Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal du have hjælp til at skaffe computer?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:

Butikker som Fona, Merlin osv ser jeg meget begrænset hjælp hos og det er klart, skulle de det ville det koste mere.

Lidt branche research er vidst nødvendigt, før du overhovedet kaster dig ud i noget. For dem du nævner er fortrinsvis små spillere på markedet!

(Er Merlin ik gået konkurs i øvrigt, eller blev det solgt og videreført i nyt regi?)

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 18:08

Nu vil jeg så faktisk lige komme på banen igen og sige, at det er meget svært at spare penge på at samle PC'en selv i forhold til at købe en der allerede er samlet.

Du kan jo købe en færdigsamlet pc for omkring 2000 i dag, og du når dårligt at få cpu + ram + bundkort for de penge, så din besparelse er langt væk :)

Den eneste grund der er til at samle selv er for at få kvalitetskomponenter, men den slags er jo fuldstændig ligegyldigt når det er til en person der sikkert aldrig har brugt en computer før :)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 18:11

Jeg må lige slå et par ting fast :)

Det er på ingen måder meningen at jeg skal udkonkurrere andre firmaer. Det skal ses som en anderledes service end den service som nuværende firmaer tilbyder.

Servicen bliver gjort af mig, en studerende som søger måske 1500 kr ekstra måneden og absolut eneste intention om at hjælpe folk til at få en god ny optimeret computer.

Hvis jeg skulle komme til at ødelægge et komponent på et bundkort, vil det naturligvis være mit ansvar. Er bundkortet defekt er det butikkens ansvar. Men jeg har samlet mange computere gennem tiden, er elektronikstuderende og kommer ikke lige til at ødelægge et stykke hardware.

Tak for gode inputs. Det virker ikke som en populær idé :) men lad os få det diskuteret igennem.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:14

Fashion-Seller:

Som udgangspunkt er der vel en del, som kan bruge din service. Men din største modstander er vel den bærbare pc... Det er dem, som de fleste går efter nu til dags i dit kunde segment. Dem som vil have en stationær, kan oftest selv bygge den!

Den bærbare er både og en konkurrent. Selvfølgelig er der færre som køber stationær pga dem.

Og ja muligvis er det kun folk med comp viden som køber stationær og det vil hvertfald være et problem :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:16

Det er på ingen måder meningen at jeg skal udkonkurrere andre firmaer. Det skal ses som en anderledes service end den service som nuværende firmaer tilbyder.

Det var nu heller ik bagtanken. Men hvis du laver en prisundersøgelse på Spegepølse, så finder du vel heller ik det dyreste sted at sammenligne med? Din vs f.esk Bilka...

Så tager du alle konkurrenter og sammenligner med, dvs + Netto, Rema, Fakta, Aldi, Lidl osv, og så har du det reelle billed...

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:20

Fashion-Seller:

Butikker som Fona, Merlin osv ser jeg meget begrænset hjælp hos og det er klart, skulle de det ville det koste mere.

Lidt branche research er vidst nødvendigt, før du overhovedet kaster dig ud i noget. For dem du nævner er fortrinsvis små spillere på markedet!

(Er Merlin ik gået konkurs i øvrigt, eller blev det solgt og videreført i nyt regi?)

Muligvis Merlin er gået konkurs. Der har nok været for mange utilfredse kunder xD

Da min far købte en bærbar, havde både jeg og min bror sagt at vi skulle hjælpe ham med det. Det endte med han selv en dag, købte en bærbar hos en forhandler og den var simpelthen så ringe hardware/pris mæssigt at jeg blev utrolig gal, både på forhandleren og min far. Jeg er i dag stadig gal, men det er en helt anden snak ;)

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:22

Fashion-Seller:

Det var nu heller ik bagtanken. Men hvis du laver en prisundersøgelse på Spegepølse, så finder du vel heller ik det dyreste sted at sammenligne med? Din vs f.esk Bilka...

Så tager du alle konkurrenter og sammenligner med, dvs + Netto, Rema, Fakta, Aldi, Lidl osv, og så har du det reelle billed...

Har svært ved at forstå hvad du mener. Ingen af de nævnte butikker yder den service jeg gør. Og folk uden computer viden ved jo heller ikke om de skal købe den i Netto, Fakta, Aldi eller Lidl hvilket jo netop er hele problemet i min lille "forretningsidé".

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:24

Frederik - DirectHost:

Nu vil jeg så faktisk lige komme på banen igen og sige, at det er meget svært at spare penge på at samle PC'en selv i forhold til at købe en der allerede er samlet.

Du kan jo købe en færdigsamlet pc for omkring 2000 i dag, og du når dårligt at få cpu + ram + bundkort for de penge, så din besparelse er langt væk :)

Den eneste grund der er til at samle selv er for at få kvalitetskomponenter, men den slags er jo fuldstændig ligegyldigt når det er til en person der sikkert aldrig har brugt en computer før :)

Hvis det er fuldstændig ligegyldigt for en forbruger at få de bedste produkter og optimering. Så har du ret.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30

Har svært ved at forstå hvad du mener. Ingen af de nævnte butikker yder den service jeg gør.

Du siger de nævnte butikker er dyre hva angår service, hvis man ønsker noget lignende din. Men de nævnte butikker står for en utrolig lille del af markedet for stationære PC´er...

Til din store overraskelse, så kan jeg fortælle at Aldi er DKs største forhandler af stationære Pc´er...

Og folk uden computer viden ved jo heller ikke om de skal købe den i Netto, Fakta, Aldi eller Lidl hvilket jo netop er hele problemet i min lille "forretningsidé".

Måske gør de ik det, men hva er sandsynligheden for at de så finder dig, fremfor info omkring hvor en PC evt er billigst? Er ret sikker på de vil støde på mange flere sites med prissammenligninger, info osv. før de nogensinde vil finde dig og din service!

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:31

Fashion-Seller:

Muligvis Merlin er gået konkurs. Der har nok været for mange utilfredse kunder xD

Da min far købte en bærbar, havde både jeg og min bror sagt at vi skulle hjælpe ham med det. Det endte med han selv en dag, købte en bærbar hos en forhandler og den var simpelthen så ringe hardware/pris mæssigt at jeg blev utrolig gal, både på forhandleren og min far. Jeg er i dag stadig gal, men det er en helt anden snak ;)

Ikke for at skyde dig ned, men du kan jo ikke kun tage et eksempel, der er nok mange der er glade for deres køb. Hvis jeg går en tur i fona, bilka eller føtex og skal have en ny computer, så er de nu flinke nok. De kan forklare hvad ram er, hvad cpu er osv osv.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)