Simon Tulin Holmgaard Kristensen:
Hvordan vil du forholde dig til garanti og reklamation? Udover at jeg aldrig nogensinde ville købe en stationær computer, ville jeg umiddelbart gerne smide et par tusind efter en computer, jeg var sikker på at kunne få byttet, hvis den skulle brænde sammen.
Jeg ville fungere som et mellemled mellem kunden og butikken, derfor vil garanti og reklamation stadig være et arbejde for butikken.
Hvis du har formidlet handlen af hardware løsdele, vil kunden forvente, at du også formidler garantireparation af eventuelle defekte dele indenfor garantiperioden.
Enhver forhandler af hardware løsdele har indføjet i deres handelsbetingelser, at de ikke forestår gratis udskiftning af defekte dele fra computeren, samt at defekter, som kan relateres til monteringen, ikke er dækket af garantien.
For nogle år siden, den gang computer hardware var fantastisk dyrt, kunne man spare penge ved at købe computerdelene i løs vægt og så selv samle dem.
Men i dag, hvor priserne på computere er faldet meget, vil kun de færreste kunne få en billigere eller bedre computer til prisen ved at købe den i løsdele.
De fleste private kunder fokuserer erfaringsmæssigt mere på at computeren er god og solid, og at der er en hurtig og hjælpsom kundeservice og support, i tilfælde af fejl.
Hvis din forretningsidé ikke indebærer håndtering af reklamation i garantiperioden, vil det stille kunderne ringere at købe gennem dig, end at handle i en decideret computerbutik.
De vil med sikkerhed risikere at blive kastebold imellem dig, som skubber ansvaret over på forhandleren, og forhandleren som måske siger at fejlen skyldes fejlbetjening i forbindelse med samling/installation.
Med din pris på 500,- skal computeren alligevel koste en del, før din rådgivning resulterer i en samlet besparelse, for du skal jo først spare kunden for de 500,- du forlanger for din ydelse. 
Det er jo muligt at købe en stationær mærkevare computer til under 5.000,- inkl 3 års onsite hardware service og adskillige års support for drivere.
Det er dem du konkurrerer med.
Virksomheder vil erfaringsmæssigt aldrig benytte den type ydelse, som du tilbyder. De vil typisk hellere købe et "sikkert" produkt hos en større forhandler, suppleret med en udviddet hardwareservice som f.eks IBM Global Service, Servicegruppen eller Careitec.
Jeg vil foreslå dig, at du i stedet overvejer at lave et site, der rådgiver forbrugere om computerkøb og ad den vej øser ud af dine erfaringer og evner.
For at tjene på det, kan du jo opdele de sikkert mange brugere på dit site i gratis brugere - og et PLUS abonnement, hvor brugerne får adgang til mere support og mere af din rådgivning.. Bare en tanke..