Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal du have hjælp til at skaffe computer?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem mange år hjulpet både på nettet og i hverdagen en masse folk med computere. Købe dem ind, samle dem, sætte dem op og optimere dem.

Min idë er ingen vidunder idë men skulle fungere som et mindre supplement til min studietid.

Det jeg så skulle fungere som, var en slags vejleder mellem computer butik og kunde.

Når en kunde så skal ud og se på ny computer og kunden ikke megen egen viden har, vil jeg være mulig at kontakte, så jeg kan vejlede bedst muligt igennem processen.

1.

Jeg vil eksempelvis kunne få varerne sendt til min adresse, og sørge for at samle computeren for kunden. Allerede her er der sparet en god slat penge, da det er billigere at samle computeren selv.

2.

Det vil være muligt at have en telefonisk kontakt med mig, og kunden vil have mulighed for at give sit besyv om computerens formål. Ud fra det vil jeg så sammensætte den bedst mulige computer.

3.

Jeg vil sørge for at kunden får de enkelte bedste hardware dele. Dele som passer sammen prismæssigt og ydelsesmæssigt. Hardware som er testet til at være de bedste hardware dele.

4.

Vil afslutte med en software optimering. Dvs at jeg vil installere medfølgende styresystem, gennemføre driver installation af hardware, vejlede og installere ønsket gratis software fra nettet. Slutte af med optimering af styresystemet ved brug af viden gennem tiden og diverse programmer til optimering.

5.

Til slut vil jeg sørge for et tekstdokument på skrivebordet, som vil vejlede kunden gennem et par basale ting om dens nye computer.

6.

Fleksibel og hurtig. Jeg bliver gerne sent oppe for at få kundens computer klar hurtigst muligt.

Denne service er naturligvis en engangsydelse og problemer med hardware vil naturligvis være internet butikkens problem og ikke mit. Det vil dog muligvis være muligt at kontakte mig over mail eller per tlf hvis der skulle være evt spørgsmål.

Pris 500 kr, som jeg vil mene er meget billigt, netop fordi det er noget jeg kan arbejde med i min fritid og derhjemme. Der vil så ryge en enkelte forsendelse mere oveni, for ca 50kr som jeg da lige vil overveje hvordan skal finansieres.

Er dette en service du ville benytte dig af?

ja?

nej?

hvorfor?

Mvh Simon 

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 16:10

Nej, eftersom jeg sagtens kan klare det selv :)

- Din målgruppe vil vidst typisk være pensionister/ældre mennesker, som skal ud og have en computer for første gang, men i dag tror jeg bare generelt ikke der er ret meget brug for den slags service som du har tænkt dig at udbyde, eftersom de fleste "kender nogen der kender nogen der..." - sådan er det ihvertfald i min omgangskreds.

Så ideen fejler absolut intet, tror bare desværre ikke behovet er så stort i et samfund som dette, hvor der ikke er ret mange der ikke kan finde ud af at få adgang til en der kan hjælpe med at få sig en computer.

Pøj pøj med projektet, hvis du alligevel vælger at udføre det - for der vil helt sikkert være nogle kunder et eller andet sted derude :)

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 16:18

du har nok ret i at det måske ikke kan blive til noget. Jeg selv ved dog at når folk køber en computer får de ikke det bedste hardware altid og heller ikke de bedste muligheder.

Ja de fleste kan finde ud af at købe en computer selv, eller kender nogen som kender nogen som bestiller en færdigbygget computer. Men jeg kan da meget ofte også se disse folk som netop selv kan købe computer selv, købe noget være lort. Jeg syntes bare det er ærgeligt. Det fuldstændig det samme som når folk køber fladskærm med HD ready og ikke full hd og tror de har gjort et godt køb.

Man tror man ved hvad man laver, men oftest ved man det ikke. Og dem man tror hjælper en til at skaffe comp de laver jo heller ikke et arbejde som burde betales mere end 500 kr for, de peger da bare på en comp et sted.

Jeg giver dig ret i at det kan blive svært, men jeg ser helt klart et godt grundlag for at gøre det, da jeg er sikker på mange kunne få langt bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan vil du forholde dig til garanti og reklamation? Udover at jeg aldrig nogensinde ville købe en stationær computer, ville jeg umiddelbart gerne smide et par tusind efter en computer, jeg var sikker på at kunne få byttet, hvis den skulle brænde sammen.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 17:18

Simon Tørring:

Hvordan vil du forholde dig til garanti og reklamation? Udover at jeg aldrig nogensinde ville købe en stationær computer, ville jeg umiddelbart gerne smide et par tusind efter en computer, jeg var sikker på at kunne få byttet, hvis den skulle brænde sammen.

Jeg ville fungere som et mellemled mellem kunden og butikken, derfor vil garanti og reklamation stadig være et arbejde for butikken.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 17:31

Jeg ville på ingen måde benytte mig af dette. Jeg kan ikke se nogen grund til at gå ud og bruge 500 ekstra, på kort sagt ingenting. Den rådgivning jeg kan få i butikkerne nu til dags, er ligeså god, og desuden har jeg selv forstand på det. Og alle folk kender en der har forstand på dette, jeg tror ikke der er mange der vil benytte sig af din tjeneste.

I øvrigt så mener jeg at der er noget reklametionsbegrænsninger når man selv sammensætter en computer. Og dem man kan købe nu til dags, er sammensat perfekt, efter min mening :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:33

Som udgangspunkt er der vel en del, som kan bruge din service. Men din største modstander er vel den bærbare pc... Det er dem, som de fleste går efter nu til dags i dit kunde segment. Dem som vil have en stationær, kan oftest selv bygge den!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:
Simon Tørring:

Jeg ville fungere som et mellemled mellem kunden og butikken, derfor vil garanti og reklamation stadig være et arbejde for butikken.

Hvis du har formidlet handlen af hardware løsdele, vil kunden forvente, at du også formidler garantireparation af eventuelle defekte dele indenfor garantiperioden.
Enhver forhandler af hardware løsdele har indføjet i deres handelsbetingelser, at de ikke forestår gratis udskiftning af defekte dele fra computeren, samt at defekter, som kan relateres til monteringen, ikke er dækket af garantien.

For nogle år siden, den gang computer hardware var fantastisk dyrt, kunne man spare penge ved at købe computerdelene i løs vægt og så selv samle dem.
Men i dag, hvor priserne på computere er faldet meget, vil kun de færreste kunne få en billigere eller bedre computer til prisen ved at købe den i løsdele.
De fleste private kunder fokuserer erfaringsmæssigt mere på at computeren er god og solid, og at der er en hurtig og hjælpsom kundeservice og support, i tilfælde af fejl.

Hvis din forretningsidé ikke indebærer håndtering af reklamation i garantiperioden, vil det stille kunderne ringere at købe gennem dig, end at handle i en decideret computerbutik.

De vil med sikkerhed risikere at blive kastebold imellem dig, som skubber ansvaret over på forhandleren, og forhandleren som måske siger at fejlen skyldes fejlbetjening i forbindelse med samling/installation.

Med din pris på 500,- skal computeren alligevel koste en del, før din rådgivning resulterer i en samlet besparelse, for du skal jo først spare kunden for de 500,- du forlanger for din ydelse. Skype-Wink
Det er jo muligt at købe en stationær mærkevare computer til under 5.000,- inkl 3 års onsite hardware service og adskillige års support for drivere.
Det er dem du konkurrerer med.

Virksomheder vil erfaringsmæssigt aldrig benytte den type ydelse, som du tilbyder. De vil typisk hellere købe et "sikkert" produkt hos en større forhandler, suppleret med en udviddet hardwareservice som f.eks IBM Global Service, Servicegruppen eller Careitec.

Jeg vil foreslå dig, at du i stedet overvejer at lave et site, der rådgiver forbrugere om computerkøb og ad den vej øser ud af dine erfaringer og evner.
For at tjene på det, kan du jo opdele de sikkert mange brugere på dit site i gratis brugere - og et PLUS abonnement, hvor brugerne får adgang til mere support og mere af din rådgivning..  Bare en tanke.. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:

Jeg tror bare, du er for sent på den. Normalt prøver man jo at begrænse leddene i en produktions- og afsætningsproces så meget som overhovedet muligt, for at kunne konkurrere prismæssigt. Og når både de helt store (Dell, Apple, etc.), og de lidt mindre (Føniks, Topdata, etc.) allerede har fat i online konfiguration af både stationære og bærbare - direkte fra producenten, kan jeg ikke se, hvordan du ville kunne konkurrere på dette.

Hvis jeg skulle ud på pc-byggeri-markedet, ville jeg lave en meget simpel og overskuelig netbutik, hvor du i stedet for QuadCore, i7 og den slags, sælger pc-pakker til forskellige grupper, som på nuværende tidspunkt, har svært ved den slags. Det kan både være de åbenlyse (ældre, børn og den slags), hvor du skal barbere de tekniske termer ned til et absolut minimum, eller helt specielle nichegrupper (grafik, videoredigering, den slags), hvor du skal tilbyde maskiner med mega fokus på lige præcis de ting, de skal bruge, i en samlet pakke til en god pris. <-- Det første er nok klart det letteste, da Apple allerede har godt fat i dem med specielle ønsker og behov.

Og lige en kommentar mere til citatet herover; En etableret IT-biks, uanset størrelse, har næsten altid en afdeling der står for servicering og opsætning af computere, og hvis de ikke har det, har de en stabil og professionel partner (Rosenmeier, Atea, etc.) til det. Der er kæmpemæssige omkostninger forbundet med det at sælge forbrugerelektronik, derfor vil butikkerne normalt gerne smide godt med penge efter en underleverandør, de ved kan overholde de forskellige RMA-frister, der tit gør sig gældende i den branche. Det vil så at sige være for risikabelt at lade en enkeltperson står for den slags, når man ved at uddannede teknikere kan gøre det samme til en lidt højere pris, men samtidigt garantere at de også fikser lortet, når det går i stykker.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:01

Morten:

Jeg ville på ingen måde benytte mig af dette. Jeg kan ikke se nogen grund til at gå ud og bruge 500 ekstra, på kort sagt ingenting. Den rådgivning jeg kan få i butikkerne nu til dags, er ligeså god, og desuden har jeg selv forstand på det. Og alle folk kender en der har forstand på dette, jeg tror ikke der er mange der vil benytte sig af din tjeneste.

I øvrigt så mener jeg at der er noget reklametionsbegrænsninger når man selv sammensætter en computer. Og dem man kan købe nu til dags, er sammensat perfekt, efter min mening :)

Servicen er absolut heller ikke til de personer som selv kan samle en computer. Den er til den absolut modsatte bruger.

"500 kr på kort sagt ingenting" er en hård kritik. For det første sparer du penge ved selv at samle, for det andet sørger jeg for at kunden får det optimale hardware. Men hvis kunden ikke ved at dette er et "problem" så er det jo også klart at jeg vil have svært ved at få kunder. Det er ligesom når man køber 500gb harddisk kan man vælge mellem Kadetten eller Mustangen og ikke kun størrelsen, men hvor mange ved det?

Butikker som Fona, Merlin osv ser jeg meget begrænset hjælp hos og det er klart, skulle de det ville det koste mere.

Selve optimeringen jeg yder, er noget af det vigtigste. Ligesom det er vigtigt at have et program lignende slow pc-fighter eller ccleaner er der mange mange andre måder at optimere en computer på. Selve den fysiske ram som computeren bruger i standby er vigtig at få langt ned og har da rodet med flere computere hvor jeg får den under 300, 200 og en enkelt gang under 100mb i windows.

Men jeg ser problematikken. Måske er det noget folk slet ikke gider bruge den ekstra energi, tid og penge på.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)