Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal du have hjælp til at skaffe computer?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej SImon

Jeg kan godt følge dig, men jeg kan bedre følge dem der kommer med konstruktive forlsag til at du nok skal se i en anden retning.

Jeg så på din profil, at du har en million idéer, så lad denne ene slippe og hvis du vil have meninger om de 999.999 andre, så ved du jo hvor du kan få respons.

Og så den direkte: Du er 10-15 år for sent ude Cool

Køb ren argan olie her

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tager den lille fra toppen. Du skal ikke tage det personligt, for det handler udelukkende om en saglig kritik af din idé.

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:
1. Jeg vil eksempelvis kunne få varerne sendt til min adresse, og sørge for at samle computeren for kunden. Allerede her er der sparet en god slat penge, da det er billigere at samle computeren selv.

Det er kun billigere at samle computeren selv, hvis din kunde overvejer at købe sin computer i Fona, Expert eller Elgiganten. Hardwarebutikker på nettet, såsom MM Vision og Topdata, har priser som er umulige at konkurrere med, selv hvis man samler selv. 

2. Det vil være muligt at have en telefonisk kontakt med mig, og kunden vil have mulighed for at give sit besyv om computerens formål. Ud fra det vil jeg så sammensætte den bedst mulige computer.

Køber kan Google eller oprette en tråd på ét af det utallige hardware-foraer på nettet. Udover det kan en god sælger yde samme service gratis, før kunden køber en computer.

3. Jeg vil sørge for at kunden får de enkelte bedste hardware dele. Dele som passer sammen prismæssigt og ydelsesmæssigt. Hardware som er testet til at være de bedste hardware dele.

Igen, viden som er tilgængelig gratis på nettet.

4. Vil afslutte med en software optimering. Dvs at jeg vil installere medfølgende styresystem, gennemføre driver installation af hardware, vejlede og installere ønsket gratis software fra nettet. Slutte af med optimering af styresystemet ved brug af viden gennem tiden og diverse programmer til optimering.

Jeg er generelt skeptisk overfor såkaldt "software optimering". For gennemsnitsbrugeren spiller en software optimering, som måske resulterer i en marginal forbedring af ydeevnen, ingen rolle. 

5. Til slut vil jeg sørge for et tekstdokument på skrivebordet, som vil vejlede kunden gennem et par basale ting om dens nye computer.

Det er vel det man i populær tale refererer til som en manual eller en "hurtig start"-guide, som følger med til 99% af al hardware.

Om jeg kan bruge din service til noget eller ej vil jeg ikke svare på. Den henvender sig ikke til mig og som sådan kan et svar kun tolkes som en latterliggørelse af din idé.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 03:53

det noget mærkeligt noget at sige det jeg har som idé, kan findes på nettet. Der er også vejledninger til at lave hjemmesider på nettet, så derfor er at sælge hjemmesider en dårlig idé?

Marginal forbedring af ydeevnen, du konkluderer at mit arbejde ikke vil udføre noget? Hvis du har ret i det, har du ret. Hvis jeg faktisk kan lave en betydelig forskel, så har du ikke. Det er svært at konkludere her, men jeg har ingen intentioner om at starte noget jeg ikke kan stå inde for.

Tekstdokumentet vil indholde de ændringer jeg har lavet og hvordan de skal håndteres. Om der så følger 4 med til ens gfx er da komplet ligegyldigt.

Har prøvet at samle en comp fra topdata til 6k sat ned fra 7k (banner tilbud) og fik den ned på 5600 med nøjagtigt samme specificationer.  Udover det, kan jeg da godt se at de samlede computere fra nettet er billige og billigere end jeg havde troet.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 03:55

seriøst BZR quoted fra din egen hjemmeside og dit produkt

"Du kan spare mange penge ved at købe delene, der hvor de er billigst, og  lade mig samle computeren for dig."

det ser rigtig grimt ud når du lige har fortalt mig det stik modsatte Sad

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 04:01

Lagerslag123 - JEN:

Hej SImon

Jeg kan godt følge dig, men jeg kan bedre følge dem der kommer med konstruktive forlsag til at du nok skal se i en anden retning.

Jeg så på din profil, at du har en million idéer, så lad denne ene slippe og hvis du vil have meninger om de 999.999 andre, så ved du jo hvor du kan få respons.

Og så den direkte: Du er 10-15 år for sent ude Cool

Jeg vil putte ideen i skuffen og tygge over den et stykke tid Smile helt klart at jeg ikke bør arbejde i det hardwaremæssige, men jeg står nu ved, at folk har svært ved at vedholde deres computere i god stand og at min optimering kan hjælpe på mange måder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:16

Der er kun 1 ekstra forsendelse, da køber adressen ikke behøver være den samme adresse som modtager adressen. Så på den måde er intet røget.

Okay lad os vende den om. Hvor mange kunder tror du, der vil købe hardware for f.eks 10.000 kr, og så få det leveret til et fremmed firma? Folk er ofte internet paranoide, så hvordan vil du overbevise dem om, at dette er en god ide?
Dertil kommer, at køber står rigtig skidt rent juridisk, hvis de ik modtager en pc...

Aldi og Dell osv køre da fint hurtigt, men du får stadig ikke det hurtigste hardware. I debatten har jeg nævnt og nikket ja op til flere gange at ideen med at være "mentor" for folks hardwarekøb kan have sine downsides. Absolut størstedelen af hele min idé bygger desuden på optimering, derfor er det ikke en helt anden snak, da den snak tydeligt står beskrevet i mit idégrundlag. Den mindste del er hardware indkøb og det er her de fleste problemer opstår(selvom der intet belæg er for at det faktisk er et problem for hardwarekøbet), hvilket jeg da så også HAR godtaget op til flere gange, at der kan være problemer ved at fungere som hardware mentor.

Måske ik, men hvor mange ønsker det hurtigste af det hurtigste? Den kunde gruppe du ønsker at ramme, har slet ik de behov du går og sætter op. Fru Hansen på 45 år, kan sagtens nøjes med en middel hurtig PC, hun behøves ingen "nørd" PC, for at tjekke netbank, surfe, spille kabale, tjekke mail osv...
Det er altså basal segmentering!

At sælge know how på time basis er vel det jeg har villet fra starten. Det er for mig en know-how at hjælpe kunden med at vælge det rigtige hardware han køber hos en anden butik.

Så hold dig til det, og lad andre om hardware delen. Fokuser på det du er bedst til!

Man kunne også springe hele hardware afsnittet over og nøjes med pc optimering som mulighed, men det er nok de færreste der vil sende deres gamle pc et sted hen for at blive renset og derfor så jeg snittet til at gøre det når nu folk alligevel skulle lave indkøb af computer og så samtidig hjælpe med at få det optimale ud af deres computer indkøb.

Hvis du bor i Århus, som eksempel, så er der vel os et stort nok kundegrundlag for indlevering af pc´ere på din adresse! Så smider kunden Pc´en af i dag og henter den imorgen...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 04:20

Jeg vil putte ideen i skuffen og tygge over den et stykke tid Smile helt klart at jeg ikke bør arbejde i det hardwaremæssige, men jeg står nu ved, at folk har svært ved at vedholde deres computere i god stand og at min optimering kan hjælpe på mange måder.

Og det skal du da endelig også gøre. For du kunne da starte lokalt ved at tilbyde din hjælp til folk i din by, og måske få lokalavisen til at skrive lidt om, at du nu er klar til for en billig penge at give folk et pc hjemmebesøg, hvis de har oplevet at deres computer er blevet for langsom. Jeg er sikker på der er et langt større behov for det end for optimering af hardware, som du måske kan liste ind ad bagdøren hvis du mener folk er rede til at betale.

Det er jo som bekendt folk i alle aldre der har computere i dag, og jeg lover dig det er belastende for de it kyndige at skulle ordne mors, fars, søsters og bror og vennens vens venindes pc fordi vedkommende ikke forstår udfordringerne som efterhånden også er mange.

Så god vind med projektet, men jeg tror hardwaredelen  i din idé som udgangspunkt er dårlig, men som supllement til en hjemme pc tjek ordning et muligt alternativ.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 05:01

Fashion-Seller:

Der er kun 1 ekstra forsendelse, da køber adressen ikke behøver være den samme adresse som modtager adressen. Så på den måde er intet røget.

Okay lad os vende den om. Hvor mange kunder tror du, der vil købe hardware for f.eks 10.000 kr, og så få det leveret til et fremmed firma? Folk er ofte internet paranoide, så hvordan vil du overbevise dem om, at dette er en god ide?
Dertil kommer, at køber står rigtig skidt rent juridisk, hvis de ik modtager en pc...

Aldi og Dell osv køre da fint hurtigt, men du får stadig ikke det hurtigste hardware. I debatten har jeg nævnt og nikket ja op til flere gange at ideen med at være "mentor" for folks hardwarekøb kan have sine downsides. Absolut størstedelen af hele min idé bygger desuden på optimering, derfor er det ikke en helt anden snak, da den snak tydeligt står beskrevet i mit idégrundlag. Den mindste del er hardware indkøb og det er her de fleste problemer opstår(selvom der intet belæg er for at det faktisk er et problem for hardwarekøbet), hvilket jeg da så også HAR godtaget op til flere gange, at der kan være problemer ved at fungere som hardware mentor.

Måske ik, men hvor mange ønsker det hurtigste af det hurtigste? Den kunde gruppe du ønsker at ramme, har slet ik de behov du går og sætter op. Fru Hansen på 45 år, kan sagtens nøjes med en middel hurtig PC, hun behøves ingen "nørd" PC, for at tjekke netbank, surfe, spille kabale, tjekke mail osv...
Det er altså basal segmentering!

At sælge know how på time basis er vel det jeg har villet fra starten. Det er for mig en know-how at hjælpe kunden med at vælge det rigtige hardware han køber hos en anden butik.

Så hold dig til det, og lad andre om hardware delen. Fokuser på det du er bedst til!

Man kunne også springe hele hardware afsnittet over og nøjes med pc optimering som mulighed, men det er nok de færreste der vil sende deres gamle pc et sted hen for at blive renset og derfor så jeg snittet til at gøre det når nu folk alligevel skulle lave indkøb af computer og så samtidig hjælpe med at få det optimale ud af deres computer indkøb.

Hvis du bor i Århus, som eksempel, så er der vel os et stort nok kundegrundlag for indlevering af pc´ere på din adresse! Så smider kunden Pc´en af i dag og henter den imorgen...

Du kan vende og dreje den, men jeg kan jo ikke blive ved med at svare på nye drejninger. Bøj dem rigtig fra starten. Jeg kan heller ikke sige hvorvidt mennesker tør sende deres computer til et it firma.

Hvorvidt folk ønsker det hurtigste af det hurtigste er også svært at sige. Optimering behøver ikke kun være hastigheden. Med tiden kan alle computere blive langsomme hvis ikke passes ordentligt, selv den hurtigste. Det jo som at købe en bil med flere hestekræfter i stedet for at tømme bagagerummet og huske olien.

Jeg har aldrig valgt min målgruppe til at være 45 årige kvinder.

Men jeg er da glad for at vi er enige om at der faktisk kan være en kundegrundlag for langsomme pcér ligesom Thorborg fandt ud af da han fik lavet slow pc-fighter og 300.000 kunder, men ikke alle problemer kan klares med en exe fil.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 13:21

det noget mærkeligt noget at sige det jeg har som idé, kan findes på nettet. Der er også vejledninger til at lave hjemmesider på nettet, så derfor er at sælge hjemmesider en dårlig idé?

Marginal forbedring af ydeevnen, du konkluderer at mit arbejde ikke vil udføre noget? Hvis du har ret i det, har du ret. Hvis jeg faktisk kan lave en betydelig forskel, så har du ikke. Det er svært at konkludere her, men jeg har ingen intentioner om at starte noget jeg ikke kan stå inde for.

Tekstdokumentet vil indholde de ændringer jeg har lavet og hvordan de skal håndteres. Om der så følger 4 med til ens gfx er da komplet ligegyldigt.

Har prøvet at samle en comp fra topdata til 6k sat ned fra 7k (banner tilbud) og fik den ned på 5600 med nøjagtigt samme specificationer.  Udover det, kan jeg da godt se at de samlede computere fra nettet er billige og billigere end jeg havde troet.

Din analogi holder ikke vand. Du kan ikke stykke den type hjemmesider sammen, som folk er villige til at betale for, på to sekunder. Du kan til gengæld sagtens finde en virkelig billig computer, på to sekunder, hvis du Googler og sætter dig bare en lille smule ind i tingene. 

Du skriver, at du gennem en softwareoptimering kan sikre, at computeren kører bedst muligt. Jeg har anvendt, samlet, overclocked og fulgt med i computerverdenen næsten siden jeg var spæd, og jeg har aldrig hørt om nogen der brugte software, for at optimere ydeevnen. De gange jeg har hørt tale om optimering med software, var der tale om forbedringer så små, at 99,5% af alle computerbrugere end ikke ville ænse den. Det er igen det her med at blande sine egne behov sammen med gennemsnitsbrugeren.

Mht. tekstdokumentet synes jeg din argumentation er ekstremt diffus. Hvilke ændringer og hvad mener du med 'hvordan de skal håndteres'? Skal man håndtere de ændringer du har foretaget på nogen bestemt måde?

Computeren fra TopData må være et enkeltstående tilfælde. Du har fået nedsat en computer fra 6000 kr. til 5600 kr. Medmindre du kan få alle delene samme sted, så skal du betale ca. 45-70 kr. porto pr. del. Udover det, så skal du jo også have løn for din indsats. Hvad med et styresystem til 700 kr.? Når alt kommer til alt, så er forretningerne på nettet idag så billige, at det ikke kan betale sig at samle selv, medmindre man har meget specifikke behov eller bygger videre på et setup, man allerede har.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 13:23

seriøst BZR quoted fra din egen hjemmeside og dit produkt

"Du kan spare mange penge ved at købe delene, der hvor de er billigst, og  lade mig samle computeren for dig."

det ser rigtig grimt ud når du lige har fortalt mig det stik modsatte Sad

Det gør det faktisk ikke. Jeg køber delene brugt, hvad mine kunder er indforstået med, og ofte ligger besparelsen her på 50% eller over. Der er stadig garanti på alle de dele, jeg samler med, så der er ingen problemer hvad det angår.

Du har ret i, at det skal kommunikeres tydeligere, og det skal jeg lige have set på. 

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)