Ja, jeg synes faktisk også, at folk skulle bruge flere penge på tekstforfattere - vi er sgu uundværlige! Spøg til side, selvom man ikke vil eller kan bruge penge på en tekstforfatter til at få skrevet en velformuleret og velstruktureret tekst, så er det absolut nødvendigt at få en sprogkyndig af en eller anden art til at rette stavefejl og grammatiske fejl. Jeg har hørt mange ikke-tekstforfattere give udtryk for, hvor uprofessionelt det fremstår, når en tekst har op til flere fejl. Det behøver ikke engang at være særlig mange, før det springer i øjnene. Jeg er personligt også helt ligeglad med folks stavefejl her på amino, men jeg har efterhånden været inde på mange aminoers websites og undret mig over, at det ikke blev vægtet højere overfor deres potentielle kunder. Thomas |
Fashion-Seller:Reg. Revisor TSP:Hvad skal der stå her? iproamtnt
Hvis din hjerne ik hurtigt registrerer, at der skal stå IMPORTANT, så er det fordi du ik bruger dit engelsk nok...
Hej
Ja, det er jo egentlig meget logisk, når det står stavet helt korrekt Og (nu gør jeg det igen, bevidst!) det er min pointe, at korrekt stavning og tegnsætning samt ikke alt for lange sætninger fremmer budskabet og forståelsen.
Derfor brug kommaer, punktummer, tankestreger m.v., som det var tiltænkt, hvorved du kan få præcis det rigtige budskab frem. En anden vigtig del i den skriftlige kommunikation er at opdele sin tekst i relevante afsnit, hvorved der signaleres, at vi nu bevæger os ind på et andet område end det foregående afsnit.
Jeg er dog af den opfattelse, at uanset hvornår og hvor jeg skal skrive et indlæg, så vil jeg gerne have, at det så vidt muligt er uden fejl af nogen art samtidig med, at det er letlæseligt og letforståeligt.
Med venlig hilsen