Problemet ligger nok mest i om det er muligt at sende en samlet computer til reparation hos en forhandler, hvis man har købt den i løsdele. Hvis ikke, så har jeg en svær sag. Hvis muligt, så burde der ingen forskel at være. Hvis en butik kun yder tlf service på færdigsamlede computere imod dem som er købt i løsdele og samlet selv, så har jeg også et problem. Angående prisen, siger jeg jo ikke de sparer ved at snakke med mig om det, men at der kan være besparelser på selve produktet. At foreslå mig at bikse en hjemmeside sammen som kan hjælpe folk med deres computere er en rigtig god idé om måske i den retning jeg skulle gp i stedet. Eventuelt kunne jeg sælge video kurser omkring selve det at optimere den software mæssigt. |
Morten:Simon Tulin Holmgaard Kristensen:Fashion-Seller:Simon Tulin Holmgaard Kristensen:Butikker som Fona, Merlin osv ser jeg meget begrænset hjælp hos og det er klart, skulle de det ville det koste mere.
Lidt branche research er vidst nødvendigt, før du overhovedet kaster dig ud i noget. For dem du nævner er fortrinsvis små spillere på markedet!
(Er Merlin ik gået konkurs i øvrigt, eller blev det solgt og videreført i nyt regi?)
Muligvis Merlin er gået konkurs. Der har nok været for mange utilfredse kunder xD
Da min far købte en bærbar, havde både jeg og min bror sagt at vi skulle hjælpe ham med det. Det endte med han selv en dag, købte en bærbar hos en forhandler og den var simpelthen så ringe hardware/pris mæssigt at jeg blev utrolig gal, både på forhandleren og min far. Jeg er i dag stadig gal, men det er en helt anden snak ;)
Ikke for at skyde dig ned, men du kan jo ikke kun tage et eksempel, der er nok mange der er glade for deres køb. Hvis jeg går en tur i fona, bilka eller føtex og skal have en ny computer, så er de nu flinke nok. De kan forklare hvad ram er, hvad cpu er osv osv.
Du skyder mig skam ikke ned. Jeg er sikker på at mit eksempel ikke er enestående, slet ikke med så mange som jeg kan se visuelt har brug for optimering eller dem som kommer til én konstant og spørger om hjælp.
Dem som er glade for deres køb og som ikke ser udover skyklapperne at der faktisk også kan være en lynhurtig computer selv efter 1 års brug, det er også fint nok.