bruger dit engelsk nok...

Ja, det er jo egentlig meget logisk, når det står stavet helt korrekt Surprise Og (nu gør jeg det igen, bevidst!) det er min pointe, at korrekt stavning og tegnsætning samt ikke alt for lange sætninger fremmer budskabet og forståelsen.

Nu kom mit indlæg til at fremstå, som et angreb på dig, hvilket slet ik var meningen... Pointen var, at hjernen kan kun oplagre så og så meget. Når pladsen er brugt, smider den unødvendige ting ud, som du ik har brugt i længe.

Derfor kan det være svært at huske, hvordan man laver "optimering indenfor et polygomt område" (matematik fra handelsskolen, og mit ynglingsudtryk heh), hvis man ik har brugt det siden skoletiden. Det samme gælder, at man måske ik er skarp til hovedregning, hvis man altid bruger en lommeregner osv.

Så hvis man ik hurtigt fanger den tekst Helle og undertegnede har copy pastet ind, så er det fordi ens sprog er ved at være en smule slidt i kanterne ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14

Hej og "Tak for kaffe"

Du er vel bevidst om, at der er tilfælde, hvor selv det mest åbenlyse absolut ikke er så åbentlyst endda.

"Man kan ikke se skoven for bare træer" Wink

At konkludere som du gør i sidste indlæg, er nok noget nær en mild overdrivelse, som i bedste fald kun kan være korrekt, hvis du kender vedkommende. Jeg hæfter mig også i den forbindelse ved dine små hjemmelavede ord og forkortelser, som ved første øjekast også er støj i kommunikationen, hvilket igen er med til sænke hastigheden på læsningen og forståelsen.

Jeg kan også komme med eksempler på kancellisprog, som kan gøre selv en let tekst komplet uforståelig.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:34

Reg. Revisor TSP:

Du er vel bevidst om, at der er tilfælde, hvor selv det mest åbenlyse absolut ikke er så åbentlyst endda.

"Man kan ikke se skoven for bare træer" Wink

Yes ellers havde jeg ik skrevet det sidste indlæg...

Reg. Revisor TSP:

At konkludere som du gør i sidste indlæg, er nok noget nær en mild overdrivelse, som i bedste fald kun kan være korrekt, hvis du kender vedkommende. Jeg hæfter mig også i den forbindelse ved dine små hjemmelavede ord og forkortelser, som ved første øjekast også er støj i kommunikationen, hvilket igen er med til sænke hastigheden på læsningen og forståelsen.

Som skrevet, så var det blot et eksempel... Intet andet.

Og ja men nu bruger jeg ik ret meget dansk til daglig, da jeg har boet i udlandet de sidste 8 år... Har aldrig pralet med jeg er en haj til dansk retstavning, og sælger intet der har med det at gøre. Så kan ik se problemet...

Man skal bare huske, at hvis man ik selv er perfekt ALTID, så rammer sådanne udtalelser altid en selv, som en boomerang senere hen. Ik at jeg bære nag, for jeg har intet problem med det, men der er sikkert mange andre, som vil føle sig krænket eller trådt på...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Hej igen

Jeg kan se, at vi stort set er enige i opfattelsen. Jeg følte egentlig heller ikke, at jeg blev trådt over tæerne. men følte bare, at jeg måtte komme med en bemærkning til din konklusion.

Hentydningen til dine små "sprogblomster" var ogå kun ment som en "smart" bemærkning omkring læsbarhed og forståelse.

Jeg beklager, hvis andre er blevet stødt over mine udtalelser. Det skrevne ord er dog alt andet lige mere fangende end det mundtlige, hvilket igen gør, at såvel stavning som grammatik skal være i orden af hensyn til, at undgå misforståelser og fejlfortolkninger.

Så Fashion-Seller vi er lige gode venner af den grund, og en meningsudveksling er for mit vedkommende altid velkommen.

Med venlig hilsen

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)