Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er bare "Log ind" ok eller skal kunde have muligheden for at købe uden Log ind?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Gabriela:
Har betalt 8.000 dkk allerede for web butik og nu kræver han yderligere 5000 dkk for at jeg kan få de 2 muligheder altså Log ind og uden log ind. Er det rimeligt? Hvis det drejer sig om at lave de muligheder jeg vil have hvad syntes I er rimeligt at betale for det??

Få ham til at lave en beskrivelse af hvad der koster så meget og få fat i en anden programmør og hør om det er korrekt (det skal du ikke sige til ham). For jeg tror ikke at det vil koste 62,5% ekstra at lave sådan en lille feature.

nopCommerce (http://www.nopcommerce.com/) der laver en netshop som også er open source har netop den feature at kunderne kan købe UDEN at blive oprettet som bruger men kun som kunde. 

Gabriela:
Nu hævder min web udvikle at alle de internationale web butikker eBay og Amaon bruger KUN log ind

En webudvikler har et stort ansvar og det ser ud som om at han er en af dem jeg frygter. Han giver ikke dig valget mellem 2 ting, men fortæller dig at du skal vælge én ting fordi alle de store også bruger det. Hans opgave er først at fortælle dig om hvad der findes af muligheder og fortælle om fordele og bagdele ved dem. Ud fra dem kan du så vælge hvad du vil have. Han kan naturligvis godt have et ønske om hvad der skal vælges, men det er DINE penge i første omgang så det er DIT valg. Ikke hans.

<offtopic>

Jeg ser desværre gang på gang at udviklere ikke har sat sig i kundens sted men kun sidder på udviklerstolen og tror at han ved hvordan verden er skruet sammen. Selv har jeg været udvikler i 12 år og inden da har jeg lavet alt muligt andet som slet ikke har haft med udvikling at gøre. Jeg har flere gange fået at vide at jeg sætter mig i kundens sted og kan beskrive problemstillingen bedre end kunden selv.

Det var lidt offtopic (sorry) men måtte lige fortælle at en udvikler er ikke bare en udvikler idag, men er lige så meget en rådgiver for kunden.

</offtopic>

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:23

Rasmus Lindgren:

Man kan altid bygge videre på et standard system.

Ja naturligvis kan man det. Men så er man også (sorry) butt-fucked hvis der bliver fundet en alvorlig fejl i systemet. Et eksempel er et site (kan ikke huske navnet) som er bygget på SocialEngine. Det site er tilrettet så meget så hvis SocialEngine offentligører en patch så kan de ikke bruge den, men de skal selv ind og finde den og rette den

Rasmus Lindgren:
Man kan selvfølgelig lave et shop system (eller et cms for den sags skyld) ud fra et strategisk synspunkt som fx Lundsby gør, men hvis man gerne vil åbne en webshop skal man saftsusende have pengepungen iorden hvis man starter med at udvikle skidtet fra bunden
.

Ja det er ikke gratis. Jeg er selv ved at lave et CMS for en kunde fra bunden fordi der er så få CMS'er der funger på den måde som det skal til lige præcis denne kunde (samt der ikke findes så mange kvalitets CMS'er i .NET). Ved andre kunder har jeg anbefalet at de benytter et open source system.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:43

(først og fremmest sorry hvis jeg gentager noget andre har skrevet, men jeg har ikke fået nærlæst alle indlæg i denne tråd)

Set ud fra mit synspunkt kommer det meget an på hvordan login er lavet.

Den bedste måde efter min mening vil være at man først efter købet er lavet får tilbud om at blive medlem af en slags klub incl. nyhedsbrev hvor man får nogle fordele (rabat, mulighed for at købe noget før andre "alm. kunder, specielle tilbud, mulighed for at deltage i konkurrencer kun for medlemmer af klubben osv)

Så sørger man for løbende at holde kontakt med kunden men VIGTIGT - sørg for at give denne kunde sit brugernavn og adgangskode i hvert eneste mail og SYNLIGT,

Jeg ved ikke om det giver nogle problemer i forhold til sikkerhed (brugernavn og adgangskode) men nu skal jeg fortælle hvorfor jeg mener det skal laves på denne her måde.

Forestil dig følgende :

1. Man ønsker at foretage et køb i en shop, der ønsker at man skal oprette sig inden man kan foretage et køb. Man ønsker virkelig meget de her ting i shoppen og signer sig op. Men mailen dukker aldrig op

- derfor skal man ikke vælge at kunden skal oprette sig INDEN købet kan ske.

2. Man tilmelder sig EFTER man har foretaget købet, og faktisk så bliver man så glad for shoppen samt produkterne og ønsker at foretage et køb på et senere tidspunkt. Man har i øvrigt glemt at jeg har handlet der tidligere, for der har ikke været nogen der har gjort mig løbende opmærksom på hvor fedt det er at være kunde når man har tilmeldt sig og fået login.

Man har brugt en time og fundet alle sine varer, går til kassen og indtaster sin oplysninger, man kan IKKE huske at man har tilmeldt sig tidligere og udfylder blot alle felter blot for at få at vide -

Dine oplysninger er allerede registreret i vores shop, log venligst ind som eksisterende kunde.

Derefter bruger man en ½ time på at lede efter det gamle login, desværre forgæves og ender med at vende tilbage til shoppen for at trykke - glemt password, Man venter og venter men intet sker (for man har jo ikke tænkt over at e-mail adressen der er registreret med dette login er gammel og slet ikke i brug længere, faktisk har man skiftet udbyder) og måske kommer password alligevel ikke frem selv om e-mail adressen er gyldig. 

Så bruger man lige 5 min på at tænke over om naboen evt. kan tage imod varerne når de kommer eller om det skal være svigermor. Men nah, hvad nu hvis der opstår problemer undervejs, kurven bliver sat på gulvet, og browseren lukkes ned.

Det var den kunde - og derfor vil jeg helt klart vælge løsning nr. 1 hvor man

- enten jævnligt får tilbudt sit brugernavn og password

- eller kan købe selv om man ikke er registreret som login-kunde eller VIGTIGT er registreret som kunde og af en eller anden grund ikke "gider/vil" logge ind som allerede eksisterende kunde.

På min-mave kan man begge dele - eller en god kombination af det.

Held og lykke med at finde den rigtige løsning til din shop - vi har ikke alle ens shops og derfor kan det være din målgruppe bedre kan lide en bestemt løsning, men de fleste vil gerne kunne vælge eller købe uden at tvinges til at blive registreret

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 22:48

Michael_N1973:

Man lade folk registrere når de ska betale for varene (checkout) 

Du kan ju kikke på andre webshops, så kan du se hvordan de har lavet det.

Og som andre siger, der findes færdige systemer hvor det eneste man behøver er at lave en egen grafik. om man nu vil det.

Og mange af disse er opensource.

Enig! Kunden udfylder jo alle oplysninger ved checkout, der skal bruges til oprettelse af bruger. Hvis du i checkout laver to ekstra felter; brugernavn og kodeord koster det ikke kunden megen tid at oprette sig som bruger.

Mvh Adam
Danmarks billigste C-map

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 02:09

Gabriela:

Hej,

Har den problem at min web designer har lavet web med Log ind funktion dvs. når kunden vil købe noget skal de gå igennem "Log ind" og oplyse info om sig selv når de vil købe noget og så gemmes oplysningerne.

Hvor vigitg er det at kunden har muligheden for at vælge mellem 2 muligheder??

1. Købe med Log ind

2. Købe uden Log ind

Er det bare ok hvis der er bare 1 mulighed dvs. at kunden SKAL Log ind for at købe noget?  Er det internationale standard eller bare gammeldags måde at web designe??

Håber at få nogle svar fra kompetente Aminoer Smile

mvh,Gabriela

At kunne købe uden login er vigtigt. Se mine og andres argumenter i denne tråd : http://www.amino.dk/forums/p/66112/410189.aspx#410189

mvh

Jan

P.S.

Som andre har nævnt lyder 5000 som en hamper pris set i forhold til totalprisen på 8000 - men det kommer an på hvordan der er implementeret i første omgang.

Normalt ville man bruge ACL-modellen - hvilket gør at en sådan ændring ville være uhyre simpel da det er det enkelte objekt (i dette tilfælde dine websider eller dele heraf) hver især ville have disse adgangsatributter og således kan slås fra eller til alt afhængigt af brugertype.

Men - hvis der ikke er lavet en ACL - men alt derimod ligger bagved et login - så kan det betyde at han skal til at skrive noget kode til at styre det - og det vil typisk være noget af det allerførste man laver - da mekanismen jo skal virke alle steder i systemet - og så kan det hurtigt løbe op i tidsforbrug, da det jo så skal rettes på alle eksisterende sider/objekter.

Og som Niels skriver i sit <Off Topic> afsnit - så er det en af de sværeste dicipliner at finde kundens nøjagtige behov - ofte ved kunden ikke helt præcist hvad det er de vil have (eller har en meget vag beskrivelse af problemstillingen) - og her er udviklerens forbandede pligt at finde ud af det - og ikke bare implementere efter egne ideer og og forestillinger om hvad det er kunden tror han/hun have. Så hvis du støder på en udvikler der ikke har stillet dig 10.000 spørgsmål før og under udviklingsforløbet - så er det den forkerte du har fat i IMO.

Udvikling er iøvrigt heller ikke bare at give kunden det de tror de vil have - men drejer sig i høj grad om at udfordre kunden på hans/hendes ønsker således at uhensigtsmæssigheder kan elimineres tidligt i forløbet - og dermed sænke udviklingstiden.

P.P.S

Hold da kæft - et P.S. der er længere end selve svaret er da vist ikke specielt struktureret

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)