Jeg har gennem mange år hjulpet både på nettet og i hverdagen en masse folk med computere. Købe dem ind, samle dem, sætte dem op og optimere dem. Min idë er ingen vidunder idë men skulle fungere som et mindre supplement til min studietid. Det jeg så skulle fungere som, var en slags vejleder mellem computer butik og kunde. Når en kunde så skal ud og se på ny computer og kunden ikke megen egen viden har, vil jeg være mulig at kontakte, så jeg kan vejlede bedst muligt igennem processen. 1. Jeg vil eksempelvis kunne få varerne sendt til min adresse, og sørge for at samle computeren for kunden. Allerede her er der sparet en god slat penge, da det er billigere at samle computeren selv. 2. Det vil være muligt at have en telefonisk kontakt med mig, og kunden vil have mulighed for at give sit besyv om computerens formål. Ud fra det vil jeg så sammensætte den bedst mulige computer. 3. Jeg vil sørge for at kunden får de enkelte bedste hardware dele. Dele som passer sammen prismæssigt og ydelsesmæssigt. Hardware som er testet til at være de bedste hardware dele. 4. Vil afslutte med en software optimering. Dvs at jeg vil installere medfølgende styresystem, gennemføre driver installation af hardware, vejlede og installere ønsket gratis software fra nettet. Slutte af med optimering af styresystemet ved brug af viden gennem tiden og diverse programmer til optimering. 5. Til slut vil jeg sørge for et tekstdokument på skrivebordet, som vil vejlede kunden gennem et par basale ting om dens nye computer. 6. Fleksibel og hurtig. Jeg bliver gerne sent oppe for at få kundens computer klar hurtigst muligt.
Denne service er naturligvis en engangsydelse og problemer med hardware vil naturligvis være internet butikkens problem og ikke mit. Det vil dog muligvis være muligt at kontakte mig over mail eller per tlf hvis der skulle være evt spørgsmål. Pris 500 kr, som jeg vil mene er meget billigt, netop fordi det er noget jeg kan arbejde med i min fritid og derhjemme. Der vil så ryge en enkelte forsendelse mere oveni, for ca 50kr som jeg da lige vil overveje hvordan skal finansieres. Er dette en service du ville benytte dig af? ja? nej? hvorfor? Mvh Simon
|
Nej, eftersom jeg sagtens kan klare det selv :)
- Din målgruppe vil vidst typisk være pensionister/ældre mennesker, som skal ud og have en computer for første gang, men i dag tror jeg bare generelt ikke der er ret meget brug for den slags service som du har tænkt dig at udbyde, eftersom de fleste "kender nogen der kender nogen der..." - sådan er det ihvertfald i min omgangskreds.
Så ideen fejler absolut intet, tror bare desværre ikke behovet er så stort i et samfund som dette, hvor der ikke er ret mange der ikke kan finde ud af at få adgang til en der kan hjælpe med at få sig en computer.
Pøj pøj med projektet, hvis du alligevel vælger at udføre det - for der vil helt sikkert være nogle kunder et eller andet sted derude :)