Få ham til at lave en beskrivelse af hvad der koster så meget og få fat i en anden programmør og hør om det er korrekt (det skal du ikke sige til ham). For jeg tror ikke at det vil koste 62,5% ekstra at lave sådan en lille feature. nopCommerce (http://www.nopcommerce.com/) der laver en netshop som også er open source har netop den feature at kunderne kan købe UDEN at blive oprettet som bruger men kun som kunde.
En webudvikler har et stort ansvar og det ser ud som om at han er en af dem jeg frygter. Han giver ikke dig valget mellem 2 ting, men fortæller dig at du skal vælge én ting fordi alle de store også bruger det. Hans opgave er først at fortælle dig om hvad der findes af muligheder og fortælle om fordele og bagdele ved dem. Ud fra dem kan du så vælge hvad du vil have. Han kan naturligvis godt have et ønske om hvad der skal vælges, men det er DINE penge i første omgang så det er DIT valg. Ikke hans. <offtopic> Jeg ser desværre gang på gang at udviklere ikke har sat sig i kundens sted men kun sidder på udviklerstolen og tror at han ved hvordan verden er skruet sammen. Selv har jeg været udvikler i 12 år og inden da har jeg lavet alt muligt andet som slet ikke har haft med udvikling at gøre. Jeg har flere gange fået at vide at jeg sætter mig i kundens sted og kan beskrive problemstillingen bedre end kunden selv. Det var lidt offtopic (sorry) men måtte lige fortælle at en udvikler er ikke bare en udvikler idag, men er lige så meget en rådgiver for kunden. </offtopic> |
Rasmus Lindgren:Man kan altid bygge videre på et standard system.
Ja naturligvis kan man det. Men så er man også (sorry) butt-fucked hvis der bliver fundet en alvorlig fejl i systemet. Et eksempel er et site (kan ikke huske navnet) som er bygget på SocialEngine. Det site er tilrettet så meget så hvis SocialEngine offentligører en patch så kan de ikke bruge den, men de skal selv ind og finde den og rette den
.Rasmus Lindgren:
Ja det er ikke gratis. Jeg er selv ved at lave et CMS for en kunde fra bunden fordi der er så få CMS'er der funger på den måde som det skal til lige præcis denne kunde (samt der ikke findes så mange kvalitets CMS'er i .NET). Ved andre kunder har jeg anbefalet at de benytter et open source system.