Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot hvad er jeres mening?

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:
Mener du så også at kommentarerne på f.eks. Amazon er utroværdige. Synes du selv det virker somom det går skidt for Amazon? :) ... Og der er tusindvis af lignende eksempler

Såfremt man har et brand som Amazons er den problematik naturligvis til at overse, men det vil næppe være tilfældet for de fleste læsere her på amino :) 

Mikkel deMib Svendsen:
Indhold - og specielt brugergeneret indhold, og særligt brugergeneret indhold direkte på produktsider, har en ENORM værdi i forhold til SEO. Det er dumt at forære det væk til et andet site :)

Produkt anmeldelser er en rigtig god ting, men ser intet til hindring for at man kan benytte dette sammen med Trustpilot. Det er der flere af vores kunder der gør. 

Problemstililngen er at en skeptisk netshopper typisk vil google virksomheden for at finde andres mening. Her er det en force for netbutikken hvis anmeldelserne kommer på en tredjeparts hjemmeside, og ikke på dens egen. Derfor synes jeg den rigtige løsning er at have produkt anmeldelser på sin egen side og trustpilot anmeldeler på Trustpilot :)

MVH

Peter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:02

Peter Holten Mühlmann:
Derfor synes jeg den rigtige løsning er at have produkt anmeldelser på sin egen side og trustpilot anmeldeler på Trustpilot :)

Det er jo klart, når det er dig der driver TrustPolit Big Smile

Så ja, hvis man gerne vil hjælpe den flinke mand og TrustPilot, så er det en god ide. Hvis man er lidt mere "egocentrisk" og fokuseret på sin egen online forretning, som jeg, så er det altså bedre at brugeranmeldelserne ejes af en selv og ligger på ens eget website.

Peter Holten Mühlmann:
Såfremt man har et brand som Amazons er den problematik naturligvis til at overse, men det vil næppe være tilfældet for de fleste læsere her på amino :) 

Amazon var blot et eksempel. Der findes som sagt tusindvis - også mange meget mindre sites. Og det samme gælder for dem alle. At kalde det utroværdigt fordi det ikke lige er DIG og DINE folk der styrer anmeldelserne er simpelt hen for useriøst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

Mikkel deMib Svendsen:
Så ja, hvis man gerne vil hjælpe den flinke mand

Mange tak :)

Mikkel deMib Svendsen:
"egocentrisk" og fokuseret på sin egen online forretning, som jeg, så er det altså bedre at brugeranmeldelserne ejes af en selv og ligger på ens eget website.

Kan afsløre at der er en hel del tests på vej, i forlængelse af vores forrige debat, så det vil vise sig :)

Mikkel deMib Svendsen:
Amazon var blot et eksempel. Der findes som sagt tusindvis - også mange meget mindre sites. Og det samme gælder for dem alle. At kalde det utroværdigt fordi det ikke lige er DIG og DINE folk der styrer anmeldelserne er simpelt hen for useriøst.

Det er ikke nødvendigtvis utroværdigt, men som privatperson er jeg meget skeptisk overfor rating systemer 100% administreret af virksomheden. Jo mere ukendt virksomheden er og jo dårligere det er udført, jo mere skeptisk tror jeg man vil være. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:53

Dårligt udførte løsninger er vel altid dårlige - uanset hvad det er. Men alternativet til at "outsource" sine kunders kommentarer er jo heller ikke at vælge at udføre løsningen dårligt. Det synes jeg er en lidt absurd tankegang.

Jeg vil dog påstå, at hvis ens udviklere ikke kan finde ud af at opsætte et velfungerende kommentarsystem, så ville jeg ikke føle mig så sikker på deres shopløsning, der trods alt er noget mere kompleks og sikkerhedsfølsom :)

Omkostningerne ved at opsætte sit eget system skal så sættes i forhold til den værdi det måtte give. For SEO ved jeg at den er ENORM STOR. Det kan være den afgørende forskel på toprankings eller ej, for både produkterne i en shop, og hele shoppen som helhed. Værdien af på forhånd at have rettigheder til anden brug kan også være stor, hvis det udnyttes.

At se bort fra de tab der er ved at forære alle disse gode brugerkommentarer væk til et andet site, er dumt. Men det er klart, at hvis man mener, at "det der pjat med søgemaskiner" ikke så så vigtigt, så er det jo ligemeget Geeked

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:01

Det kunne jo være at Trustpilot på et tidspunkt laver en embedbar version hvor man får anmeldelserne ind det rigtige sted på sin side - og hvor Trustpilot blot kan bekræfte at de er autentiske.

Så der ikke går noget seo tabt !!! :-)

Jeg havde faktisk ikke tænkt så meget over tab af seo da jeg gik i gang med Trustpilot, men jeg er ved at lave en ny shop i magento - og der bliver ihvertfald anmeldt direkte på siden eller endnu bedre under de specifikke solgte produkter.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:03

Jørgen Olsen:

Det kunne jo være at Trustpilot på et tidspunkt laver en embedbar version hvor man får anmeldelserne ind det rigtige sted på sin side - og hvor Trustpilot blot kan bekræfte at de er autentiske.

Så skal de bare lige huske, at blokere for søgemaskinernes indeksering af de samme kommentarer på TrustPilot's website - ellers virker det ikke :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:04

Mikkel

Kender du nogle shops som har lavet det selv - på en god måde ?

Mvh

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:08

Mikkel deMib Svendsen:

Jørgen Olsen:

Så skal de bare lige huske, at blokere for søgemaskinernes indeksering af de samme kommentarer på TrustPilot's website - ellers virker det ikke :)

Ja, - om muligt. Er der ikke noget med at søgemaskinerne gør deres ypperste for at kunne læse alt hvad vi mennesker kan læse på en webside :)?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:12

Jørgen Olsen:
Ja, - om muligt. Er der ikke noget med at søgemaskinerne gør deres ypperste for at kunne læse alt hvad vi mennesker kan læse på en webside :)?

Naturligvis er det muligt. Det er blot spørgsmålet om TrustPilot er interesseret i at beholde al den dejlige søgemaskinetrafik - eller lade de sites som har leveret kunder og kommentarer beholde den :)

Problemet har ikke noget at gøre med hvordan søgemaskinerne "læser" sider - det har at gøre med Duplicate Content. Når søgemaskinerne finder de samme informationer flere steder vil de i reglen kun vise den ene reference i søgeresultater og derfor risikerer DU, at det er DIT site de filtrerer væk og ikke TrustPilots.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 07:17

Mikkel deMib Svendsen:

Dårligt udførte løsninger er vel altid dårlige - uanset hvad det er. Men alternativet til at "outsource" sine kunders kommentarer er jo heller ikke at vælge at udføre løsningen dårligt. Det synes jeg er en lidt absurd tankegang.

Jeg vil dog påstå, at hvis ens udviklere ikke kan finde ud af at opsætte et velfungerende kommentarsystem, så ville jeg ikke føle mig så sikker på deres shopløsning, der trods alt er noget mere kompleks og sikkerhedsfølsom :)

Omkostningerne ved at opsætte sit eget system skal så sættes i forhold til den værdi det måtte give. For SEO ved jeg at den er ENORM STOR. Det kan være den afgørende forskel på toprankings eller ej, for både produkterne i en shop, og hele shoppen som helhed. Værdien af på forhånd at have rettigheder til anden brug kan også være stor, hvis det udnyttes.

At se bort fra de tab der er ved at forære alle disse gode brugerkommentarer væk til et andet site, er dumt. Men det er klart, at hvis man mener, at "det der pjat med søgemaskiner" ikke så så vigtigt, så er det jo ligemeget Geeked

Vi bruger Trustpilot aktivt, og jeg er helt med på de evt. får lidt trafik vi selv kunne få på siden. Hele formålet med Trustpilot, er at vi opfordrer til at give feedback på en side som ikke er vores egen. Der vil altid være kunder der er dybt uretfærdige. Vi har lige haft et par stykker vi synes gik over grænsen for hvad der var rimeligt, men har kunderne overvejende gode oplevelser, vil det afspejle sig i de kommentarer der kommer. Jeg skal ikke kunne sige hvordan det ville være uden opfordring. Vi ville vel bare have nogle få kommentarer, men vi har valgt at opfordre til at bruge den, netop fordi det er en side vi ikke har indflydelse på, udover man kan skrive sin egen version af sagen under, eller få den fjernet, hvis den er åbenlys uretfærdig.

Fordi vi bruger det aktivt, har vi nogle stykker der skriver, når vi sender en masse email ud. Et af de søgeord vi modtager mest trafik på, og har den bedste konvertering er ordet "petdreams". Trustpilot og vores kommentarer ranker lige efter vores egen side på det søgeord, så jeg vil da gå ud fra en stor del af de der søger, lige har været en tur på trustpilot før de er havnet hos os, og dermed også går ud fra, at det kan have en positiv effekt på nogle få %, om vi får en ordre hjem eller ej.

Hvis du beder 10 kommentere din service gennem en email til dem, fordi du vil bruge dem i din markedsføring, og de 5 kommer med en negativ respons, hvilke af disse bruger du så i din markedsføring? Giver dette en mere korrekt billede af din side end trustpilot, hvis du kun bruger de 5 gode? Det er muligt de 5 af dem er pisse uretfærdige, men det er desværre deres oplevelse af forløbet, uanset om man kan lide det eller ej.

Den nye side vi er ved at få bygget, regner vi med at gøre det muligt med bruger feedback på produkterne. Så har vi bruger kommentarer på dem, det tager bare lang tid at få noget bygget op der virkelig er noget værd. Kunderne skal først have modtaget varerne, og brugt dem et stykke tid. Derfra skal de så have en email med opfordring til at skrive noget tid efter, og af dem, vil nogle få gå ind og gøre det. Så vi vil bruge Trustpilot til de generelle om vores butik, og vores eget system til feedback af produkterne fra køberne.

Billigt Hundeudstyr Online

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)