Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS debatternes facit!

Side 9 ud af 13 (130 indlæg)
Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Bautik:

Lanther, er det muligt for dig at skrive i et svar istedet for 15:P?

Hvad er statistikken på GLS' markedsandel fra 2005, 2006 2007, 2008, 2009? Jeg vil gerne vide om den er stigende. og var PD ikke tvunget til at afgive kunder til dem ?

Mange svar fordi jeg havde fri igår og mange svar skulle afsendes idag.

GLS har købt en del af Posten Nordens kundekontrakter inden for erhverspakker og et depot i Århus. Salget til GLS er en direkte følge af EU-Kommissionens betingelse for at kunne godkende fusionen mellem Post Danmark A/S og Posten AB. Kravet var, at Posten Norden skulle overføre en del af sin standard indenlandske B2B pakkemængde, svarende til cirka ti procent af markedet, til en egnet pakkedistributør med en dokumenteret ekspertise og et anerkendt mærke indenfor distributionsområdet.
Og den egnede distributør er nu fundet. GLS Denmark, der er en del af den internationale GLS-koncern, har for et ikke oplyst beløb, købt en række kundeaftaler, der generelt set afspejler kundesammensætningen hos Posten Nordens logistik-virksomhed i Danmark.

Det er altså EU der tvinger Post Danmark til at reducere sit monopol og ikke GLS.

Det er ej heller ikke Post Danmark der afgiver kunder, idet de er Post Norden DPD der afgiver kunder til GLS.

Statistikker er nok interne og findes ikke offentligt.

mvh

For at få rene linjer med det samme skal jeg sige at jeg har ingen person interresse i hverken Gls eller postdanmark.

Jeg er en af de heldige der er blevet solgt fra til gls, har benyttet pd i mange år og har ikke haft de store problemmer. Havde EU ikke bestemt for mig havde jeg sikkert benyttet dem endnu. Det man skal have for øje at ingen har de berørte kunder selv har valgt at skifte distrubitør, men er blevet tvunget. 

Jeg ved godt at kunderne er blevet frasolgt og gls har betalt et hemmeligt beløb for overtgelsen, men alligevel mener jeg at det er en foræring for var pd ikke blevet tvunget af EU til at fra sælge 10%, var det jo ikke sikkert at gls havde haft en tilsvarende stigning i kunder. Så lige netop med de 10% kan man ikke sige at fremgangen skyldes hverken pris eller kvalitet, for det er ikke kunder der selv har valgt at skifte, men er blevet tvunget, så reelt kan ikke sige at det er gls fortjeneste at have en fremgang på 10%.

Se iøvrigt dette

For mit eget tilfælde kan jeg oplyse at var jeg blevet tvunget havde jeg aldrig skiftet til gls nu.  

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:16

Espresso:

Henrik Krogh:

LANTHER:
Du kunne vel også have bestilt dem i god tid før jul..

November måned......Wink

Det er mere interessant at høre, hvornår din leverandør afstendte pakken.

De mange enkeltstående problemer i har oplevet  med Post Danmark, GLS og andre aktører har jeg ikke oplevet i serviceydelsen, trods det at vi bor på en Ø.

Måske er vi bare vant til, at forsendelser af og til kan være lidt forsinket, hvis færgen ikke sejler, men det er sjældent.

Derimod oplever jeg visse shops med flot service, hvor man bestiller den ene dag klokken 16.00 og er med GLS til levering den næste dag.

Det samme kan siges om Post Danmark på Samsø.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:24

mmalling:

Jeg er en af de heldige der er blevet solgt fra til gls, har benyttet pd i mange år og har ikke haft de store problemmer. Havde EU ikke bestemt for mig havde jeg sikkert benyttet dem endnu. Det man skal have for øje at ingen har de berørte kunder selv har valgt at skifte distrubitør, men er blevet tvunget. 

Jeg ved godt at kunderne er blevet frasolgt og gls har betalt et hemmeligt beløb for overtgelsen, men alligevel mener jeg at det er en foræring for var pd ikke blevet tvunget af EU til at fra sælge 10%, var det jo ikke sikkert at gls havde haft en tilsvarende stigning i kunder. Så lige netop med de 10% kan man ikke sige at fremgangen skyldes hverken pris eller kvalitet, for det er ikke kunder der selv har valgt at skifte, men er blevet tvunget, så reelt kan ikke sige at det er gls fortjeneste at have en fremgang på 10%.

Se iøvrigt dette

For mit eget tilfælde kan jeg oplyse at var jeg blevet tvunget havde jeg aldrig skiftet til gls nu.

Rigtig, det er aldrig sjovt at være en del af en fusion og tvinges til noget man ikke ville ønske.

Men så er du heller ikke mere tvunget, end at du kan benytte alle andre aktører end PD og DPD.

GLS kan ikke tvinge dig til et bruge deres koncept, kun lokke med god service og billigere priser.

Man skal så også have tanke på, at mange erhvervsdrivende før i tiden efterlyste alternativer til monopol PD og det har således skabt Pakke-Trans der er overtaget af GLS, APost der er overtáget af DHL som også samarbejder med PD.

Er det stadig monopol PD man ønsker ??

mvh

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 11:40

LANTHER:

Rigtig, det er aldrig sjovt at være en del af en fusion og tvinges til noget man ikke ville ønske.

Men så er du heller ikke mere tvunget, end at du kan benytte alle andre aktører end PD og DPD.

GLS kan ikke tvinge dig til et bruge deres koncept, kun lokke med god service og billigere priser.

Man skal så også have tanke på, at mange erhvervsdrivende før i tiden efterlyste alternativer til monopol PD og det har således skabt Pakke-Trans der er overtaget af GLS, APost der er overtáget af DHL som også samarbejder med PD.

Er det stadig monopol PD man ønsker ??

mvh

Jeg er fuldstændig klar over at GLS ikke kan tvinge mig, og det kommer de heller ikke til. Jeg har allerede fundet et alternativ, samt en måde at omgåes på så jeg kan benytte PD igen.

Det jeg mente var at man skal have for øje er at fremgangen i dette tilfælde hos GLS ikke skyldes at 10% er skiftet til GLS, da det ikke er kunder som de selv har skaffet sig, eller kunder der selv har valgt at skifte.

Nej ingen ønsker vel monopol. Men man skal have sig for øje at pris og kvalitet som regel hænger sammen, og at grunden til at det feks er dyre med PD, er at det er et helt andet koncept end feks GLS.

Uanset hvilket transportfirma man vælger vil der kunne forekomme fejl, og problemmet er mange gange at man kun høre det ene side af sagen. Det er jo nemt for en hver at oprette en tråd eller blog et sted på nettet, og brokke sig over en transportør, uden at skulle gøre rede for fejlen.

Og så må vi jo nok indrømme at nogle er mere tålmodige end andre , og ikke alle tænker lige logisk. Det er jo feks meget naturligt hvis der ligger meget sne og veje osv er ufremkommelige, at posten, pakken eller hvad det nu er bliver forsinket.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:06

mmalling:
Det jeg mente var at man skal have for øje er at fremgangen i dette tilfælde hos GLS ikke skyldes at 10% er skiftet til GLS, da det ikke er kunder som de selv har skaffet sig, eller kunder der selv har valgt at skifte

Nu er fremgangen ikke i relation til overtagelse af Post Nordens kunder og PD i fusionen.

Fusionen har først fuld effekt fra den 01.06.2010 altså først om et halvt år.

Fremgangen er altså målt på eksisterende og nye kunder inden fusionen.

Pakke Shops scorer også mange nye kunder, idet dækningen bliver bedre og bedre i hele Danmark.

mvh

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 23:32

LANTHER:

Nu er fremgangen ikke i relation til overtagelse af Post Nordens kunder og PD i fusionen.

Fusionen har først fuld effekt fra den 01.06.2010 altså først om et halvt år.

Fremgangen er altså målt på eksisterende og nye kunder inden fusionen.

Pakke Shops scorer også mange nye kunder, idet dækningen bliver bedre og bedre i hele Danmark.

mvh

Okay så fik vi det på plads.

Men alt er jo relativt medhensyn til pris og service, samt kvalitet. For mit eget vedkommende kan jeg ikke sige at jeg er blevet positivt overrasket. Jeg har endnu ikke oplevet den bedre service som mange mener at GLS skulle have i forhold til feks PD, men der er selvfølgelig forskel på folk, nogle som jeg selv er måske bare sværere at imponere.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 02:45

Fashion-Seller:

http://www.trustpilot.dk/review/www.gls.dk

Det ser heller ik for godt ud :S

Nej det må man sige, jeg har også pænt sagt nej tak til et tilbud fra GLS.

Til oplysning kan det nævnes efter en lille søgning og rundspørge at de 10% der er afgivet fra PD til GLS er det stort alle der ikke er tilfredse med afgivelsen, og der arbejdes nu med en model hvor de 10% kan komme tilbage til PD hvis de ønsker det, dog på en anden måde. Da der iflg aftalen med EU er en bestemmelse om at de først enkeltvis kan komme tilbage efter 8 mdr. Her er der dog nogle som har fundet et lille hul, som man er ved at undersøge om er lovligt ihenhold til EU så der er håb for de 10%.

Jeg ved at GLS stritter imod, der har man åbenbart ikke noget imod at have kunder der ikke ønsker at være der, heller det end at miste de 10% igen.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:12

mmalling:

Jeg ved at GLS stritter imod, der har man åbenbart ikke noget imod at have kunder der ikke ønsker at være der, heller det end at miste de 10% igen.

Mon ikke du omgår sandheden lidt for lemfældigt !!

At GLS betaler for en kundeportefølge som PD skal overføre til andre aktører, betyder ikke, at kunderne fra denne liste skal benytte GLS.

Du som kunde og betaler kan altid selv bestemme transportudbyder, bare ikke PD og deres samarbejdspartnere.

Ganske logisk efter EU regler vi er medlem af.

Noget andet er, at mange Aminoer efterlyser alternativer til PD og så jamrer i jer straks, når i forflyttes fra monopolet PD.

Citymail er blandt andet kvalt af monopolet, netop fordi det danske folketing ikke kan eller vil liberalisere post i Danmark.

Så, ikke alt det klynkeri for at beholde et dyrt monopol som betyder yderligere forhøjelser i takt med, at de kvæler flere og flere de mange små aktører som samtidig taber masser af kroner.

mvh

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:30

Jeg har HELDIGVIS ikke haft problemer med GLS endnu, men hver gang jeg skal have noget leveret fra dem beder jeg til, at min pakke kommer hel frem (og overhovedet kommer).

Med den omtale er det i hvert fald ikke nogen jeg ville bruge til at sende ting ud med. Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 9 ud af 13 (130 indlæg)