Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS debatternes facit!

Side 7 ud af 13 (130 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Afsender kan også fejle med indpakning, især hvis der i perioder er ferieafløsere på.

Lad nu vær med at lav en masse hypotetiske forudsætninger, som slet ik er gældende! Det var sendt i September 09. Er der Ferie i DK der? NEJ!

LANTHER:

Sådan kan der også være med ferieafløsere på bilerne der igen giver en ringere service.

Så en ferieafløser kan betyde totalt ramponeret forsendelser? Der blev jeg lige endnu mere tryg ved GLS i DK!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:38

Lanther, er det muligt for dig at skrive i et svar istedet for 15:P?

Hvad er statistikken på GLS' markedsandel fra 2005, 2006 2007, 2008, 2009? Jeg vil gerne vide om den er stigende. og var PD ikke tvunget til at afgive kunder til dem ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:39

LANTHER:

Fashion-Seller:

GLS i Tyskland er fint, men så snart det er DK, så går det helt skævt!

Hvordan kan du vide det ??

Måske pga bopæl i en del år i Tyskland... Og GLS er skam et firma med et godt ry hernede, og denne diskussion ville aldrig forekomme her, da mange af de omtalte problemer slet ik findes!

LANTHER:

Findes der også tal herpå ??

Som GLS mand burde du da alt andet lige vide det...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:43

Fashion-Seller:

Så en ferieafløser kan betyde totalt ramponeret forsendelser? Der blev jeg lige endnu mere tryg ved GLS i DK!

Svaret var myntet på alle virksomheder i Danmark og udlandet, ferieafløsere giver mindre tryghed en fastansatte.

Ferieafløsere kan give flere skader, hvis de er urutinerede i forløbet.

mvh

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49

LANTHER:
Dårlig og dårlig service ??? hvis GLS virkelig er så dårlig, hvorfor får GLS så flere og flere store kunder ??

NU havde jeg ikke lige specifikt GLS i tankerne. Mere en en generel konstatering af, at uanset hvilket dansk transportfirma du vælger vil du kunne finde lige så meget ris som ros. Jeg tror hverken GLS er bedre eller dårligere end andre transportfirmaer.

Spørgsmålet er om det er servicen, der trækker flere kunder til GLS. Umiddelbart ville jeg tro at det måske mere var prisen.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:00

LANTHER:
Dårlig og dårlig service ??? hvis GLS virkelig er så dårlig, hvorfor får GLS så flere og flere store kunder ??

En af grundene er nok at EU har pålagt Post Danmark at tvangs-overdrage nogle af deres erhvervskunder til netop GLS.
Det har noget med konkurrenceevnen og Post Danmarks monopol som er skyld i dette scenarie. Det helt store problem for de involdverede kunder er så, at hvis de er blevet tvangsoverdraget, så kan de ikke selv få lov til at vælge GLS fra. Det har været diskuteret en del i medierne - også herinde på Amino.

/Jesper

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:00

Bautik:

Lanther, er det muligt for dig at skrive i et svar istedet for 15:P?

Hvad er statistikken på GLS' markedsandel fra 2005, 2006 2007, 2008, 2009? Jeg vil gerne vide om den er stigende. og var PD ikke tvunget til at afgive kunder til dem ?

Mange svar fordi jeg havde fri igår og mange svar skulle afsendes idag.

GLS har købt en del af Posten Nordens kundekontrakter inden for erhverspakker og et depot i Århus. Salget til GLS er en direkte følge af EU-Kommissionens betingelse for at kunne godkende fusionen mellem Post Danmark A/S og Posten AB. Kravet var, at Posten Norden skulle overføre en del af sin standard indenlandske B2B pakkemængde, svarende til cirka ti procent af markedet, til en egnet pakkedistributør med en dokumenteret ekspertise og et anerkendt mærke indenfor distributionsområdet.
Og den egnede distributør er nu fundet. GLS Denmark, der er en del af den internationale GLS-koncern, har for et ikke oplyst beløb, købt en række kundeaftaler, der generelt set afspejler kundesammensætningen hos Posten Nordens logistik-virksomhed i Danmark.

Det er altså EU der tvinger Post Danmark til at reducere sit monopol og ikke GLS.

Det er ej heller ikke Post Danmark der afgiver kunder, idet de er Post Norden DPD der afgiver kunder til GLS.

Statistikker er nok interne og findes ikke offentligt.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:06

Fashion-Seller:

Måske pga bopæl i en del år i Tyskland... Og GLS er skam et firma med et godt ry hernede, og denne diskussion ville aldrig forekomme her, da mange af de omtalte problemer slet ik findes!

Mon ikke den er lidt ensporet ??

Hvordan skulle jeg vide dette ?? 

mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:37

LANTHER:

Fashion-Seller:

Mon ikke den er lidt ensporet ??

Hvordan skulle jeg vide dette ?? 

Nu du klager over folk altid er anynome, så troede jeg at du havde foretaget det ene klik, så du vidste hvem du diskuterede med...

Og nej den er ik ensporet... Her er GLS ik et firma man er efter, men en konkurrent til DHL/Deutsche Post og DPD...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:50

Fashion-Seller:

Nu du klager over folk altid er anynome, så troede jeg at du havde foretaget det ene klik, så du vidste hvem du diskuterede med...

Og nej den er ik ensporet... Her er GLS ik et firma man er efter, men en konkurrent til DHL/Deutsche Post og DPD...

Jeg klager absolut ikke over at folk er anonyme, men vil så ej heller udbasunere min person.

Det er ej heller ikke dig der er anonym, men flere andre der angriber min person, som er anonyme.

mvh

Side 7 ud af 13 (130 indlæg)